Datum:

18.10.2011. 16:36

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 9769 pregleda

Verovatno nema tog medija koji pre tri godine nije preneo priču o fantastičnom indijskom automobilu koji će motorizovati mase i koštati svega 2.500 američkih dolara.

Nano je tada laskavo nazivan indijskom bubom, a Tata je sumnjala da će uspeti zadovoljiti potražnju za malenim automobilom premda su kapaciteti bili sposobni izbaciti 250.000 automobila godišnje. Tri godine kasnije, očekivana prodaja 20.000 do 25.000 automobila mesečno mrtvo je slovo na papiru, a na primer samo prošli mesec indijski gigant uspeo je da pronađe tek 1.200 kupaca.

Da Nano nije zvezda, prilično je jasno kada se u obzir uzme to da ni nakon tri godine proizvodnje Tata nije uspela doseći planiranu jednogodišnju proizvodnju, zapravo, Indijci su sa 129.000 isporučenih primeraka jedva uspjeli prekoračiti polovinu te cifre.

Kako je moguće da automobil poput Nana nije uspeo postići veći uspeh na domaćem terenu gde je inicijalno lansiran?

Prst krivice delom se može uperiti u Tatu koja nije pravovremeno i ispravno reagovala na prve izveštaje da je mališan sklon spontanom zapaljenju. Tata je tek nedavno krenula s nacionalnom kampanjom čiji je cilj smiriti zabrinute vlasnike i kupce. No ako je za verovati portalu Foreignpolicy.com, najveći je problem to što danas, čak i na tržištima s niskom kupovnom moći, niko ne želi da poseduje automobil čiji je jedini atribut – niska cena. Ljudi se ne vole osećati jeftino, zaključuje FP.

Tatin Nano ne bi bilo fer svrstati ni u kategoriju promašaja, posebno stoga što automobil još nije krenuo u prodaju na ostalim tržištima osim matičnog, a ondje, zbog sigurnosnih propisa i ekoloških normi, ni neće biti toliko jeftin.

Hoće li Nano biti hit kad stigne u Europu i SAD ,ostaje za videti, no ne bi nas iznenadilo da se rasplamsa sjaj ako Tata ne ponovi iste greške.

Izvor: Tportal

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)