Datum:

26.07.2016. 10:37

Autor:

Ina

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nažalost, V8 motori postaju vrsta u izumiranju, i to posebno oni atmosferski. Ovi moderni postaju manji i dodaju im se turbo punjači, prvenstveno radi povećanja efikasnosti. Ipak, ono što se danas prodaje su četvorocilindraši, gde je BMW dobar primer.

Prodaja V8 modela sve teža da bi se opravdali troškovi razvoja, ali neki jednostavno ne mogu da egzistiraju bez ovih mašina, kao na primer Jaguar i Land Rover.

Svi JLR performantni motori su pogonjeni 5,0-litarskim AJ-V8 motorima u atmosferskoj ili kompresorskoj izvedbi. Problem je što je AJ-V8 praktično neizmenjen poslednjih 20 godina. Samim tim, nemoguće je da bude u „dobrim odnosima“ sa aktuelnom regulativom u vezi sa izduvnim gasovima.

JLR-u će uskoro biti potreban novi V8 sa perjanice, a pitanje je da li bi se troškovi razvoja isplatili, posebno sada, kada su ogromni resursi investirani u redne Ingenium agregate.

BMW bi tu mogao da bude u ulozi „pomoć prijatelja“. Naime, Bavarci već rade na novom V8 i mada u boljoj poziciji od JLR-a kada je amortizacija troškova u pitanju, ali ipak i njima sve to treba da se isplati. Rešenje je u snabdevanju drugih proizvođača motorima. Po najnovijim izveštajima, BMW i JLR su se već dogovorili oko isporuka novog V8.

Takav potez ne bi bio bez presedana, jer su L322 Range Rover i Land Rover Discovery 3 bili dostupni sa BMW-ovim V8 do 2006., u vreme kada je BMW posedovao Land Rover.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)