Datum:

05.08.2018. 9:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Elegantna, moderno dizajnirana i namenski projektovana nova platforma na kojoj se izrađuje “jonik” je prva na svetu koja nudi mogućnost izbora tri različita elektifikovana pogonska sistema. Pri tome, ističu u ovom gigantu,svaki od ovih pogonskih sistema se pridržava “Hjundaijeve jedinstvene filosofije”: električni automobili treba da pruže dinamične karakteristike vožnje i upravljanja, koje vožnju pretvaraju u zadovoljstvo.

“Jonik” tako ima verziju sa “klasičnim” hibridnim pogonom ,vozilo koje su “Novosti” zahvaljujući ljubaznosti kompanije “Hjundai Srbija” imale na testu, zatim “plag-in hibrid” ,koji ima uy benzinski i električni motor koji može da se dopunjava na utičnicu”, kao i samo električni pogon.

“Jonik hibrid” kombinuje benzinski motor visoke efikasnosti i električni motor velikog obrtnog momenta sa menjačem sa dvostrukim kvačilom koji vožnju čini podjednako ekonomičnom i prijatnom.

Veoma dopadljiv, ovaj hibrid glatkih linija i skladnih proporcija predstavlja dobro izbalansiran spoj performansi i efikasnosti. Specijalno dizajnirana ksenonska svetla visokog intenziteta ističu šestougaonu masku hladnjaka, a branik je naglašen upadljivim LED dnevnim svetlima i plavom lajsnom koja predstavlja vizuelni potpis modela.

Inspirativni dizajn je u skladu je sa performansama, a karakteristike vožnje i upravljanja su neočekivane za hibridni automobil. Polazak iz mirovanja je impresivan zahvaljujući trenutnom obrtnom momentu koji obezbeđuje elektromotor. Osećaj u vožnji je poboljšan zahvaljujući menjaču sa dvostrukim kvačilom koji omogućava bržu promenu stepena prenosa i sportsku vožnju.

PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km na čas:10,8 sek.

Maksimalna brzina:185 km na čas

Kombinovana potrošnja goriva : 3,4 – 3,9 lit./100 km

Ispuštanje CO2: 79-92 (g/km)

Izuzetno efikasan šestobrzinski automatski menjač sa dvostrukim kvačilom je posebno zanimljiv, jer pruža direktne i brze promene.Pri tome vozač veoma lako može da bira izbor režima vožnje “Eco” ili “sport”.

Efikasno korišćenje laganih čelika visoke čvrstoće u izradi karoserije, sistem oslanjanja u više tačaka, tzv. multilink oslanjanje i nisko težište, pružaju odličnu stabilnost i prijatno upravljanje.

POGON

Benzinski motor:1,6 GDIZapremina:1.580 ccm

Najveća snaga:105 KS / 5.700 obr

Najveći obrtni moment: 147 nm/ 4.000 obr

Potrošnja / Emisija izduvnih gasova

Električni motor

Sinhroni motor sa stalnim magnetom

Najveća snaga: 32 KW

Najveći obrtni moment: 170 nm

Benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem 1.6 GDI motor sa direktnim ubrizgavanjem i posebno prilagođenim sistemom upravljanja radom motora ima 105 KS i stepen termičkog iskorišćenja motora koji je vodeći u klasi.

Ovaj hibrid pokreće specijalno razvijen pogonski sklop koji pored toga što nudi ekonomične prednosti hibridnog pogona, pruža i osećaj zadovoljstva u vožnji. Benzinski motor, električni motor i Litijum-Jonske polimer baterije funkcionišu savršeno usklađeno, u posebno razvijenoj strukturi karoserije visoke čvrstoće i male težine. Baterije su velike snage (1,56 kWh) i imaju odlične karakteristike punjenja i pražnjenja, a samim tim povećavaju mogućnost vožnje na električni pogon i omogućuju bolje punjenje tokom faze kočenja.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Dužina: 4.470 mm

Širina: 1.820 mm

Visina: 1.450 mm

Međuosovionsko rastojanje: 2.700 mm

Masa: 1.370 kg

Prtljažnik: 550 lit.

Oborena zadnja sedišta: 1.505 lit.

Rezervoar: 45 lit.

Glavne osobine i električnog motora snage 32kW su veliki obrtni moment i visok stepen korisnosti. On pruža impresivno ubrzanje iz stanja mirovanja. Pri konstantnim brzinama do brzine od 120 km/h, tj. delimičnim opterećenjima, takođe radi u uptimalnim režimima.

Unutrašnjost vozila je moderna krcata najsavremnenijim uređajima,Veliki ekran u boji prikazuje široku paletu informacija o vožnji. Brzinu, potrošnju goriva i protok energije hibridnog sistema. Izborom “sport” režima menja se stil i boja ekrana kako bi se naglasile performanse.

Svi instrumenti i kontrole su intuitivni, jednostavni, pregledni i prijatni na dodir. Volan nepravilnog oblika i plavi dekorativni elementi upotpunjuju sportski izgled. Kompatibilni smart telefoni mogu da se pune bežično,zahvaljujući integrisanoj podlozi za punjenje. Ukoliko telefon zaboravite za sobom aktiviraće se upozorenje.

“Povezivanje” se vrši uz pomoć ekrana u boji osetljivog na dodir dijagonale osam inča. Podržava platforme ” Apple Car Play” i “Android Auto” a potpuno nova navigaciona platforma će vas precizno obaveštavati o svemu vezanom za izabranu rutu.

Tui je i futuristički,”zasečeni” obruč upravljača na kome se nalaye sve neophodne komande.

Rekosmo da je “jonik hibrid” snabdeven mnogim sistemima ya asistenciju voyaču. Tu je sistem za sprečavanje napuštanja trake (LKAS) koji upozorava vozača na nenameran izlazak iz saobraćajne trake i primenjuje korektivno upravljanje ukoliko je potrebno.

Sistem za nadgledanje mrtvog ugla (BSD) je takođe standardna oprema “jonika” radi tako što zadnji parking senzori otkrivaju blizinu drugih vozila prilikom promene saobraćajne trake ili isparkiravanja unazad sa parking mesta.

Pored zaštite koju pruža sedam vazdušnih jastuka,dostupni su prednji i bočni vazdušni jastuci,vazdušni jastuk za kolena vozača, kao i vazdušne zavese koje se brinu za bezbednost svih putnika,svi putnici uživaju bezbednost naprednih sistema za pomoć vozaču. Kamera, radar i ultrazvučni senzori pomažu da u budete maksimalno bezbedni.”Jonik” ima i takozvani “pametni tempomat (SCC)” koji automatski održava bezbedno rastojanje u odnosu na vozilo ispred, i naravno sistem za automatsko kočenje u hitnim situacijama (AEB).Kada se otkrije mogućnost sudara sa drugim vozilom ili pešakom, AEB prvo emituje vizuelno i zvučno upozorenje, a zatim interveniše sa delimičnim ili potpunim kočenjem.

Od opreme izdvajamo i “Bi-Ksenonska” prednja svetla,”infinity” premijum sistem ozvučenja,ventilaciju prednjih sedišta,grejače prednjih i zadnjih sedištanavigacioni sistem sa ekranom u boji od 8″,električni otvor na krovu (šiber),kameru za pomoć pri kretanju unazad…

Cena “jonika hibrida” u Srbiji kreće od 24.990 evra.

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)