Datum:

02.08.2012. 22:22

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5338 pregleda

Do dobrog polovnjaka teško je doći. Što zbog nedostatka novca, što zbog problema oko izbora. I dok kod novca vlada situacija crno na belo, odnosno ili imate ili nemate dovoljno para za određeni automobil, dotle je sam izbor polovnog automobila za mnoge prava noćna mora. A kako i ne bi, kada u moru ponude ima podosta onih automobila koji ispod lepe farbe skrivaju brojne nedostatke.

Kada kupovina polovnjaka krene, ili “kupovina mačke u džaku”, prvo na šta bi trebalo  obratiti pažnju svako jeste karoserija, jer ne samo što je ona prvo što se vidi na  automobilu, već svakako od njenog stanja zavisiće i kvalitet vožnje dobrim delom.

Osim  jasno uočljivih oštećenja limarije, koji prvi padaju u oči, valjalo bi povesti računa o  prostoru između vrata (i haube i gepeka) i ostatka školjke, jer nejednaki zazori znak su da  je vozilo vrlo verovatno bilo havarisano.

Ukoliko ste u mogućnosti da vozilo odvedete na takozvani “kanal”, to bi bilo poželjno, jer se odozdo oštećenja jasnije vide nego spolja,  prvenstveno jer ih tu teže sakriti nego na samoj površini automobila.

Ako ste već automobil odvezli na dizalicu, neće vam biti problem ni da ispod tapacirunga u prtljažniku pogledate da li je vozilo eventualno udarano otpozadi, jer je ovde slična situacija kao i kod dna vozila, odnosno tragovi deformiteta se mogu jasno videti.

Spolja bi  valjalo voditi računa o postojanju varova između delova karoserije, jer u slučaju da je vozilo “zdravo” oni ne smeju da se vide. Bilo kakav znak varenja ukazuje na zamenu pomenutih delova.

Ukoliko je vozilo bilo iole jače udareno u prošlosti, postoji velika mogućnost da su i stakla popucala, što je odličan marker, jer svaki stakleni deo, bilo da se radi o prozorima ili farovima, trebalo bi da ima originalni fabrički znak na sebi. Ukoliko se oznake razlikuju od jednog do drugog staklenog dela, jasno je da je na vozilu vršena intervencija u tom delu

I za kraj jedan opšti savet. Nemojte kupovati prljav automobil, jer tako postoji mogućnost da se ispod sloja prljavštine sakriju određeni nedostaci. Tačno je da se ne treba odmah zaletati i na uglancana kola, jer teško je očekivati da većina polovnjaka (osim onih  koji imaju malo godina) može tako izgledati. Mnogo je realnije da se po neka “pecka” vidi,  jer je to pravi odraz stanja jednog polovnjaka.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)