Datum:

22.02.2020. 21:08

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Japanski automobilski gigant “Tojota” nastavlja da stavlja osmeh na lica svojih poklonika. Pogotovu onih kojima je količina adrenalina u evnama direktno povezana sa performansama automobila!

Nova poslastica iz čuvene “Tojotine” majstorske radionice sportskih automobila stiže samo godinu dana posle svetskog debija “GR supre”! Čarobnjaci iz “Tojote” najavljuju detalje prvog nastavka svoje serije sportskih automobila, predstavljanjem novog 2.0-litarskog motora s turbo punjenjem.

Uz već isprobanu, moćnu 3.0-litarsku turbo jedinicu sa šest cilindara u liniji, novi motor u ponudi će obezbediti beneficije na polju dinamike i dovesti “GR supru” u širi krug klijenata.

Ovaj, prvi globalni model koji je razvio “Tojota gazoo rejsing” , rasni je sportski automobil, s konfiguracijom prednji motor / zadnji točkovi, kompaktnim dizajnom s dva sedišta i dimenzijama koje postižu optimalni odnos za savršeno upravljanje. Novi 2.0-litarski turbo motor proširuje krug zainteresovanih, a samim tim što je lakši i kompaktniji od 3.0-litarske jedinice, poboljšava dinamičke karakteristike automobila i balans šasije za još bolje upravljanje.

Proizvodnja nove “2.0-litarske GR supr”e počeće uskoro, pre lansiranja na globalno tržište u martu.

Naravno, u žiži je novi turbio motor pa sleduje i više detalja o njemu.Potpuno novi 2.0-litarski motor je jedinica s četiri cilindra u liniji, opremljena “twin-scroll” turbo punjačem, a uparen je sa “ZF” automatskom transmisijom sa osam brzina. Zbog toga isporučuje izvrsne performanse sportskog automobila i obezbeđuje uživanje i sjajno iskustvo za vozača: maksimalna snaga je 190 kW (258 KS), a maksimalan obrtni moment od respektabilnih 400 Nm, čime se omogućava ubrzanje iz mesta do 100 km/čas za samo 5,2 sekunde i maksimalna (elektronski ograničena) brzina od 250 km/h.

Emisije CO2 iznose od 135 do 144 g/km (vrednosti u skladu sa NEDC), odnosno 156 do 172 g/km (rezultati sa WLTP).

Manje dimenzije i umanjena masa novog motora donose posebne pogodnosti na polju dinamike “GR supri”. Kada se radi o osnovnom modelu, 100 kg je lakši od svog 3.0-litarskog prethodnika. I, pošto je motor kompaktniji, pozicioniran je bliže sredini vozila, što omogućava idealan odnos mase prednjeg i zadnjeg dela od 50:50. To doprinosi boljoj reakciji i agilnosti vozila, kao i samouverenom upravljanju.

-Da bismo omogućili agilno upravljanje i stabilno skretanje, radili smo veoma naporno da umanjimo težinu novog vozila, ciljajući istovremeno 50:50 odnos mase” – rekao je Tetsuya Tada, glavni inženjer “GR supra”: – Ovo je bio ogroman izazov, ali nismo hteli kompromise kada se radi o našim ciljevima”.

Nova 2.0-litarska GR Supra postiže isti “zlatni odnos” za optimalan učinak prilikom upravljanja, kvalitet definisan odnosom između dimenzija međuosovinskog rastojanja i rastojanja između točkova automobila. Za sve “GR supra” modele, ovaj odnos je 1.55, unutar idealnog opsega.

Osnovna verzija ima veoma bogatu standardnu opremu koja uključuje 18-inčne naplatke od lake legure, audio sistem sa četiri zvučnika i displej dijagonale 8,8 inča, kao i sportska sedišta presvučena crnom alkantarom.

“Toyota Supra Safety”, između ostalog, nudi “Pre-Crash Safety” s funkcijom kočenja u slučaju opasnosti, detekciju pešaka i biciklista s funkcijom kočenja, LKA (Lane Keep Assist) za održavanje pozicije unutar kolovozne trake s aktivnim upravljanjem, kao i sisteme za “čitanje” saobraćajnih znakova (Road Sign Assist) i prilagođavanje brzine (Intelligent Speed Assist).

Kupcima je na raspolaganju više verzija nadogradnje, što se tiče stila, performansi i povezanosti, koje mogu da se dobiju izborom opcionalnih paketa.

“Connect” paket dodaje navigacioni sistem i povezanost s korisnim internet uslugama, dok “Sport” paket nudi aktivan diferencijal, prilagodljiv sistem oslanjanja i kočnice sportskog kvaliteta, u cilju povećanja voznog potencijala i performansi automobila.

“Premium” paket pruža udobnost visokog kvaliteta i praktične dodatke, uključujući JBL ozvučenje sa 12 zvučnika, Head-up displej, bežični punjač za telefone, presvlake od crne kože i električno podešavanje sedišta uz mogućnost memorisanja. Takođe sadrži elemente Connect paketa, plus dodatan memorijski prostor i posebno osvetljenje.

“Zlatni volan”

Toyota GR Supra osvojila je brojne nagrade tokom svoje debitantske godine, uključujući i “Goldenes Lenkrad” (Zlatni volan) jednu od najprestižnijih evropskih priznanja u automobilskom svetu, koju dodeljuje najpopularniji nemački magazin “Bild am Sonntag”, kao i vodeći auto-magazin u toj zemlji “Auto Bild”.

Automobil je osvojio nagradu kao najbolji debitantski sportski automobil godine i tako ponovio uspeh Supre druge generacije koja je osvojila Zlatni volan 1982. Zauzimajući prvo mesto 2019, pobedila je i novi Porsche 911 i BMW serije 8 po konačnoj oceni žirija.

“Fuji speedway” ograničeno izdanje

Prilikom lansiranja na tržište, nova 2.0-litarska “GR supra” biće u ponudi u ekskluzivnom ograničenom izdanju “Fuji Speedway”. Ta “GR supra” ističe se jedinstvenom metalik belom bojom karoserije, uz 19-inčne mat crne alu naplatke, kao kontrast i spoljne crvene retrovizore. Kabina je ukrašena detaljima od karbonskih vlakana na kontrolnoj tabli, kao i jarko crvenim i crnim alkantara presvlakama. Izbor boja podseća na originalne boje koje simbolizuju “TOYOTA GAZOO Racing”.

Kada se radi o sadržaju opreme, “GR Supra Fuji Speedway” takođe dolazi sa svim elementima “Connect” i “Sport” paketa. “Fuji Speedway” izdanje je kreirano za lansiranje 2,0-litarske verzije, uz strogo ograničenu produkciju od samo 200 primeraka u Evropi.

(Foto: Toyota promo)

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)