Datum:

29.04.2018. 17:28

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Svi smo čuli za model Lamborghini Miura, verovatno prvi pravi super automobil na svetu, ali ne znaju svi priču o tome kako je on nastao.

Hari Metklif je došao do jednog, limeta zelenog, Miura S modela, te je odlučio da sa svetom podeli neke od manje poznatih informacija o tome kako je Ferućio Lamborgini dao „zeleno svetlo“ tom projektu i kako je tim potezom zapravo učinio da njegova kompanija bude to što danas jeste.

Naime, tokom 1965. godine, Ferućio je dao zadatak svojim glavnim inženjerima, Đan Paolu Dalari, Paolu Stancaniju i Bobu Volasu da razviju trkački automobil sa agregatom poziciniranim između prednje i zadnje osovine koji bi mogao da se vozi i na javnim putevima. Sva tri inženjera su imala manje od 25 godina u to vreme, te su u skladu sa tim imali i prilično „lude“ ideje o tome kako bi Miura trebalo da izgleda.

Prva ideja je bila da se konstruiše automobil sa tri sedišta, od kojih bi sedište vozača bilo na sredini dok bi radilica V12 agregata bila postavljena longitudalno. Međutim, problem sa kojim su se suočili bio je pozicioniranje agregata, jer bi automobil tada bio predugačak za puteve. Zatim su pogledali u pravcu kompanije Mini, i uradili su isto što i ona, te su montirali agregat bočno.

Sledeće problem je bio taj što oni zapravo nisu znali kako da to sprovedu u delo, ali je Ferućio bio oduševljen tom idejom, te je naredio da koncept tog automobila bude predstavljen tokom 1966. godine, a za dizajn je bio odgovoran Gandini. Automobil je postao hit među publikom, te je Ferućio već počeo da prima depozite, pre nego što je sam automobil bio spreman.

Kompanija Lamborghini je umesto toga razvila model Miura takav kakav je bio u obliku koncepta, a on je postavio standarde koji i dan danas važe.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)