Datum:

08.06.2011. 19:07

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 17891 pregleda

Jurnjava po ulicama, vožnja žutom trakom, prolasci kroz crveno svetlo ili razgovor mobilnim telefonom dok ste za volanom, prestaće da budu naša svakodnevica, ako se novi video- nadzor na raskrsnicama pokaže uspešnim kao što je najavljivano. Evidentiranje prekršaja počelo je 1. juna, pa će uskoro na kućne adrese početi da stižu prijave protiv vozača. U paketu sa njima, dobijaće se i fotografije uslikane u trenutku prekršaja, čime će biti onemogućeno izbeći kazne.

Danonoćno

Moderne „redlajt“ kamere, postavljene u 14 beogradskih i 11 novosadskih ulica, i drugim većim gradovima Srbije, posle nekoliko meseci probnog rada, u sredu 1. juna počele su da „pišu“ kazne. Savremena tehnologija danonoćno kontroliše saobraćaj, pa, kako tvrde u MUP, ne postoji mogućnost da izgrednici prođu nekažnjeno.

– Kamere imaju mogućnost da naprave četiri fotografije počinioca u trenutku prekršaja i da snime video-zapis šest sekundi pre i posle trenutka kršenja propisa – navode u Upravi saobraćajne policije. – Uređaji prepoznaju registarske oznake automobila, pa se podaci o izgredniku automatski evidentiraju u bazi policije. Sve kamere su umrežene u sistem MUP, a proces od beleženja prekršaja do izdavanja prijave kompjuter „samostalno“ obrađuje.

Automatski

Proces „pisanja“ prijave je vrlo brz. Sistem registruje tablice vozila koje je počinilo mandatni prekršaj, izvlači podatke iz baze o imenu i adresi vlasnika vozila i automatski štampa obrazac prekršajne prijave. On sadrži četiri fotografije i broj žiro-računa na koji, u narednih osam dana, vozač može da uplati kaznu. Na osnovu snimaka i registracije piše se kazna koja stiže na adresu vlasnika vozila. U slučaju da on kaznu ne plati u zakonskom roku, predmet se šalje sudiji za prekršaje. Kada neko načini prekršaj za volanom tuđeg automobila, kazna će stići na adresu vlasnika vozila, ali će on moći da navede ime onog ko je odgovoran za prekršaj. Takođe, u slučaju da je vozilo prodao, imaće mogućnost da kaže ko je novi vlasnik.

– Moderni sistem nadzora ima registar svih tablica autobusa gradskog prevoza i taksi vozila koji imaju dozvolu da se kreću žutom trakom – kažu u policiji.

– Tako kamere, čim zabeleže registarsku oznaku koja nije u sistemu, evidentiraju prekršaj i operater u centru dobija signal.

Boje

Policajci koji su zaduženi za rad na video-nadzoru, ispred sebe imaju mapu na kojoj se vidi raspored kamera. Čim neka od njih snimi vozilo u prekršaju, na mapi zasvetli kvadratić odgovarajuće boje – žuti za žutu traku, plavi za semafor ili crveni za nedozvoljenu brzinu. Sa dva „klika“ operater štampa prijavu koja se odmah šalje vlasniku vozila.

– Kamere neće moći da se nadmudre ni ako su na vozilu prljave tablice – tvrde u policiji. – One su toliko usavršene da lako mogu da prepoznaju i broj na zaprljanoj tablici. Pri tome, vozač će platiti i dodatnih 3.000 dinara za taj prekršaj. Takođe, video-nadzor može da registruje i broj na, od ove godine, obaveznoj registracionoj nalepnici na šoferšajbni, baš kao i vozače, koji telefoniraju.

Inače, ne postoji mogućnost da se zabeleženi prekršaj izbriše iz sistema, a za svaki slučaj, i oni koji nadziru su pod nadzorom. Kancelarija je opremljena kamerama koje prate sve što se dešava.

Novi Sad

Vozači u Novom Sadu su više od godinu dana pod prismotrom 800 kamera. Podaci Policijske uprave u Novom Sadu govore da je u više stotina predmeta već korišćen snimak kao dokazni materijal. Video-nadzor u Novom Sadu, za sada ne može da „snimi“ prekoračenje brzine, a kako ističu u preduzeću „Informatika“, softver koji podržava rad kamera se nadograđuje.

– Preduzeće „Informatika“ svake nedelje dostavlja nam video-materijal, posle čega saobraćajna policija poziva vlasnika vozila snimljenog u prekršaju i predočava snimak – objašnjavaju proceduru u novosadskoj saobraćajnoj policiji. – Potrebno je da da svoje podatke, a ukoliko to odbije, sledi mu prijava zbog toga. Takvih slučajeva je već bilo. (Lj. P.)

Kazne za saobraćajne prekršaje

* 5.000 dinara – kretanje žutom trakom; prekoračenje brzine u naselju do 20 kilometara na sat

* 6.000 do 20.000 dinara, četiri kaznena poena, zabrana upravljanja najmanje 30 dana za prekoračenje brzine od 21 do 50 kilometara na sat

* 15.000 do 30.000 dinara ili zatvor do 30 dana, sedam kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje četiri meseca za prekoračenje brzine od 51 do 70 kilometara na sat u naseljenom mestu.

* Zatvor najmanje 15 dana, 14 kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje osam meseci za prekoračenje brzine 70 kilometara na čas u naseljenom mestu

Prolazak kroz žuto i crveno svetlo

* Od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora, šest kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje tri meseca.

* Prolazak preko pešačkog prelaza na kojem se nalazi pešak – zatvor najmanje 15 dana, 14 kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje osam meseci.

Nasilnička vožnja

* Zatvor od 30 do 60 dana, 15 kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje devet meseci.

Izgrednici

Moderne „redlajt“ kamere su nekoliko meseci bile na probnom radu, i tada je svakodnevno evidentiran veliki broj prekršaja. Tokom tog perioda na uglu ulica Starine Novaka i Cvijićeve, u smeru ka „Pioniru“, dnevno je prolazilo više od 10.000 vozila, a u proseku se događalo oko 300 različitih prekršaja.

Autor: Nikola Nedeljković/Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)