Datum:

04.11.2016. 10:29

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Ovih dana Nissan je odlučio da okonča proizvodnju modela Tsuru, koji se izrađivao u Meksiku, a koji je u toj zemlji počeo da se prodaje još 1992. Iako nije navedeno da se proizvodnja gasi zbog loših bezbednosnih karakteristika, veruje se da je “kreš” test u kome je Tsuru dobio 0 zvezdica bio presudan za odluku čelnika japanskog proizvođača.

Bezbednost novih modela unapređuje se iz godine u godinu, a značajnu ulogu u tome imaju i nezavisne organizacije koje se bave ispitivanjem i ocenjivanjem bezbednosnih karakteristika automobila čim se pojave u prodaji.

Jedan od razloga zbog kojih su proizvođači automobila prinuđeni da neprekidno usavršavaju sisteme aktivne i pasivne bezbednosti u vozilima jeste povećana svest javnosti o potrebi da se smanji broj stradalih na putevima. Drugi je konstantno pooštravanje kriterijuma prilikom “kreš” testova novih modela koje sprovode organizacije kao što su EuroNCAP, u Evropi, ili američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS), u SAD.

Zahvaljujući podizanju bezbednosnih standarda, mnogi modeli koji su razvijeni i konstruisani pre samo nekoliko godina – iako su veoma bezbedni – ipak ne mogu da dobiju maksimalniu ocenu (pet zvezdica) na najnovijim testiranjima. Situacija je daleko lošija u zemljama u razvoju, gde usled niskog standarda i malih primanja stanovništa, proizvođači automobila moraju da nude jeftina vozila, zbog čega se maksimalno štedi na sistemima bezbednosti.

Na ruku im idu i zakoni ovih zemalja koji dopuštaju prodaju novih automobila koja su daleko ispod bezbednosnih normi u ekonomski razvijenim društvima.

Nije neuobičajeno da su pojedini modeli automobila, koji su projektovani još u 20. veku, a u međuvremenu se nisu konstruktivno menjali, i dalje prisutni na tržištima nerazvijenih zemalja. Setimo se samo jednog od najpoznatijih slučajeva, kao što je Volkswagenova originalna “buba” koja se Latinskoj Americi proizvodila i prodavala čitavih pola veka.

Jedan od veoma popularnih modela u Meksiku, u poslednih par decenija je sedan Nissan Tsuru. U pitanju je lokalna verzija modela Nissan Sentra, koji je lansiran davne 1990. godine. Meksička varijanta počala je da se proizvodi 1992, i godinama je omiljen automobil taksista, ali i porodica sa niskim primanjima.

Kako bi pokazao koliko je Tsuru nebezbedan, američki IIHS – koji u saradnji sa srodnim organizacijama GlobalNCAP i Latin NCAP sprovodi kampanju za ukidanje modela sa 0 zvezdica na “kreš” testovima – sučelio je ovaj sedan sa jednim od najnovijih Nissanovih automobila slične klase, modelom Versa za tržište SAD.Test frontalnog sudara dva vozila izvršen je pri brzinama od po 64 km/h (40 milja na sata), a čeono preklapanje površina automobila pri kontaktu iznosilo je 50%.

Rezultat je bio katastrofalan po Nissan Tsuru, što se najbolje može videti na snimku, gde je iz nekoliko uglova prikazano šta se dešava sa oba automobila prilikom sudara, ali i kako su prošle testne-lutke na mestu vozača. Video pokazuje i koliko je bezbednost automobila iz istog segmenta povećana u poslednjih četvrt veka.

Sudbina modela Tsuru sada je zapečaćena i on će sledeće godine otići tamo gde mu je i mesto – u istoriju. Na žalost, prema podacima organizacija za bezbednost saobraćaja, ovaj model je bio povezan sa preko 4.000 smrtnih slučajeva na meksičkim putevima samo u periodu između 2007. i 2012. a jedan od razloga su svakako njegove loše bezbednosne karakteristike.

Iako Nissan Tsuru nestaje sa meksičkog tržišta, u mnogim zemljama sveta i dalje se prodaju novi modeli automobila koji na testovima bezbednosti dobijaju 0 zvezdica, a taj problem naročito je prisutan u Indiji.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)