Datum:

13.11.2011. 23:27

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 8060 pregleda

U situaciji kada veliki broj građana najmanje trećinu mesečne zarade troši na gorivo, vozačima ne preostaje ništa drugo nego da pokušaju da svojom vožnjom smanje potrošnju. Zaboravite na vožnju sa čestim promenama brzina, naglo dodavanje gasa i pritiskanje kočnice, a kada ste na autoputu što pre prebacite u petu ili šestu brzinu.

Sporo ubrzavanje ne da nije efektno kod smanjenja potrošnje, nego još i uznemirava druge učesnike u saobraćaju posebno u Beogradu. Ubrzavanje treba da bude normalno, a menjanje brzine otprilike u trenutku kada motor dostigne 3.000 obrtaja (benzinac), u zavisnosti, naravno, od mašine.

Generalno, tokom vožnje treba gledati u obrtomer i voziti tako da njegova kazaljka ne prelazi u crveno polje.

Za vožnju na otvorenom putu postoji dosta “caka starih majstora”. Poznata je ona da što pre treba prebaciti u petu ili šestu bezinu u kojima vožnja oko 120 na sat donosi dosta malu potrošnju. Ali manje je poznat takođe stari trik – vožnja iza “žrtve”.

– Na autoputu treba voziti iza nekog automobila, naravno na dovoljnom odstojanju. To će smanjiti udare vetra i otpor na koji auto nailazi prilikom vožnja od 120 na sat, što takođe smanjuje potrošnju goriva – kaže profesionalni vozač Dejan Andrić.

Merenja su pokazala da prilikom vožnje 70 na sat u trećoj brzini auto troši 25 odsto više goriva nego prilikom kretanja istom brzinom ali u petom stepenu prenosa. To, naravno, ne znači da pri brzini od 40 na sat odmah treba prebaciti u četvrtu. Dodavanjem gasa motoru treba više da se zahukta – jer ima više obrtaja, a time i troši više goriva.

Mnogi vozači su u zabludi da njihov auto veoma malo troši ili ne troši uošte kada je u leru. Kada dođe u neku raskrsnicu i vidi takozvani ekološki semafor koji pokazuje minut do uključenja zelenog, vozač treba da ugasi automobil i zbog čuvanja okoline i zbog smanjenja potrošnje goriva.

Takođe, poznata je zabluda prilikom vožnje nizbrdo. Većina vozača izbacuje iz brzine misleći da time štedi gorivo, ali radi baš suprotno. Motor manje troši kada je u brzini, a najbolje ga je držati u četvrtom stepenu prenosa na nizbrdici.

Takođe, bolje je kočiti motorom jer je tada takođe potrošnja manja nego kada se koči kočnicama, prilikom čega se troše i diskovi.

Pre puta obavezno provetite pritisak u gumama jer nedovoljno naduvani ili prenaduvani pneumatici mogu dovesti do promena u potrošnji.

– Nedovoljno naduvana guma povećava otpor. Više se lepi i prianja za asfalt i samim tim automobili treba veća snaga da se pokrene, što povećava i potrošnju goriva – kaže vulkanizer Petar Marković.

Takođe, krovne obavezno skinite ukoliko vam nisu potrebni jer oni samo dodatno povećavaju masu automobila i samim tim potrošnju goriva.

Klima, radio, svetla, ozvučenje sve su to uređaju koji povećavaju potrošnju goriva. Bez svetla se ne može jer zakon tako propisuje, ali ostale uređaje možemo planski uključivati ili isključivati.

Oni posredno troše, preko alternatora koji ume da bude preopterećen ukoliko radi nekoliko uređaja odjednom. Veća potrošnja struje uzrokuje i veću potrošnju goriva.

Saveti za manju potrošnju

1. Na autoputu voziti u najvećoj brzini
2. Kod menjanja brzina ne prelaziti 3.000 obrtaja
3. Na otvorenom voziti iza nekoga uz dovoljno odstojanje
4. Ugasiti motor na crvenom (preko jedan minut)
5. Naduvati gume optimalno
6. Kočiti motorom
7. Na nizbrdici ne izbacivati iz brzine
8. Ne uključivati sve uređaje odjednom (klima, radio, svetla, ozvučenje, GPS…)

Autor: G. Svilar, Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)