Datum:

05.02.2017. 11:22

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Grand Cherokee debitovao je 1992. kao top model marke Jeep.

Istorija Jeep SUV vozila počinje ubrzo nakon završetka Drugog svetskog rata. Posle predstavljanja modela Willys Wagon 1946. godine, usledila je pojava njegove luksuzne verzije, modela Jeep Wagoneer iz 1963. 

Potom se 1984. pojavila i ekskluzivnija varijanta, Grand Wagoneer. Najzad, nove standarde na tržište doneo je Grand Cherokee koji je predstavljen tačno pre četvrt veka. 

Jeep Grand Cherokee proizvodi se od 1992. godine u pogonu Jefferson North Assembly Plant (JNAP) u Detroitu. Ova fabrika prostire se na 278.700 m2, a kamen temeljac položen je 31. maja 1989. godine. 

Prvi Grand Cherokee sišao je sa proizvodne trake 14. januara 1992. Još od premijere, Grand Cherokee je kao top model u liniji postavio nove standarde brenda Jeep kada je reč o snazi, udobnosti, inovativnosti i kvalitetu izrade.

Prva generacija (1993 – 1998)

Grand Cherokee iz 1992. uneo je niz inovacija u svoju kategoriju vozila. Bilo je to prvo SUV vozilo sa bočnim vazdušnim jastukom na strani vozača, kao i prvo koje je u ponudi imalo tri različita sistema pogona na sve točkove. 

Prva generacija postavila je nove standarde kada je reč o vožnji, upravljanju i udobnosti u segmentu SUV vozila, zadržavajući postojeće sposobnosti za terensku vožnju po kojima je brend Jeep bio prepoznatljiv. Najvažnija karakteristika na ovom vozilu bio je sistem pogona 4×4 Quadra-Trac. 

Pored toga, Grand Cherokee proizveden je upotrebom 90 vrsta recikliranih materijala i bio je prvi Jeep koji je u ponudi imao ABS na 4 točka. 

Za samo četiri godine od pojavljivanja na tržištu, prodato je 1.000.000 primeraka ovog modela.

Druga generacija (1999 – 2004)

Naslednik prve verzije modela Grand Cherokee predstavljen je 1998. godine i, među ostalim funkcijama vrednim pomena, imao je novi koncept pogona 4×4. 

Na ovom sistemu su, po prvi put u autoindustriji, primenjene Vari-Lok osovine sa naprednim prenosom obrtnog momenta sa prepoznavanjem brzine, i to i na prednjoj i na zadnjoj osovini. Kombinacija prenosnog mehanizma Quadra-Trac II i Vari-Lok osovina rezultirala je revolucionarnnim sistemom Quadra-Drive, koji je, bez ikakve intervencije vozača, održavao automobil u pokretu, čak i kada je pogonska snaga na jednom točku bila minimalna. 

Zahvaljujući tome, vozači su mogli da uživaju u vožnji u svim vremenskim uslovima.

Treća generacija (2005 – 2010)

Sa trećom generacijom 2005. godine stigao je redizajn, kao i unapređene vozne i karakteristike upravljanja.

Grand Cherokee je dobio i novi, moćni 5.7 litarski HEMI V8 motor sa sistemom sa više različitih radnih zapremina (MDS), koji isključuje četiri cilindra kada nije potrebna maksimalna snaga.

Četvrta generacija (2011 –)

Aktuelna generacija modela Grand Cherokee pokrenula je preporod brenda Jeep, a poslednjih godina je doprinela i njegovom globalnom rastu. Ostvaren je značajan prodajni uspeh, tako da je od prve generacije za 25 godina kupcima širom sveta isporučeno 5,5 miliona primeraka.

Aktuelni Grand Cherokee dobio je novi 3.0 litarski Multijet dizel motor, osmostepeni automatski menjač, vazdušno oslanjanje Quadra-Lift, kao i novi, ekskluzivniji paket opreme Summit.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk za 2017.

Danas se Jeep Grand Cherokee prodaje u više od 100 zemalja širom sveta, a njegova linija obuhvata verzije Laredo, Limited, Overland, Summit i SRT, kao i Trailhawk, specijalizovan za terensku vožnju.

Pokreće ga 3.0 V6 turbo dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem, Multijet II tehnologijom, a u ponudi su i tri benzinska motora 3.6 litarski Pentastar V6, 5.7 litarski V8, kao i moćni 6.4 litarski HEMI V8, koji pogoni verziju SRT. Svi motori su upareni sa osmostepenim automatskim menjačem.

Modelom za 2017. godinu, koji je predstavljen na sajmu automobila u Njujorku u martu 2016. godine, Grand Cherokee je dodatno unapređen kada je reč o dizajnu, standardnim sadržajima i nivoima opreme.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)