Datum:

14.12.2010. 10:36

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 7370 pregleda

”Zadovoljni smo rezultatima primene Zakona o bezbednosti u saobraćaju jer je broj nesreća smanjen za trećinu, a značajno je smanjen broj poginulih i povređenih. Svesni smo da je na to uticao početni strah građana od oštrijih kazni, a ne samo rad saobraćajne policije. Prave rezultate u povećanju bezbednosti očekujemo u narednoj godini, kada će osim policije i ostale nadležne institucije preuzeti svoj deo odgovornosti u sprovođenju zakona” – kaže za “Blic” Vladimir Rebić, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije.

Mnogi vozači ni godinu dana od primene zakona nisu promenili loše navike. Kako ćete rešiti ovaj problem?
– Tačno je da je nedisciplina povećana, što pokazuje i povećan broj nesreća tokom novembra. Mi ćemo pojačati kontrolu i pritisak na vozače, jer su kazne jedini lek za loše vozače. Međutim, treba reći da najveći broj prijava još nije procesuiran kod prekršajnih sudova. Ne pokušavam da prebacujem krivicu na njih jer su imali reizbor i reorganizaciju, ali najveći broj građana kojima su pisane prijave po novom zakonu još nije odgovarao. Očekujemo da počnu da stižu presude u narednim nedeljama i da će taj efekat izricanja i sabiranja kaznenih poena uticati u nekom delu na ponašanje vozača.

Zašto se kasni sa usvajanjem pravilnika, tim pre jer se zakon ne primenjuje u potpunosti?
– Razlozi su mnogobrojni. Imali smo želju da donesemo pravilnike koji će sadržati jasne i precizne procedure u obuci vozača, polaganju vozačkih ispita i tehničkim pregledima kako bi se sprečila svaka mogućnost zloupotrebe. Postupak izrade je bio transparentan, a predlog je više puta menjan posle primedaba i sugestija stručnjaka.

Kada će ti pravilnici konačno početi da se primenjuju?
– Oni su završeni i predati na pravnu redakturu. Očekujemo da budu usvojeni do kraja godine.

Anketa posetilaca sajta “Blica” pokazala je da građani smatraju da su saobraćajni policajci najkorumpiraniji. Šta činite da suzbijete korupciju u vašim redovima?
– Možda je razlog takvog stava što su građani mnogo češće u kontaktu sa saobraćajnom policijom nego sa sudijama ili lekarima. Mi ne žmurimo na korupciju, suzbijanje je jedan od strateških ciljeva u narednom periodu. U planu je nabavka novih patrolnih vozila opremljenih kamerama tako da će se evidentirati ponašanje policajca i komunikaciju sa građanima. Već smo nabavili nova tehnička sredstva, radare i alkometre kod kojih “opraštanje” prekršaja nije moguće jer se svaki podatak memoriše. Osim toga, policajce kontrolišu i njihove starešine, kao i pripadnici unutrašnje kontrole.

Zašto kamere nisu ugrađene u postojeća vozila?
– Procenili smo da je nerentabilno, s obzirom na stanje postojećeg voznog parka. Uložili bismo veliki novac u vozila koja će biti u upotrebi još godinu ili dve.

Zašto je kasnilo postavljanje kamera po Beogradu i drugim gradovima i kada se može očekivati da počne kažnjavanje vozača na osnovu video snimka?
– Radi se o veoma ozbiljnom poslu koji MUP nije mogao sam da uradi jer nema neophodne kapacitete. Zato je organizovan tender, međutim – firma koja je dobila posao nije uspela da uspostavi sistem sa zadovoljavajućim kvalitetom dokaza, odnosno fotografija i snimaka za sud. Osim toga, ti uređaji još nisu dobili žig od nadležne institucije da predstavljaju merni instrument. Veći deo ovih problema je otklonjen, ali je video nadzor još u eksperimentalnoj fazi. Trudimo se da ovaj problem nadomestimo preko policijskih vozila bez obeležja koja dokumentuju saobraćajne prekršaje.

Prema izmenama zakona, sudije imaju mogućnost da umesto obavezne zatvorske kazne, vozače kazne novčano. Zar zakon nije na ovaj način obezvređen?
– Ne slažem se s tom konstatacijom. Sudijama je jednostavno data mogućnost da vozača koji je, recimo, prvi put načinio prekršaj, bez većih posledica ne pošalju u zatvor. Pretpostavljam da će vozačima koji su već bili sankcionisani sudovi izricati strože kazne.

Neće biti divljanja motociklista
Da li će nedavna nabavka novih motocikala s kamerama i bez obeležja zauzdati motocikliste koji godinama divljaju gradskim ulicama i bulevarima?
– Siguran sam u to. Ti motori poseduju kamere i opremu za evidentiranje prekršaja, što će nam olakšati posao jer smo u prošlosti imali velikih problema. Mnogi motociklisti nisu se zaustavljali na znak policije, a zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju nismo se upuštali u jurnjavu s njima.

Novac od kazni za kupovinu opreme
U budžet saobraćajne policije od naplaćenih kazni slilo se 1.370.000.000 dinara. Za nabavku civilnih, terenskih vozila i motocikala predviđeno je 70 odsto novca, dok će se ostali novac trošiti na nabavku radara, alkometara, informatičku i drugu opremu i uređaje. U 2011. godini na funkcionisanje i unapređenje sistema video nadzora biće uloženo 174.867.000 dinara. To je novac koji smo dobili na osnovu Zakona o obaveznom osiguranju vozila – kaže Vladimir Rebić.

Izvor: Blic

 

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)