Datum:

18.06.2012. 22:11

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7076 pregleda

Odlazak u servis ponekad može da bude i lutrija. Čovek nikad nije siguran šta će ga snaći na kraju tj. koliki će račun biti na kraju. Svakako ima dosta servisa koji pošteno obavljaju svoj posao jer ne žele da izgube poverenje svojih klijenata. Međutim ima i onih bezobzirnih servisa koji žele samo da otmu što više novca svojim klijentima. Sada ćemo vam predstaviti sve moguće tačke na kojima pojedini servisi uzimaju pare svojim klijentima. Takođe ćemo vam dati i savete kako da se zaštitite u tom slučaju.

1) Motorno ulje

Ovde je broj mogućih prevara ogroman. Ali te prevare se često odnose na starije automobile. Neki servisi u tim situacijama koriste ulje višeg kvaliteta od onog koje je potrebno datom vozilu. Na ovaj način radionice vlasniku uzimaju više para jer što je ulje skuplje tu je i zarada veća za servis.

SAVET: Potražite na internetu ili pogledajte u uputstvu koje ulje proizvođač propisuje za vaš automobil. Ulje takvih specifikacija možete potražiti i kupiti u radnji po nižoj ceni i doneti ga u servis.

2) Servisni interval

Iako fabrika u uputstvu jasno kaže kada je potrebno menjati ulje i filtere, servisne radionice umeju da pozivaju vozače da češće menjaju te delove od propisane garancije. To predstavlja atak na kućni budžet a i sa druge strane ugrožava životnu sredinu jer se na taj način bespotrebno gomilaju zalihe korišćenog motornog ulja.

Preporuka koju izdaju servisi je upravo to – preporuka. Proizvođač najbolje zna kada treba zameniti ulje pa u tom slučaju vozač nije u obavezi da ispoštuje preporuku servisa.

3) Tečnost za pranje vetrobrana

Ovo je jedan od najefikasnijih načina za namicanje para a servisi ga često koriste. Na kraju servisa (bio on vanredan ili redovan) sačekaće vas na računu stavka dopuna tečnosti za pranje. Često se međutim dešava da u servisu ništa ne doliju a da naplate ovu uslugu.
Najbolje je da flomasterom obeležite trenutni nivo tečnosti za pranje stakla. Na taj način imaćete dobar argument ukoliko pokušaju da vas prevare na ovaj način.

4) Promena pneumatika

Mnogi vozači kod nas čekaju zadnji trenutak da pređu sa zimskih guma na letnje. Kad to već i rade onda se odluče da u sve to uklope neku dodatnu servisnu intervenciju.

To je ipak greška zbog koje ćete izgubiti dosta novca. Naime, zamena i balansiranje guma u servisnoj radionici obično je daleko skuplje u odnosu na ono što naplaćuju specijalizovani vulkanizeri.

SAVET:Zamenu pneumatika obavite kod vulkanizera.

5) Naplata (ne)rada

U nizu prevara kojima se serviseri služe je i naplata previše radnih sati. U radni list se, da ne bi bilo previše očigledno, upisuju i provera i dopuna ulja, provera stanja filtera ulja, pneumatika itd. Takve provere se ne izvode, a mušterija na kraju plaća nerad servisera.

SAVET: Pre odlaska u servis ispustite pritisak u jednoj gumi. Kada vam predaju automobil tražite radni list sa spiskom radova i utrošenog materijala. Proverite da li je pritisak u gumi ispravan, ukoliko nije imaćete argument za žalbu.

6) Nenajavljeni servis

U servisu vozilo preuzimaju zbog redovnog održavanja a onda prilikom pregleda ustanove dodatne kvarove koje i poprave bez pitanja pa samim tim te radove dodatno i naplate

7) Sitnice koje koštaju

Spisak zamenjenih delova često je umanjen brojnim sitnicama kao što su dihtunzi, navrtnji i tako dalje. Spisak ume da bude dugačak pa ostavlja puno prostora za prevaru i naplatu delova koji u stvari i nisu zamenjeni.

SAVET: Ako sumnjate da ste prevareni insistirajte u servisu da vam detaljno pokažu šta su sve zamenili na vašem automobilu.

8) Azot u gumama

Prilikom zamene pneumatika u servisu pitaće vas da li da umesto vazduha pneumatike ispune azotom. To košta više ali čuva pneumatike i štedi gorivo.

SAVET: Naš savet je da se ne odlučite za ovu mogućnost jer ona pomaže samo vlasnicima novih automobila vrhunskih performansi kojima su pneumatici u savršenom stanju.

9) Kočnice nisu istrošene

U želji da zarade novac serviseri prerano menjaju pločice i pakne. Neretko se dešava da zamene potpuno ispravan kočioni sistem.

SAVET: Ne dajte da Vas prevare. Kočione pločice i paknovi nisu predviđene za zamenu u određenom intervalu već po potrebi. Zato, ako majstor insistira na njihovoj zameni tražite da se lično uverite da su one zaista istrošene.

10) Prazan akumulator

U servis dolazi automobil koji ima problema sa akumulatorom. Kada majstor ustanovi da je on neispravan, zameniće ga i to će naplatiti vlasniku.

SAVET: Pre nego što kupite novi akumulator pitajte u servisu da li mogu da ga dopune, jer treba iskoristiti postojeći akumulator maksimalno. Ako ni punjenje ne može da mu pomogne, kupite novi akumulator.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)