Datum:

07.12.2017. 22:44

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Preskupe baterije, limitirana autonomija, još skuplja izrada su negativne strane pravljenja elektro-automobila, koji su, bar zasada prva alternativa vozilima koja za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

Zato ima mnogo onih koji smatraju da je, u stvari, hidrogen “prvi pik”, jer za korišćenje automobila sa “gorivim ćelijama” (koje kao gorivo koriste hidrogen, ima ga u neograničenim količinama i relativno je jeftin) nema teško rešivih enigmi kao što je to slučaj sa elektrovozilima.

Rad ovih automobila je u suštini veoma jednostavan. Hidrogen iz rezervoara se u gorivoj ćeliji “stapa” sa kiseonikom iz vazduha pri čemu se oslobađa električna energija za pokretanje vozila, a iz auspuha, umesto štetnih gasova, u atmosferu izlazi vodena para!

Naravno, ni proizvodnja ovih automobila nije jeftina inače bi ih već bilo u izobilju. Nije jednostavno ni skladištiti hidrogen, nema dovoljno “pumpi”, iz jednostavnog razloga što su skupe (potrebni mnogo čvršći, jači rezervoari).

Ipak, u poslednje vreme na velikim tržištima, poput SAD, Nemačke, Kanade, niče sve više “hidrogen pumpi”, a ovih vozila je sve više na drumovima.

  • 57.500 dolara košta „MIRAI“
  • 502 km je domet “tojote mirai”
  • 350 bara je pritisak u hidrogen tankovima

Trenutno su u prodaji tri serijska modela. Najpoznatiji “tojota mirai”, zatim SUV “hjundai aj iks 35 FCEV” i “honda klariti”.

Nedavno, na Salonu automobila u Frankfurtu, “Mercedes -Benc” je predstavio svoj preprodukcijski model GLC koji ima i pogon na hidrogen ali i može da se puni električnom energijom (plag-in) iz elektro-mreže. Svoje modele koje kao koncepte prikazuju na salonima imaju i “ford”, “leksus”, “dženezis”, ali i “audi”, dok je BMV za 2020. najavio proizvodnju svog hidrogen modela…

Već su na drumovima kamioni, autobusi, vozovi pa čak i bicikli na hidrogen! Čuveni “Pininfarina” studio je predstavio svoj “iks 2 spid” koncept, “supersportistu” na hidrogen koji ima ubrzanje od 3,2 sekunde do 100 kilometara na čas.

Kad smo već kod brzina, treba naglasiti da je brzinski rekord za hidrogen vozilo 461,038 km na čas koji je postiglo vozilo Univerziteta Ohajo “bakej bulets 2” još u avgustu 2008. Prototip “ford fjužn” je, recimo, “išao” 333,612 km na čas…

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)