Datum:

22.05.2011. 11:15

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 9063 pregleda

Značajno mesto u ispunjenju famoznog “američkog sna” jeste i vožnja dobrih automobila. Ime Chevrolet je na severnoameričkom kontinentu sinonim za dobar automobil već čitavo stoleće.

Chevrolet Bel Air (1955)

Novembra 1911. godine švajcarski emigrant i proslavljeni trkač Luis Chevrolet udružio se sa Vilijamom Djurantom, osnivačem Dženeral Motorsa, i stvorio ime koje je nadživelo obojicu.

Djurant je već bio poznat po proizvodnji snažnih, brzih i dugovečnih automobila i te gene je usadio u samu suštinu Ševroleta koji je, po snazi, postao četvrti brend u svetu automobila.

Chevrolet Corvette C1 (1953)

Luis Chevrolet imao je zamisao da se komponente koje su do tada bile rezervisane isključivo za luksuzne autmobile nađu i u vozilima koja su pristupačna nešto širem krugu ljudi. Tako je, recimo, prvi Chevroletov model “serija C klasik 6” imao električni starter i prave električne sijalice koje su, u to vreme, bile retkost i u skupljim vozilima.

Ipak, poslovna ljubav između Chevroleta i Djuranta nije dugo potrajala. Švajcarac ubrzo prodaje svoj udeo detroitskom magnatu i povlači se iz posla.

Ipak, Djurant je zadržao ime brenda i uklopio ga u svoju GM imperiju. Sudbina se surovo poigrala sa osnivačem Luisom Chevroletom koji je pošto je izgubio sav imetak skončao kao mehaničar u fabrici koju je osnovao. Preminuo je 1941. godine, a sahranjen je po sopstvenoj želji u Indijanapolisu u blizini legendarnog autodroma.

Chevrolet Cameo Carrier (1957)

 

Chevrolet je, uprkos činjenici da je deo General Motorsa, zadržao svoju specifičnu “žicu” koja je oduvek bila odlično prihvaćena sa one strane „bare“.

Najznačajniji detalj u stogodišnjoj istoriji ove marke odigrao se 1955. godine kada su konstruisali takozvani “smol blok V8” (mali blok). Ovaj motor je simbol za eru visokih performansi u američkoj auto-industriji, a bio je specifičan po tome što je uz male prepravke bio pogodan i za ugradnju u sportske kupee i u tradicionalne američke pik-apove.

Ovaj motor je ugrađen u milione vozila, a u nešto osveženom izdanju koristi se i danas, posle više od pola veka. Najbolje stvari uvek su jednostavne.

Chevrolet Bel Air kabriolet (1955)

Chevrolet je jedna od najvažnijih ikona američkog načina života. Primerci Bel Aira iz 1957. i Corvette Sting Ray iz 1963. danas se prodaju za šestocifrene iznose i još uvek su rado viđeni na širokim putevima sa one strane “bare”.

Chevrolet Camaro (1975)

Muscle car, “mišićavi” kupei razbojničkog izgleda osvojili su Ameriku krajem ’60-tih i početkom ’70-tih godina prošlog veka. Najzvučniji adut u toj utakmici bio je model Camaro koji je prvi put svetlost dana ugledao 1967. godine. Svojim izgledom trebalo je da privuče mlađu populaciju, ali njegovim preformansama nisu odoleli ni stariji.

Chevrolet Corvette (1963)

Kad smo već kod performansi i brzine, ne možemo a da ne spomenemo Corvettu koja je do današnjeg dana bila i ostala sinonim za super sportski Chevrolet.

Sportski gen Luisa Chevroleta živi i posle njegove smrti. Polovinom prošlog veka počelo je “zlatno doba” Chevroleta na trkama. Nizala se titula za titulom, i tako sve do danas. U američkom NASCAR šampionatu, Chevrolet je marka sa najviše pobeda i najviše titula konstruktora.

Chevrolet Camaro (1984)

Vesele sedamdesete

“Mišićavi” automobili osvojili su SAD sedamdesetih godina. U borbu sa Fordovim Mustangom uključio se Camaro koji je svetlost dana ugledao 1976. godine.

Prilično jaka američka srednja klasa želela je automobil sportskih performansi, ali razumne potrošnje i cene. Chevrolet im je dao upravo to u pakovanju koje nikoga nije ostavilo ravnodušnim.

Chevrolet Volt

A kakva je budućnost? U struji!

U drugi vek postojanja Chevrolet uvodi model Volt. Elekro-automobil sa produženim radijusom kretanja od oko 600 kilometara ili čak pet puta većom autonomijom od proseka za ovu vrstu vozila. U ovoj kompaniji ističu da su napredna tehnologija i reinkarniranje modela koji su bili traženi i voljeni pravac kojim će se kretati ova marka u narednim decenijama.

Izvor: Magazin ”Auto”

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)