Datum:

28.03.2017. 22:33

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nema većeg uspeha od ostvarivanja dečačkih snova. A Pavle Trpinac, rođeni Beograđanin, svoje je ostvario dolaskom na Beogradski sajam automobila. Ali u kakvom stilu! Kao jedan od ključnih dizajnera najekskluzivnijeg automobila koji se više od pola veka šepuri pod kupolama zdanja na obali Save.

– Otac me je kao malog doveo na Beogradski sajam automobila. Bio sam fasciniran. Tada se i rodila želja da kreiram, napravim svoj automobil – kaže Pavle Trpinac, za “Novosti”, dok ponosno, sa širokim dečačkim osmehom stoji pored svoje najnovije kreacije “rols-rojs goust blek bedža”, vrednog više od 300.000 evra. – Dolazak na Sajam automobila sada je ispunjenje tog dečačkog sna.

Pavle je rođen 1979. u srpskoj prestonici. Pohađao je osnovnu školu “Vladislav Ribnikar”, a zatim Treću beogradsku gimnaziju. I nije krenuo stopama oca Dušana, profesora na Medicinskom fakultetu u Beogradu, već je izabrao industrijski dizajn. Završio je Fakultet primenjenih umetnosti (odsek Industrijski dizajn), a zatim 2004. kreće na master usavršavanje na prestižni nemački Hochschule pforzhaim, čiji je naziv teško izgovoriti, a kako ga je tek završiti!

A kako je mladi Beograđanin davao ispite i kakav je postdiplomac bio, ilustruje činjenica da je već 2007. počeo da radi u posebnom BMV odeljenju za dizajn (bavarski gigant je inače vlasnik britanskog ponosa “rols-rojsa”), u takozvanom odeljenju za napredni dizajn, i odmah na kreiranju sada već klasika iz radionice “rols-rojsova” – modela “vreit”.


Dve tone i 63 “konja”

Ova limuzina teška je više od dve tone, pod haubom ima moćni 6,6-litarski motor sa 12 cilindara. “Ergela” ima 603 “punokrvna engleska konja”, koji uz pomoć neverovatnog obrtnog momenta od 840 NM mogu da sprintaju poput trkačkih bolida. Do stotke iz mesta ova luksuzna zver stiže za svega 4,6 sekundi!
 
Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 kilometara na čas. Početna cena je oko 300.000 evra, ali kako se sve radi u skladu sa željama kupca, cena može da dostigne i brojku sa šest nula.

– Bilo je to neponovljivo iskustvo. Prvo kaljenje, pa na “rols-rojsu”! Imati priliku da vidite kako se stvara legenda nešto je što samo možete da poželite – priča Trpinac.

Usledio je rad na sadašnjem biseru legendarnog automobilskog brenda koji važi za najprestižniji, najglamurozniji na svetu.

– “Rols-rojs” je automobil koji, kada se pravi mora da ispuni najviše standarde – objašnjava Trpinac. 

– On mora da bude savremen ali i vanvremenski. To smo uspeli sa modelom “fantom”, to smo, verujem, uspeli i sa ovim “goust blek bedžom”.

“Rols-rojs” se pravi ručno, s puno ljubavi svih koji učestvuju u kreiranju. Trpinac nam objašnjava kako to izgleda:

– Prvo nastaje skica. Zatim je polako pretvaramo, naravno uz pomoć kompjutera, u detaljne nacrte iz kojih nastaje model. Od plastelina. Ogroman broj “rols-rojseva” koji su napravljeni i pre mnogo decenija i dalje je u voznom stanju. To je auto koji traje, to je stil života.

Svi koji učestvuju u izradi ove “umetnosti na četiri točka” svoj posao doživljavaju kao poseban.

– Ovaj automobil koji je izložen u Beogradu napravljen je da pobudi još više strasti. Tamni tonovi, luksuz… A ipak, bez obzira na svu raskoš, to je pravi superautomobil, brz, dinamičan, sa izuzetnim performansama – kaže Trpinac.

Pavle je nastanjen u Minhenu, ali kako “Rols-Rojs” ima i dizajnerski studio pored glavnog grada Bavarske i u britanskom Gudvudu, često putuje preko Lamanša, a još češće dolazi u Beograd.

– Sa suprugom Marinom i sinom Markom živim u Minhenu, ali su mi roditelji u Beogradu. Često dolazim, i naravno, uživam svaki put – kaže Pavle Trpinac.

Sin Marko ima dve godine, a jedna od omiljenih igračaka mu je, naravno, automobilčić.

– “Rols-rojs”, pretpostavljamo?

Umesto odgovora, širok osmeh Pavla Trpinca.

Foto: M. Labudović, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)