Datum:

13.12.2012. 16:25

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

1 komentara 5950 pregleda

Jaguar je obustavio svoje planove vezane za proizvodnju C-X75 hibridnog superautomobila, potvrđeno je juče. Pet C-X75 prototipa biće završeno i poslato na dalje testiranje, a tri prototipa naći će se u prodaji kada budu završeni, što se očekuje da će biti u maju iduće godine. Jedan primerak koštaće između 1.3 i 1.6 miliona dolara, a Jaguar je planirao da napravi 250 jedinica ovog automobila.

“Jaguar Land Rover obustavio je planove za proizvodnju Jaguar C-X75 hibridnog superautomobila”, stoji u saopštenju ove kompanije. “Kroz iscrpnu analizu uslova na tržištu u bliskoj budućnosti, viđenje globalnog ekonomskog okruženja od strane ove kompanije u ovom trenutku ne podržava ideju o uvođenju superautomobila kakav je C-X75.”

Još uvek nije poznato na koji način će se tri od pet primeraka prodavati. Jedan od preostala dva naći će se u Jaguarovom muzeju, dok će drugi biti korišćen kao demonstrator. 

Neki elementi ovog automobila sa dva sedišta, kao što su delovi od karbonskih vlakana, koristiće se u budućim Jaguarovim vozilima. Jaguar nagoveštava da će hibridna tehnologija razvijena za potrebe proizvodnje C-X75 dozvoljavati upotrebu trocilindarskih motora kako bi se razvila snaga koju poseduju šestocilindraši. Tehnologija superpunjenja pod visokim pritiskom i znanje o strukturi karbonskih vlakana stečeno kroz saradnju sa Williams Formula 1 partnerom takođe će naći svoju upotrebnu vrednost.

Kada je C-X75 koncept predstavljen na Salonu automobila u Parizu 2010. godine, bio je poznat kao “superautomobil sa  savešću”. Koncept je imao četiri individualna motora i par mikro gasnih turbina, sa dodatkom plug-in litijum-jonskih baterija. Turbine su mogle da koriste čitav spektar goriva, uključujući benzin, dizel, biogorivo, kompresovani prirodni gas i tečni benzinski gas. Koncept je imao snagu od čak 778 konja.

Jaguar je odustao od ideje gasnih turbina za proizvodnu verziju, usvojiviši opciju koja uključuje 1.6-litarski benzinski motor umesto generatora. Za C-X75 govorilo se da od 0 do 100 km/h ubrzava za 2.8 sekundi, a maksimalno razvija brzinu od 330 km/h.

Što se tiče dizajna, on je otelotvorenje Jaguarovog dizajn jezika budućnosti.

“Projekat C-X75 otklonio je brojne prepreke kada su u pitanju inovacije i napredne tehnologije,” rekao je Adrian Holmark, Jaguarov globalni brend direktor u izjavi. “Postigli smo neverovatno mnogo toga i nastavićemo da testiramo i razvijamo ove tehnologije, koje su već visoko relevantne za održivost Jaguar Land Rovera u budućnosti, ” dodao je Holmark.

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)