Datum:

04.01.2013. 10:07

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , , , ,

Statistika:

0 komentara 13363 pregleda

Ljubav Italijana prema luksuznim sportskim automobilima ozbiljno je uzdrmana ekonomskom krizom u evrozoni. Prema najnovijim podacima prodaja Ferrarija i Maseratija na domaćem tržištu više je nego prepolovljena. Osim toga, u 2012. zabeležen je i ukupan pad prodaje automobila od blizu 20 procenata.

U 2012. godini Ferrari je u Italiji prodao 248 automobila, što predstavlja pad prodaje od 56% u odnosu na 2011. Prema podacima dobijenim od Udruženja italijanskih proizvođača automobila, u 2012. je prodato svega 115 Maseratija, ili 72% manje nego što je to bio slučaj u 2011. godini.

Pad prodaje Lamborghinija na domaćem tržištu je manji nego kod njegovih konkurenata, ali ta kompanija i inače ne prodaje velikih broj automobila u Italiji. U 2012. godini kupcima je isporučeno 60 primeraka modela sa amblemom bika na haubi, odnosno 16,6% manje nego 2011.

Ugrožena je i prodaja jeftinijih sportskih automobila, poput modela Alfa Romea. Iako je 2012. u Italiji plasirano 42.000 novih Alfi, to je za četvrtinu manje nego 2011. godine.

U Ferrariju kažu da nisu previše zabrinuti zbog slabe prodaje na domaćem tržištu.

“Pad prodaje naših automobila u Italiji samo je jedna loša epizoda u inače odličnoj godini za Ferrari”, rekao je predsednik te kompanije Luca di Montezemolo.

Trend koji je zahvatio segment sportskih i superautomobila nije karakterističan samo za tu vrstu putničkih vozila.

Ukupna prodaja automobila u Italiji u 2012. takođe je doživela veliki pad od čak 19,9%. Tako je tokom protekle godine na italijanskom tržištu isporučeno 1,4 miliona novih automobila, što je najlošiji rezultat još od 1979. godine.

Strani premijum proizvođači takođe su pretrpeli pad prodaje, koji kod Audija i BMW-a iznosi 16%.

U opšte sivilo uklopio se i najveći domaći proizvođač automobila, FIAT, koji je 2012. u Italiji prodao nešto manje od 295.000 vozila, što predstavlja pad od 19 odsto u odnosu na 2011. godinu.

U italijanskom Udruženju prodavaca automobila za ovakve prodajne rezultate najviše krive državu i poreski sistem.

“Tržište automobila opterećeno je visokim porezima, čime je znatno otežano sticanje i posedovanje automobila u Italiji”, kaže predsednik ovog udruženja, Filippo Pavan Bernacchi.

Međutim, Italija nije usamljena kada je reč o lošim prodajnim rezultatima u 2012. godini. Sličnu sudbinu dele i Francuska sa padom prodaje od 14% i Španija koja je prošle godine zabeležila 13,4 odsto isporuka manje nego u 2011.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)