Datum:

31.05.2013. 22:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4424 pregleda

Vožnja motocikla po kiši nije za svakoga. Zahteva posebne pripreme, veštine i iskustvo. Evo šta sve treba znati pre upuštanja u vožnju po mokrom kolovozu, ali i kako se adekvatno opremiti.

Vožnja motocikla po kiši – pretnja ili izazov Vožnja motocikla po kiši nije za svakoga. Zahteva posebne pripreme, veštine i iskustvo.

Evo šta sve treba znati pre upuštanja u vožnju po mokrom kolovozu, ali i kako se adekvatno opremiti.

Vozači dvotočkaša će morati na neko vreme da se odvoje od svojih miljenika, jer se gotovo podrazumeva da jesen predstavlja pocetak kraja sezone vožnje motocikala. Razlog tome su, naravno, vremenske prilike, s obzirom na to da kiša, klizav put i mokra odeca ne zvuce baš primamljivo.

I dok većina vozaca padavine doživljava kao neprijatnu okolnost koju bi najradije izbegli, ipak ima i onih drugacijih shvatanja. Pravi zaljubljenici tvrde da je vožnja na kiši jedinstveni doživljaj vredan ponavljanja.

Uz to, oni su čvrstog uverenja da se, i pod otežanim uslovima, podjednako sigurno može voziti kao i kada su vremenske prilike idealne. Sve što je potrebno je više opreza, kao i prilagodeni stil vožnje.

Zato smo ovom prilikom odlučili da stranice daljeg teksta posvetimo motociklistima, i to onima za koje jesen ne predstavlja kraj sezone, već jednostavno nastavak vožnje pod drugim uslovima. A biti spreman za jesen na tockovima, prvenstveno znaci imati svu potrebnu opremu i ne zaboraviti cake za sigurnu vožnju.

Top pet saveta za vožnju po kiši  

Vožnja na dva tocka u kišnim uslovima predstavlja viši rizik, pa pre svega, morate da znate da su prvih 10-15 minuta od pocetka kiše najkritičniji, jer je podloga tada najklizavija.

Osim toga, evo šta bi još trebalo da znate, kako bi vožnju ucinili što sigurnijom.

1. Držite odstojanje

Kada su putevi mokri pravite vece rastojanje (u dužini tri, cetiri vozila) izmedu vas i drugih u okruženju. To je važno da biste izbegli vizuelne smetnje koje vam može naneti vodena prašina, odnosno prskanje vode. Zatim, u slucaju kocenja neophodan je prostor jer je put kocenja po mokrom znatno duži. Takođe, odstojanjem osiguravate i dodatno vreme za eventualne hitne reakcije.

2. Smanjite brzinu

Kod motocikala samo mali deo pneumatika je u kontaktu sa asfaltom. Iz tog razloga, gume u dodiru sa vodom, kao i pri vecoj brzini, imaju manju trakciju, a to znaci da su vece šanse za gubitak kontrole nad motociklom. Takode, posebno prilagodite brzinu u krivinama i vozite uspravno.

3. Bez naglog kočenja

Koliko god da situacija zahteva brzo reagovanje, nikako ne pritiskajte kočnice previše jako. Pravilno postupanje nalaže lagani pritisak, istovremeno na obe kocnice, uz postepeno povecavanje jacine kočenja. U suprotnom, nagli pritisak ce blokirati prednji tocak i izazvaće gotovo siguran pad. Ovakvu situaciju može da olakša postojanje ABS sistema.

4. Izbegavajte rizične površine

Pod ovim podrazumevamo poseban oprez prilikom prelaska preko pruga, pešačkih prelaza i drugih obojenih drumskih linija, koje od kiše postaju klizave pa tako i rizičnije. Trudite se da izbegavate poklopce šahti, kao i sve bare, jer mogu da doprinesu gubitku

5. Budite uočljivi

Ovo je najvažniji savet. Najpre, proverite ispravnost svetala. Kako biste bili što uocljiviji, obavezno obucite nešto od fluorescentne odece, kratak kaput ili prsluk.

Oprema za kišu 

Još jedan uslov za bezbednu, ali koliko je moguce i prijatnu vožnju na dva tocka po kiši, jeste i kišna oprema. Pod tim se podrazumeva odgovarajuca odeca koja ce spreciti da budete mokri ili da osecate hladnocu tokom puta. Evo cega sve ima na tržištu.

1. Kaciga

Najneophodniji deo moto-opreme. Za kišne uslove, svakako su preporucljivije „full face“ kacige. Ne zaboravite da pre kiše na njima zatvorite postojece ventile. Za bolji vidik: Na vizir nanesite sredstvo poput „rejn avej“ spreja, kako bi se kišne kapi brže odvodile sa vizira i oslobodile vidokrug vozaca. Cena je oko 700 dinara.
 
2. Jakna

Ovaj komad odece motocikliste čuva od kiše na dva načina: ukoliko je vodootporan ili ako se na regularnu jaknu doda laganiji zaštitni ogrtač. Vodootporni sprej: Jaknu koja ne propušta vodu morate da održavate pomocu spreja za odbijanje vlage. Cena za sprej „Bike it“ je oko 1.000 dinara.

 3. Pantalone

Prvenstvena namena pantalona za motocikliste jeste da pruže zaštitu u slučaju nezgode. A sada su one i vodootporne, pa su nezamenljive za naredni period. Prekrivači: Dobra zaštita od kiše je termo prekrivač za noge. Na tržištu ima univerzalnih, ali i one koji su izradeni po tačnoj meri. Cena je od 60 do 90 evra. Postoje i oni samo za kolena koji su oko 35 evra.

4. Čizme

Kao što ostali delovi moto opreme treba da budu vodootporni, tako je i sa ovim delom odece. Navlake: Štitnici za obuću napravljeni od najlona ili gume su korisni za kišu. Navlake od visokoizdržljivog najlona su oko 1.500 dinara, a gumene oko 2.000 dinara.
 
5. Rukavice

Dosad se pokazalo da je najbolja ona moto oprema koja je, istovremeno, otporna na kišu. Tako je i sa rukavicama. Navlake: Postoje vodootprne, ali postoje i posebne zaštite koje se stavljaju na standardne rukavice. Specijalne kišne navlake za šake možete naknadno da kupite, a koštaju oko 1.500 dinara.

Motocikl na pauzi 

Među motociklistima najviše je onih koji će ipak odlučiti zimsku pauzu. Za sve njih imamo savete kako da svoje motocikle pripreme za budući period stagnacije, pa evo šta bi trebalo uraditi pre početka hladnih dana.

Operite motocikl

Na prvom mestu, važno je dobro oprati motocikl. Za ostale nečistoće zadržavaju vlagu koja izaziva koroziju.

Napunite rezervoar

Pun rezervoar sprečiće pojavu vlage i smanjice rizik od pojave korozije sa njegove unutrašnje strane. Kod metalnih rezervora treba napuniti i rezervoar za ulje.

Promenite ulje

Vozačima se preporučuje da pre parkiranja motocikla, staro ulje zamene nekim najjeftinijim samo da prezimi, pa je na proleće potrebno ponovo sipati novo, adekvatno za motocikle.

Zatvorite auspuh

Ovim postupkom se sprečava prodor hladnog vazduha u izduvni sistem, a time i korozija.

Zaštitite gume

Ako gume ostaju na motociklu, da ne bi ulegle dovoljno je da se povremeno pomere za pola kruga. Isto tako preporučljivo je da se motocikl podigne na štender.

Akumulator čuvajte na toplom

Ukoliko vaš motocikl ostaje na otvorenom u toku zime, akumulator izvadite i držite na toplom. U suprotnom akumulator ce oslabiti.

Prekrijte motocikl ceradom

Ovo se podrazumeva bez obzira na to da li je motocikl napolju ili u garaži, kako bi se zaštitio od vlage i prašine. Bilo bi dobro da cerada ima otvore za protok vazduha, mada i najlon može da posluži.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)