Datum:

22.03.2016. 16:36

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Istraživači pri Tojohaši tehnološkom univerzitetu u Japanu su razvili način da izbace baterije iz električnih vozila. Da bi ovaj princip funkcionisao, elektromobili moraju biti opremljeni specijalnim pneumaticima koji direktno povlače energiju iz čeličnih traka ugrađenih u put. U ovoj ranoj fazi, dotična solucija baš i nije praktična.

Kako se točkovi okreću, čelične žice u gumama prenose energiju iz čeličnih panela na putu do elektromotora. Univerzitet je već napravio kompletan koncept na test stazi dugoj 30 metara. Ostvarena brzina je oko 10 km/h. „Ubrzanje je uglađeno a vožnja je udobna“, rekao je profesor Takaši Ohira za „The Japan Times“.

Ohira radi na projektima koji podrazumevaju redukovanje korišćenja baterija za električne automobile već nekoliko godina. On je predložio ugrađivanje radio transmitera u put i korišćenje čeličnih traka u pneumaticima, što uz specijalnu opremu u vozilu konvertuje radio signal u električnu energiju. Ovo testiranje se čini da je u okviru razvoja tog istraživanja.

Mada ovaj metod funkcioniše, mnogi su problemi koji traže rešenje. Primera radi, koliko energije bi bilo potrebno da teče putem da bi se napajale hiljade vozila svaki dan? Takođe, ugrađivanje potrebne opreme u put bi bio gigantski poduhvat. Teško je zamisliti toliku količinu novca investiranu u tako masivan infrastrukturni projekat. To naravno ne znači da je Ohira usamljen u svojoj misiji da puteve pretvori u površine za punjenje strujom. Volvo je testirao induktivno punjenje na kratkim sekcijama puta. Prošle godine je Goodyear takođe napravio predlog guma koje mogu da napajaju automobil. HaloIPT i Napredni korejski tehnološki institut koketiraju s tom idejom već godinama.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)