Datum:

29.11.2011. 16:20

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , , ,

Statistika:

2 komentara 783673 pregleda

Stigli smo do četvrtog i poslednjeg dela priče o automobilskim logo(tip)ima. Ukoliko do sada niste uspeli da pronađete priču o nastanku vizuelnog identiteta vašeg omiljenog automobilskog proizvođača, sada ćete uspeti da je nađete, jer je lista sada kompletirana.

Peugeot

Peugeotov prepoznatljivi lav

Kada je reč o istoriji logoa, Peugeot sasvim sigurno ima šta da kaže. Francuski lav zvanično je 1847. godine napravio Žustin Blejzer koji je radio kao draguljar i graver. Logo se na Peugetovim automobilima pojavio nekoliko godina kasnije, a tokom godina pretrpeo je brojne izmene. Poslednje datiraju iz 1998. i 2002. godine kada je kompanija osvežila izgled lava u nameri da bolje istakne ”poruku” koju prenosi logo: on označava snagu i ravnotežu, dok se veruje da plava boja predstavlja viđenje budućnosti ove kompanije.

Renault

Renault logo

Renault je menjao logo oko 10 puta otkad je osnovan. Francuski proizvođač imao je totalno drugačiji logo, na kom su bili inicijali tri Renault brata (Luisa, Ferdinanda i Marsela) ispisana na medaljonu. Dijamantska oznaka usvojena je 1925. godine, dok je 3D perspektivu dodao Viktor Vasereli. Poslednju izmenu logo je imao 2007. kada je kompanija Renault oznaku postavila ispod dijamanta na žutoj površini, za koju se veruje da simbolizuje kvalitet.

Skoda

Logo na modelu Octavia RS

Češki proizvođač koji je sada pod okriljem Volkswagen Grupe prvi logo dobio je dok je kompanija proizvodila bicikle pod ”Slavia” oznakom. Logo je tako sadržao reč ”Slavia” skupa sa imenima druga dva vlasnika – Lorina i Klementa. Prvi logo Skoda brenda pojavio se 1926. godine i imao je Skoda ime okruženo lovorom. Prepoznatljivi dizajn ”krilate strelice” prvi put je viđen krajem 20-ih godina prošlog veka i korišćen je dugo vremena, sve do 1990. godine. Veruje se da je on kreacija komercijalnog direktora Skode.

Sadašnji logo usvojen je tokom ’90-ih i sadrži istu krilatu strelu, sada obojenu u zeleno sa crnim okruženjem. Ove dve boje trebale bi da predstavljaju brigu ove kompanije za zaštitu životne sredine i njihovu stogodišnju istoriju.

Subaru

Subaru Outback logo

Subaruovo ime zapravo je japanski naziv sa zvezdano jato Plejade, koje takođe znači i ”sakupiti”. Logo sa šest zvezdica predstavlja pet kompanije koje su ujedinile snage (Fudži Kogjo, Fudži Jidoša Kogjo, Omija Fudži Kogjo, Ucunomija Šarjo i Tokijo Fudži Snagjo) kako bi formirali ”Fudži Tešku Industriju” (najveća zvezda na logou).

SAAB

Najnovija verzija

SAAB, švedski proizvođač u centru nedavnih burnih zbivanja koja su mu ugrožavala postojanje, kao logo koristi grb Grofa fon Skanea koji je korišćen kao simbol Skanea, švedske provincije gde je Saab inicijalno osnovan. Kao što i sami možete videti, logo predstavlja neku vrstu mitološke ptice koja ima telo lava ali glavu i krila orla. Zasnovan je na logou Vadis- Skanije, proizvođača kamiona koji je ujediniio snage sa Saabovim roditeljskim proizvođačem povezanim sa delatnošću izrade aviona.

Toyota

Toytotin logo na Priusu

Toyotin logo, kao što i sami možete videti, stastoji se od tri različita ovala, od kojih dva predstavljaju Toyotinu povezanost sa svojim kupcima. Oni takođe tvore simbolično slovo ”T”, prvo slovo naziva ove japanske kompanije.

 

 

 Volvo

Volvov logo na XC60

Simbol bezbednosti i zaštite putnika, ime Volvo-a inspirisano je latinskom rečju ”volvere” koja znači ”kotrljati”. Logo, pak, predstavlja stari simbol za gvožđe, ali neki ljudi tvrde da ono pokušava da prenese privlačnost Volvoa ka sigurnosnim tehnologijama, koje se često opisuju kao veoma izdržljive, poput gvožđa.

Volkswagen

VW logo na Golfu VI

Volkswagen, koji se nalazi u samom vrhu nemačke i svetske auto industrije, ima jedan od najpoznatijih logoa inače, ne samo u svetu automobila, koji se može videti na milionima vozila širom planete. Postoje brojne teorije o nastanku VW logoa: jedna od njih tvrdi da ga je dizajnirao jedan od Hitlerovih prijatelja tokom Drugog svetskog rata, dok druga kaže da je nastao kao rezultat takmičenja u dizajnu na kom je pobedio Franc Ksavijer Rajmšpis, zaposlen u Porsche-u.

2 komentara
  1. Milan

    A gde vam je Opel?????????????????????????????

  2. ja

    kakav crni opel ???

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)