Datum:

04.10.2012. 16:38

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7946 pregleda

U drugom delu teksta pisali smo o tome kako da prekontrolišete motor, upravljačke funkcije automobila i kako da izvršite probnu vožnju. Danas ćemo predstaviti kako da proverite elektroniku na vozilu, ispravnost klima uređaja, vazdušnih jastuka i da li ima korozije.

Elektronika

Pojedinim automobilima koji su mehanički u dobrom stanju problem može da pravi elektronika. Neki kvarovi mogu da predstavljaju veliki problem, dok su drugi banalni. Na primer, loši kontakti senzora u suvozačkom sedištu karakteristični su za određene marke i modele. Tada se pali lampica za vazdušni jastuk, pri čemu su vazdušni jastuci u potpuno ispravnom stanju. Ipak, da biste bili sigurni da će vas i vaše saputnike jastuci u slučaju udesa zaštititi obavite proveru. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i da se ugasi posle nekoliko trenutaka, kao i ostale lampice.

Imajte na umu da se sve lampice ne gase u istom trenutku! Ukoliko to primetite, moguće je da ih je neko spojio na isti vod kako bi sakrio nepravilnosti u funkcionisanju nekih od sistema. Svaka lampica se gasi kada centralni računar završi svoj test određenog sistema.

Klima uređaj

U današnje vreme se polovnjaci bez klima uređaja slabije prodaju od onih koji ga imaju, pri čemu među njima nema velike razlike u ceni. Stoga imajte na umu – ukoliko kupite automobil bez klime, kasnije, kada odlučite da ga prodate, možda ćete imati manje zainteresovanih kupaca. Naknadna ugradnja je skupa pa se isplativost takve investicije dovodi u pitanje.

Leti se funkcionisanje klima uređaja lako proverava. Problem nastaje kada nastupe hladniji dani, pošto je spoljni vazduh već hladan. Ipak, postoje neki trikovi. Potrudite se da se zamagle stakla i uključite klimu na najnižu temperaturu – stakla bi trebalo vrlo brzo da se odmagle.

Ukoliko se to ne desi, možda samo bi samo trebalo dopuniti gas u sistemu. Važnije je, ipak, ustanoviti da li kompresor radi – kada uključite klimu broj obrtaja motora trebalo bi da se promeni (kao i zvuk motora), uz karakteristično „klik“ ispod haube. Detaljniju proveru prosečan kupac teško može da obavi ali je to moguće učiniti u servisu.

Stakla i retrovizori

Ne zaboravite da pregledate vetrobran (da li ima naprslina i oštećenja). Proverite da li svi prozori mogu da se otvaraju/zatvaraju bez problema, bez obzira da li imaju elektropodizače ili ne. Kvar elektropodizača može da napravi solidan trošak. Isto važi i za retrovizore sa električnim podešavanjima i grejačima. Proverite da li se poklapaju oznake na bočnim staklima – ukoliko se ne poklapaju, možda je samo razbijeno staklo, možda su vrata pretrpela udarac ili su cela vrata zamenjena.

Vazdušni jastuci

Ukoliko je automobil učestvovao u saobraćajnoj nesreći, velika je verovatnoća da su se aktivirali vazdušni jastuci. Njihova zamena je veoma skupa i može da košta i do hiljadu evra po komadu. Danas je sasvim normalno da noviji automobili imaju po šest vazdušnih jastuka (prednji, bočni, vazdušne zavese), a luksuzni i po osam. U slučaju udesa neće se aktivirati svi, a možda se neće aktivirati ni jedan – sve zavisi od procene kompjutera. Stoga je kompjuterska dijagnostika najbolji način da proverite njihovo stanje, pošto se može desiti da prilikom popravke nisu zamenjeni, to jest, da je samo sređeno mesto odakle su ispaljeni. Ukoliko se lampica vazdušnih jastuka prilikom davanja kontakta ne upali, moguće je da je isključena upravo zbog prikrivanja nedostatka.

Korozija

Mlađi automobili uglavnom imaju vrlo dobru antikorozivnu zaštitu, pa ukoliko nisu udarani ne bi trebalo da bude problema po tom pitanju. Ipak, kao i kod traženja znakova udesa, možete potražiti tragove farbanja i popravki, zavarivanja novih delova lima. Svaki automobil ima karakteristična, često skrivena mesta na kojima se korozija najčešće javlja (pragovi, rubovi krila, dno vrata…), pa se raspitajte među poznanicima i po internet forumima.Ukoliko se na laku pojavio mehur, to znači da je ispod njega korozija i da je potrebno sređivanje.

Bezbednost

Prilikom kupovine automobila najčešće razmišljamo o njegovoj ceni i to činimo, nažalost, na uštrb bezbednosti.Potrebno je ipak obratiti pažnju na ovaj aspekt. Pogledajte koliko vazdušnih jastuka automobil poseduje, da li su ispravni svi pojasevi u automobilu i da li postoje nasloni za glavu na zadnjoj klupi (na prednjim sedištima ona su već standard). Danas na tržištu već ima puno polovnih automobila koji ispunjavaju ovakve bezbednosne standarde.

Dalja prodaja

Možda nije loše da pre kupovine napravite okvirnu projekciju o tome koliko dugo planirate da zadržite automobil. Neki modeli i marke se lako i brzo prodaju, pri čemu dugo drže dobru cenu, dok je kod situacija obrnuta, bez obzira što su kvalitetniji. Naš savet je da ipak ne favorizujete određene modele ili marke, već da pronađete sebi što očuvaniji automobil, u čiju održavanje nećete morati mnogo da ulažete. Na našem tržištu, uprkos nekim tvrdnjama, ima dobrih polovnih automobila kojima ćete biti veoma zadovoljni. Važno je samo pre kupovine obaviti adekvatnu proveru vozila.

Izvor: Polovni automobili

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)