Datum:

10.10.2011. 16:34

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 468592 pregleda

Kao što je već poznato, svaka automobilska kompanija ima jedinstvenu istoriju, sa jednom uglavnom zajedničkom karakteristikom: iz malih fabrika iznikle su u ogromne konglomerate koji godišnje prodaju stotine, hiljade, možda i milione vozila. Neke od ovih priča su uistinu fascinirajuće i navode nas da otkrijemo kakav delić istorije preuzimamo od njih kad preuzmemo i ključeve nekog od njihovih automobila.

Uglavnom, logoi i logotipi* automobila su odraz istorije jedne kompanije i većina njih predstavljaju simbole koji nas podsećaju na uzbudljiva iskustva kroz koja je proizvođač morao da prođe kako bi opstao. Vodimo vas na prvi deo putovanja na kom ćete otkriti priče iza logoa i logotipa vašeg omiljenog proizvođača.

* Logo predstavlja grafički simbol, dok logotip u sebi sadrži i naziv brenda

Abarth

Abathov logo na Grande Puntu

Abarth, koji je trenutno deo Fiatovog sportskog odeljenja, svetlost dana ugledao je 1949. godine. Osnovao ga je Karl Abart. Logotip sadrži nekoliko elemenata, uključujući naziv kompanije na samom vrhu. Celokupan oblik predstavlja štit i simbolizuje snagu i moć, na taj način demonstrirajući sposobnost Abarth-a da istraje tokom vremena i postane jedan od vrhunskih proizvođača u automobilskom svetu.

Tri boje ispod kompanijinog imena – zelena, bela i crvena – simbolizuju italijansku zastavu, obzirom da je kompanija osnovana u Torinu. Škorpija predstavlja horoskopski znak Karla Abarta, koji je rođen 15. novembra 1908. godine – i dopunjena je dvema dominirajućim bojama, žutom i crvenom, koje nagoveštavaju prisutnost ovog brenda i u moto trkama.

Alfa Romeo

1910 - 1915. 1915 - 1925. 1925 - 1946.

Alfa Romeo, koji je takođe u Fiatovom vlasništvu ali ipak smatran italijanskim simbolom, je jedna od kompanija čiji logo se značajno menjao tokom vremena, ali su njegovi glavni elementi ostali neizmenjeni, podsećajući nas na način na koji je ovaj brend nastao.

Logo Alfa Romea na MiTu

Alfa Romeo, najpre poznat kao Anonima Lombarda Fabbricca Automobili, dobila je svoj prvi logo 1910. godine, kada je Romano Kataneo napravio okrugli bedž sa zmijom belouškom sa čovekom u čeljustima. Inspirisan zastavom kuće Viskontija, takozvani ”biscione” (italijanska reč za beloušku) zapravo predstavlja sposobnost da se usprotivi neprijatelju i suoči sa rivalima.

Kataneo je dodao i crveni krost koji je video u zastavi Milana, plus Alfa Romeo naziv razdvojen dvema omčama Savojske dinastije. Tokom vremena omče su odstranjene iz logoa, dok su preostali upečatljivi simboli pretrpeli manje izmene.

Audi

Audijev logo kao simbol ujedinjenja četiri odvojena entiteta

”Brend sa četiri prstena”, kako često nazivaju Audi, trenutno je jedan od vodećih proizvođača automobila u svetu, a svakako je vodeći nemački brend. Veruje se da njegov logo, koji se nalazi na milionima automobila prodatih širom sveta, ima nekoliko značenja.

Prvo od njih je da je ovaj emblem viđen kao simbol sjedinjenja četiri velika proizvođača tog vremena: Audija, DKW-a, Horcha i Wanderera.

Sa druge strane, neki ljudi veruju da je Audijev logo nešto stariji i da ima snažnu povezanost sa Olimpijskim igrama.

U svakom slučaju, u koje god tumačenje da verujete, Audijev logotip pretrpeo je manje izmene 2009. godine, kada su slova dobila novi font plus restilizovan 3D dizajn četiri prstena.

BMW

Logo BMW-a na novom X1

Bayerische Motoren Werke ili skraćeno BMW je brend koji je svima nama dobro poznat, najviše po tome što je jedan od najvećih proizvođača automobila u svetu. Njegovi koreni dosežu daleko u prošlost, tačnije – u 1913. godinu, kada je delatnost ove kompanije tesno  bila povezana sa avio industrijom.

Logotip ove kompanije očigledno je inspirisan ovim činjenicama, ali ipak postoje mnogostruke interpetacije njegovog značenja.

Jedna od njih tvrdi da plava i bela boja, koje su zapravo tradicionalne boje Bavarske, rodne regije BMW-a, predstavljaju beli propeler na plavom nebu, referišući na BMW-ovu avio istoriju.

Drugo značenje kaže da su te dve boje upotrebljene samo zato što se nalaze na bavarskoj zastavi i da je njihovom upotrebom BMW želeo da oda poštovanje ovoj regiji u kojoj se nalazilo središte kompanije mnogo godina.

Buick

Buickov logo iz 1942... zamenjen 1975... I najnoviji Buick logo

Buick, čije ime mnogima predstavlja simbol za Ameriku, osnovao je Dejvid Danbar 1903. godine. U svojoj istoriji ovaj brend često je povezivan sa General Motorsom, što je uključivalo nekoliko promena logoa koje su se dešavale uporedo sa rastom kompanije. Prvi logoi zapravo su predstavljali varijacije na Buickovo ime, ali su tokom šezdesetih zamenjeni za tri štita koji su predstavljali tri modela koja su se u tom trenutku pojavila: LeSabre, Invictu i Electru.

1975. godina donela je još jednu promenu u logou Buicka, kada je američki proizvođač usvojio novi emblem, u to vreme poznat kao ”Happy” (srećan), što je označavalo početak nove dizajn ere u Buickovoj istoriji. Taj trenutak obeležen je predstavljanjen Skyhawk serije. Ipak, tokom osamdesetih ova praksa je obustavljena, te je Buick ponovo koristio svoj logo sa tri štita.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)