Datum:

18.10.2010. 18:03

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 8028 pregleda

Šta donosi novi Pravilnik MUP o ponašanju vozača i policije u saobraćaju. Policija mora da bude ljubazna, vozači ne izlaze na kišu.

Ukoliko vas u automobilu zaustavi saobraćajni policajac, a vi izađete iz vozila da se „raspravite“ sa njim, čeka vas novčana kazna. Isto sledi i vozačima koji bez poziva priđu patrolnom automobilu i kroz prozor „nadziru“ šta policajac piše. S druge strane, pripadnik MUP Srbije neće smeti da, dok kontroliše vozilo, vozača drži na kiši i snegu.

Ovo su samo neke od odredbi novog Pravilnika o načinu kontrole i regulisanja saobraćaja koji je nedavno stupio na snagu. Njime su definisane dužnosti saobraćajnog policajaca, ali i svih učesnika u saobraćaju.

– Smisao Pravilnika je da se pripadnik saobraćajne policije i učesnik u saobraćaju maksimalno poštuju – kaže, za „Novosti“, Slaviša Matić, šef Odseka za kontrolu i interventno regulisanje saobraćaja u Upravi saobraćajne policije. – Na taj način će se maksimalno smanjiti nesporazumi kojih je do sada bilo mnogo.

Kada patrola zaustavi vozilo, policajac je u obavezi da prvo rukom pozdravi vozača, saopšti razlog zaustavljanja, a zatim zatraži dokumenta.

– Vozač, a ni ostali putnici nikako ne smeju da napuste vozilo dok im to ne odobri policajac – nastavlja Slaviša Matić. – Ako se i dozvoli izlazak iz automobila, zabranjeno je prilaziti službenom automobilu, gurati glavu kroz prozor i tako se raspravljati sa policajcem. Takođe, vozač ne sme da bude u neprimerenom položaju, kao što je klečanje i naslanjanje na automobil. Za sve ove prekršaje predviđene su novčane kazne.

Dame koje su „navikle“ da saobraćajne prekršaje „anuliraju“ provokativnim ponašanjem i koketiranjem sa policajcem, takođe će „zaraditi“ prekršajnu prijavu.

Pravilnikom je predviđeno da policajac ni u kom slučaju ne sme da naruši dostojanstvo vozača.

– Ne sme da ga vređa, tera u ponižavajući položaj i drži na otvorenom pri vremenskim nepogodama – objašnjava šef Odseka za kontrolu i interno regulisanje. – U slučaju kada je potrebno da se urade alko-test i test na narkotike, vozač će biti pozvan da sedne u patrolno vozilo.

Kada policajac zaustavi automobil, vozaču mora da pokaže mesto gde će se parkirati, a ono mora da bude pored kolovoza, kako se ne bi ometao saobraćaj. U slučaju kada se kontrolišu kamioni ili druga teretna vozila, policajac je dužan da vozaču izda potvrdu, ako pregled traje duže od pola sata.

Ponašanje policajca, ali i vozača i ostalih učesnika u saobraćaju, biće kontrolisano specijalnim kamerama koje će biti instalirane u patrolnim automobilima. Snimak će, tako, utvrditi da li su vozači ili ostali putnici prilazili policijskom vozilu bez odobrenja.

Pauk i vazduh

Mnogi vozači se žale da im „pauk“ odnese nepropisno parkirano vozilo iako su na vreme stigli da to spreče i plate kaznu koja je mnogo manja od one na šalteru „Parking servisa“. I to je rešeno novim pravilnikom.
– Svaki vozač koji dođe do automobila pre nego što je „pauk“ podigao prednje ili zadnje točkove, može da spreči odnošenje – pojašnjava Slaviša Matić.
– Tada će biti naplaćena samo mandatna kazna. Ali, ako je vozilo bar malo u vazduhu, vlasnik mora da platit pun iznos za odnošenje.

Autor: Velibor Mikić, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)