Datum:

12.11.2011. 14:05

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , ,

Statistika:

2 komentara 779710 pregleda

Treći deo priče o automobilskim logo(tip)ima se nastavlja. Saznajte šta se krije iza simbola vašeg omiljenog auto brenda. Ako ste propustili prva dva dela priče, linkove ka njima pronaći ćete u nastavku teksta.

Jaguar

Jaguarov logo

Značenje Jaguarovog logoa je vrlo je jednostavno i sasvim sigurno svako može da ga shvati za sekundu, posebno ako je ikada imao prilike da vozi jedan od ovih automobila. Kao što smo učili još u osnovnoj školi, jaguar je veoma brza i spretna životinja iz porodice mačaka, tako da je ovakav simbol zapravo pokušaj da se naglase iste osobine kod tog automobila.

 

Kia

Kia logo na novom Soul modelu

Južnokorejski brend Kia ima prilično sveden logo koji ne prikazuje ništa više do imena ove kompanije na (najčešće) crvenoj pozadini. Ipak, ukoliko podelite naziv na dva posebna dela, izraz ”Kia” ima drugačije značenje. Na korejskom, KI (prva dva slova) znače ”podići se”, ”uzdići se”, dok se za poslednje slovo (A) veruje da predstavlja Aziju, Kiin rodni kontinent. U tom kontekstu, ime se slaže sa sloganom kompanije koji glasi ”Moć iznenađenja”.

 

Lamborghini

Lamborghinijev bik

Logotip Lamborghinija napravljen je po već oprobanom receptu. Bik simboliše horoskopski znak osnivača ove kompanije, Ferućija Lamborginija, a dodato mu je i prezime osnivača. Za razliku od drugih italijanskih proizvođača koji ističu svoj patriotizam stavljanjem nacionalnih boja na logo, Lambo ne koristi boje Italije u te svrhe.

 
Mazda

Mazdin logo

Osnovana u Hirošimi u Japanu, Mazda je postala jedan od moćnijih brendova na većini tržišta širom sveta, posebno u Evropi, gde njeni modeli postaju sve privlačniji kupcima zahvaljujući trudu ove kompanije da im obezbedi što manju potrošnju i emisiju štetnih gasova. Njen logo, koji je tokom vremena pretrpeo nekoliko izmena, ima takođe i nekoliko interpretacija. Ime ove kompanije, inspirisano drevnim iranskim prorokom Zorasterom, izgleda da je poslužilo kao inspiracija i za logo: restilizovano ”M” (koje izgleda kao raširena krila) i za koje se veruje da predstavlja let ove kompanije ka budućnosti.

 

Mercedes-Benz

Mercedesova ''zvezda''

Mercedes-Benz postoji već dugo vremena, ali je brend pod nazivom ”Mercedes” registrovan u septembru 1902. godine. Ovaj čuveni i izuzetno prepoznatljiv logo svetlost dana po prvi put ugledao je 1909. godine na Daimler vozilu i predstavljao je simbol dominacije ove kompanije na kopnu, vodi i u vazduhu. Kao što se može i pretpostaviti, logo je doživeo nekoliko izmena tokom vremena koje su po pravilu pratile rast same kompanije. Za njegovu prvu interpretaciju veruje se da datira još iz 1900. godine, a za nju je zaslužan sam Gotlib Dajmler, koji je nacrtao zvezdu i ispod crteža napisao: ”Ova zvezda će jednog dana sijati nad svojom sopstvenom kompanijom, simbolišući prosperitet.” Što se i desilo i još uvek traje.

Mitsubishi

Logo ''Mitsubishi Motors'' kompanije

Japanski proizvođač Mitsubishi je tema nekoliko teorija kada je reč o poreklu njegovog logoa i mada postoje ljudi koji se njime bave, još uvek nema nikakve zvanične informacije koja bi trebala rasvetliti misteriju. Neki izvori, naime, tvrde da je Mitsubishijev naziv zapravo kombinacija reči ”mitsu” (tri) i ”hishi” (u bukvalnom prevodu znači ”vodeni kesten”, u prenesenom ”dijamant”). Drugim rečima, termin ”Mitsubishi” mogao bi da znači ”tri dijamanta” koja se nalaze u samom logou.

Postoje još dve verzije ove priče. Prva je da logo sa tri dijamanta predstavlja mešavinu grba Ivasaki porodice (koja je osnivač kompanije), tri poređana dijamanta i grba sa tri lista Tosa Klana. Druga verzija kaže da tri dijamanta mogu da predstavljaju tri glavna atributa ove kompanije: odgovornost, moralnost i komunikativnost. I poslednje, ali ne i najmanje važno tumačenje glasi da logo zapravo predstavlja propeler od broda, podsećajući nas na same početke Mitshubishijevog poslovanja.

Porsche

Porscheov ''štit''

Kao što je već rečeno u delu o Ferrarijevom logou, Porsche u te svrhe koristi simbol grada Štutgarta. Tu su i jelenski rogovi, kao i crvene i crne pruge, a svi skupa simbolišu oružje vurtemberškog kraljevstva.

 

 

 

Ukoliko ste propustili ranije delove ili želite da se podsetite istorije drugih do sada pominjanih brendova, evo ih linkovi ka tim tekstovima: Istorija automobilskih logotipa ~ I deo, Istorija automobilskih logotipa ~ II deo.

2 komentara
  1. Pera

    Opel?

  2. Milan

    eeeee ako si im reko…. Opel bre fali…

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)