dealer

Datum:

07.08.2012. 10:33

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2439 pregleda

Prodaja automobila u Evropi pala je za 50 odsto. Pitanje je kako povećati prodaju i pored krize?

Automobilska industrija u Evropi, osim u Nemačkoj, beleži i velike gubitke, najviše u poslednje dve decenije.

Evropski proizvođači uputili su vladama svojih zemalja predloge o tome kako povećati prodaju i sačuvati radna mesta u fabrikama.

Reciklaža automobila starijih od 15 godina, subvencionisanje akcize za gorivo i prodaja privrednih vozila bez PDV-a, to su najčešći predlozi koje su evropski proizvođači uputili vladama svojih zemalja da bi povećali prodaju.

Dok čeka odgovor Vlade u Rimu, Fijat, u dogovoru sa jednom naftnom kompanijom već nudi pogodnosti, ukoliko kupite njegovo vozilo, godinu dana gorivo plaćate upola jeftinije, što je zapravo popust od 1.200 do 4.500 evra po modelu. I ostali kreću Fijatovim stopama.

“Tražićemo od svih zemalja gde se prodaje nasa ekološka “opel ampera” iste subvencije. Jer, Finska sada to vozilo subvencioniše sa 12.000 evra, a Grčka samo sa 2.000. Naravno, insistiraćemo i na subvencijama za zamenu automobila po principu “staro za novo”, rekao je Mišel Kornorad iz Dženeral motorsa.

U Srbiji, prvi put od kako su uvedene subvencije za prodaju domaćeg punta, Fijat je u prvih šest meseci ove godine prodao manje automobila od nekih stranih proizvođača.

Dušan Cincar iz Auto Čačka Škoda kaže za RTS da je tržište u ovoj godini od januara do juna “palo” u odnosu na prošlu godinu 42,2 odsto.

“Škoda je prvi put najprodavaniji auto brend na našem tržištu sa učešćem u prodaji od 13,42 odsto”, kaže Cincar.

Mnogi modeli su pojeftinili, garancije su povećane do sedam godina, ali sve to nije dovoljno da se poveća prodaja. Zbog toga će Udruženje uvoznika predložiti Vladi set mera – uvođenje sistema prodaje staro za novo, gde bi se PDV obračunavao na razlici cene između novog i starog vozila, kao i da se subvencionišu svi automobili, a ne samo Fijatovi.

Predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Miloš Petrović kaže da kod registracije vozila pokušavaju da uvedu takse prema zagađenju, odnosno da koliko vozilo zagađuje vazduh toliko plaća veću taksu prikom registacije, što do sada nije bio slučaj.

Svaki predlog razmatraće nadležno ministarstvo, nekad i njih nekoliko, ali će samo jedno dati ukupnu ocenu predloženih mera. Zbog dugih birokratskih procedura, uvoznici strahuju da su mere za stimulaciju prodaje vozila na dugom štapu.

Izvor: RTS

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)