Datum:

25.10.2011. 22:25

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 559643 pregleda

Ranije smo vam predstavili prvi deo priče o logoima automobilskih proizvođača. Sada je vreme za drugi deo putovanja u istorijski svet koji se krije iza ovih svima poznatih simbola – nosioca identiteta u svetu automobila.

Cadillac

Cadillac logo

Naziv i logo Cadillaca nastali su zahvaljujući aristokrati po kom je kompanija dobila ime, Antoanu de La Modu, ali logo je pretrpeo izvesne modifikacije, posebno kada je brend dospeo u vlasnštvo General Motorsa. Fabika za proizvodnju automobila dobila je ime Cadillac 1902. godine, ali tokom devedesetih GM je uveo par izmena, kao deo strategije za osveženje imidža ove kompanije. Logo je tada izgubio šest ptica, kao i krunu i La Modov porodični grb, ali je zato dobio jednostavnije elemente kakvi su se zadržali do danas.

Citroen

Citroenov logo na C3 Picassu

Nema baš ništa posebno zanimljivo ili komplikovano u vezi sa Citroenovim logom koji je ostao skoro nepromenjen od samog nastanka. Dva naopako postavljena slova V zapravo simbolizuju prvo polje ekspertize Andre Citroena, a to je masovna proizvodnja dvostrukih spiralnih zupčanika.

Chevrolet

Logo na Chevrolet Cobaltu XFE (2009)

U slučaju da se pitate kako je nastao Chevroletov prepoznatljiv logo u obliku plusa, treba da znate da postoji nekoliko verzija te priče. Jedna od njih je da je Viliam C. Durant dizajnirao logo po uzoru na tapete koje je video u jednom francuskom hotelu. Druga priča kaže da je on prvi put viđen u novinama i da je Durantova žena predložila da postane Chevoletov logo.

 
Ferrari

Ferrarijev propinjući konj

Skoro svaki zaljubljenik u automobile zna za ”propinjućeg konja”, najviše zahvaljujući značajnim dostignućima ovog italijanskog proizvođača. Ali priča o nastanku ovog logoa ima nekoliko različitih verzija. Tako jedna od njih kaže da je simbol crnog propinjućeg konja na žutoj pozadini prvi put koristio grof Francesko Baraka, italijanski vazduhoplovac koji se proslavio tokom Prvog svetskog rata. Druga verzija tvrdi da je simbol zapravo put viđen na avionu koji se srušio tokom rata, a konj je simbol Štutgarta, što je pomalo problematično kad se uzme u obzir da je Porsche upotrebio isti element kao izvor inspiracije za svoj logo.

Još jedna verzija govori da iza Ferrarijevog logoa stoji sasvim drugačija priča. Kaže da je porodica osnivača Ferraija posedovala mnogo konja, tako da je kompanija usvojila propinjućeg konja kao simbol snage. Ipak, jedna stvar se sa sigurnošću može tvrditi: tri boje koje se pojavljuju na Ferrarijevom logou predstavljaju italijansku zastavu, rodnu grudu ove kompanije.

Fiat

Fiatov logo na Bravo modelu

Fiat, trenutno najveći italijanski proizvođač i jedno od novijih imena na američkom tržištu, menjao je svoj logo nekoliko puta, posebno u periodu velikog rasta ove kompanije početkom prošlog veka. Prvi emblem koji su napavili Fiatovi dizajneri predstavljao je samo inicijale imena kompanije: Fabbrica Italiana Automobili Torino. Sa protokom vremena, Fiat je menjao svoj logo nekoliko puta, a najnovija promena desila se 2006. godine, kada je pozadina iz plave prešla u crvenu boju, kakva je i danas.

Ford

Fordov čuveni plavi ovalni logo

Ford je sasvim siguno jedan od najmoćnijih proizvođača automobila na svetu, obzirom da je opstao tokom krize 2009. godine bez pomoći od vlade. Poreklo ovog logoa interesantno je koliko i prošlost same kompanije: Harold Vils, koji je često smatran desnom rukom Henija Forda, imao je svoju štampariju vizit-karata pre nego što je počeo da radi za Ford. Kada je Henri Ford odlučio da izabere oznaku za svoju kompaniju, Vils je dizajnirao prvu skicu logoa upotrebom štamparske opreme i fonta koji je koristio na svojim vizit-kartama.

Hyundai

Hyuindaiev prepoznatljiv logo

Na prvi pogled, Hyuindaiev logo je sasvim običan. Međutim, postoji nekoliko značenja slova ”H” koje se može videti na svakom Hyuindai  vozilu.

Najpopularnije verovanje je da ovalno okruženje oko slova H predstavlja Hyuindaievo kontinuirano proširivanje koje je prešlo granice azijskog kontinenta. H je od Hyuindaia, ali predstavlja dvoje ljudi koji se rukuju, što je verovatno pokušaj da se izrazi poštovanje prema kupcima koji kupuju njihove modele.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)