Datum:

27.05.2012. 17:33

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 7309 pregleda

Podatak da je na drumovima Srbije 2,3 miliona vozila, čak 150.000 više nego godinu dana ranije, dobri poznavaoci prilika na tržištu automobila objašnjavaju ovo pojačanim uvozom polovnih vozila.

– U prošloj godini smo prodali oko 30.000 novih automobila, što je ogroman pad u odnosu na 2010. a katastrofalan u odnosu na 2008. u kojoj je prodato 57.000 vozila. Jasno je da su u situaciji kada su, uprkos neverovatnim popustima, i nikad nižim cenama, novi automobili za prosečnog kupca postali nedostižni, priliku iskoristili uvoznici polovnih vozila – kaže za “Novosti” Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

Iz ovog posla, ipak, najveću korist imaju Slovenci. Jer, prema nezvaničnim podacima, svako treće vozilo koje se uveze u Srbiju dolazi sa nekog placa polovnih vozila u Sloveniji. Svako drugo vozilo koje je poreklom iz Italije, takođe stiže preko „dežele“! Pri tome su ta vozila, koja prodavci nude “na ime kupca” kako najčešće stoji u oglasima, znatno jeftinija nego ista takva na primer na auto-placevima u Nemačkoj.

– Nije to nikakva zagonetka. Automobili koje Italijani ne mogu da prodaju Evropi zbog strogih ekoloških i poreskih zakona uzimaju Slovenci. Vozila se, zatim, doteruju i vizuelno i papirološki. Urade se limarijski radovi, malo se našteluje kilometraža, sve “kroz papire” sredi za carinu i to je to – objašnjava vlasnik kompanije “V8”, koja se dugo godina bavi uvozom polovnih vozila, Jovan Radić. – Onaj ko kupi vozilo u Nemačkoj zna da je tamo svaka prepravka kilometraže, bilo kakva intervencija po papirima krivično delo i niko i ne pomišlja da rizikuje. Kada mi sve legalno, zakonski odradimo, platimo sve dažbine i troškove, jasno je, kaže, da smo nekonkurentni sa cenom.

To što prodavac u Srbiji tvrdi da je automobil “malo prešao”, a kao dokaz nudi servisnu knjižicu i kompjuterski pregled automobila u nekom od servisa nije nikakva garancija.

– Kilometražu je vrlo lako “vratiti”, još lakše nego što se “zamaže” neki mehanički kvar, oštećenje – tvrdi šef servisa “AK Balkan” Dragoslav Marković. – Sve se lako odradi kompjuterom. Čak se falsifikuje i godina proizvodnje, koja je inače “ukucana” u šasiji.

Sve je legalno

Tragom oglasa o “prodaji automobila na ime” po veoma povoljnoj ceni, stupili smo u kontakt sa prodavcem koji nije želeo da mu se objavi ime, ali ne krije da uvozi vozila isključivo iz Slovenije.

– Slovenci kupuju veliki broj vozila sa auto-placeva u Italiji, dobijaju i veliki popust i tu je “caka” – kaže naš sagovornik. – Sasvim je normalno da se ta vozila operu, da im se obave sitne popravke. Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

1 komentar
  1. lancia

    I onda je mrmot zamotao čokoladu !!!

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)