Datum:

28.06.2013. 22:31

Autor:

Nikola Stankovic

Oznake:

, , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 16923375 pregleda

Priča o AMG-u datira još iz davne 1967. godine kada je mehaničarski tandem Aufreht-Melcher odlučio da doradi Mercedes 300SEL W109 i pored očekivanog luksuza doda i vrhunshe performanse…

Osnovana je firma pod nazivom „AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH”, a osnivači su bili upravo gorepomenuti tandem Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher.

Naziv AMG dobijen je od početnih slova njihovih prezimena Aufrecht, Melcher i početnog slova Hansovog rodnog mesta, zvanog Großaspach.

Erhard Melcher i Hans Werner Aufrecht

Prvi veliki uspeh AMG ostvaruje 25. jula, sada već davne 1971. godine kada je kroz cilj čuvene trke „24 sata Spa-Francorchamps-a” kao drugoplasirana prošla crvena limuzina Mercedes 300SEL 6.8 AMG, koja je nakon ove trke nazvana „crvena svinja”.

Ogroman uspeh na prvoj trci na kojoj je AMG ikada nastupio, nije prošao nezapaženo. Praktično preko noći, skraćenica AMG postala je poznata širom sveta. Zanimljiva stvar je da auto nije imao nijedan jedini kvar tokom cele trke – ukupno 308 proveženih krugova (dužina kruga bila je 14,1 km).

Mercedes 300SEL 6.8 AMG

300SEL 6.8 AMG nastao je doradom najbrže serijske limuzine u to vreme, Mercedesa 300SEL sa V8 motorom, zapremine 6.3L i 250 konjskih snaga…

AMG je spremajući auto za prvu trku prvo povećao zapreminu motora sa 6.3 na 6.8 litara, a kasnijom doradom motora i dodatnim modifikacijama dobio fascinantnih 428 KS, uz povećanje obrtnog momenta na čitavih 608 Nm. Masa automobila je, sa početnih 1830 kg, smanjena na 1635 kilograma.

Najveća prednost ovog sjajnog trkačkog primerka bila je maksimalna brzina. Na tadašnjoj stazi „Spa-Francorchamps”, postojalo je nekoliko odličnih pravaca, a tu je AMG imao šta da pokaže sa maksimalnom brzinom od 265km/h koja je možda bila i presudna za ishod trke.

Nakon ove trke, AMG je nastupao na još nekoliko trka sa ovim modelom, ali je FIA uvela nova pravila, a među njima i zabranu korišćenja motora zapremine veće od 5000 kubika, čime se priča o ovom autu završava…

Neočekivani uspeh na trkama, motivisao je osnivače da doradu motora ne rade samo za trkačke modele, već ponudu prošire i na serijske automobile.

Kupce je najviše privlačila jedinstvena ponuda da uz sav luksuz i komfor u velikim Mercedesovim limuzinama mogu dobiti i vrhunske performanse motora.

O neverovatnom uspehu kompanije najbolje govori činjenica da je u AMG pogonu u Burgstalu 1976. godine radilo 40 ljudi i da se zbog  povećanja kapaciteta kompanija preselila u Afalterbah.

Još jedan veliki uspeh kompanija AMG je ostvarila 1986. godine, predstavljanjem modela w124 300E 5.6 AMG sa V8 motorom i 360KS.

AMG se tu nije zaustavio – već sledeća dorada w124 bila je 300E 6.0 V8 AMG Hammer sa 375KS.

AMG 6.0L V8 Hammer

Ove dve dorađene verzije modela w124 su razvijale maksimalnu brzinu nešto veću od 300 kilometara na čas, što je, za to vreme, kao i danas, fascinirajući podatak…

Nakon mnogobrojnih pobeda u šampionatima turističkih automobila, AMG je vrhunac svoje karijere dostigao 1990. godine kada je potpisan ugovor sa Mercedesom, a prvi automobil, kao plod te saradnje, bio je C36 AMG sa 280KS.

C36 AMG kod Beogradske arene

C36 AMG kod Beogradske arene

Gotovo nemoguće je ne spomenuti i čuvene AMG dorade popularnog Mercedesa 190E w201.

Naime, AMG je nudio takozvani „16V paket” za 2.5 16V i Evolution 1 benzinske motore i sa ovim paketom dorade 190E 2.5 16V imao je 224KS pri 7200 obrtaja i 245Nm obrtnog momenta pri 5000 obrtaja, a maksimalna brzina bila je oko 260km/h, a postojao je i poseban paket za trke i maksimalna snaga bila je 350KS.

Mercedes 190E AMG

Prvog januara 1989. godine, predstavljen je i 190E 3.2 AMG sa motorom od 3.2L motorom sa 6 cilindara i 12 ventila. Sa motorom od 234 konjske snage, ovaj motor je imao maksimalnu brzinu veću od 260km/h.

Te 1989. godine AMG postaje i najuspešniji tim u DTM-u, a Klaus Ludwig i Johnny Cecotto beleže sedam pobeda za volanom AMG Mercedesa 190 E 2.5-16 Evolution I.

I pored brojnih pobeda u periodu od 1989. pa sve do 1997. godine, moramo skrenuti pažnju i na model iz 1997. godine – CLK GTR, napravljen za samo 128 dana doveo je Bernda Šnajdera do titule FIA GT šampionata.

1998. godine, AMG Mercedes dominira u FIA GT seriji,  a Klaus Ludwig i Ricardo Zonta trijumfuju na svih jedanaest trka i šampionatu vozača, u CLK-GTR-u. AMG Mercedes stiže do titule među konstruktorima.

CLK GTR

Krajem devedesetih pa nadalje, AMG beleži odlične rezultate svojim 32AMG, 55AMG kao i 63AMG motorima…

Prvi kompletno izrađen AMG automobil je SLS AMG.

Dizajniran je 2007. godine od strane Marka Fetherstona.

Osnovna verzija poseduje 6.2l motor sa 6,208 kubika, 571KS i 650Nm sa oznakom 6.3 AMG.

SLS AMG Coupe Black Series

Pored osnovne serije, postoje i GT, Coupé Black Series, Coupé Electric Drive, “AMG Desert Gold” (2009), “Blackbird” (2010), E-CELL prototype (2011), Roadster, Ambulance (2011), Matte Edition i GT3 “45th ANNIVERSARY” verzije ovog modela.

Mercedes AMG uveliko radi na razvoju novog SLC-a koji će biti predstavljen 2015. godine.

Do tada, ogroman uspeh AMG-a, pored V6 i V8 motora, održaće i novi motor u Mercedesu A45AMG – 2.0l redni, četvorocilindrični turbo motor sa 360KS i 450Nm obrtnog momenta, što je, može se priznati, jedan od najjačih 2.0l motora u svetu uparen sa pogonom na sva četiri točka i sedmostepenim automatskim AMG menjačem.

Mercedes A45 AMG

Kompanija AMG sve više fascinira ljubitelje Mercedes Benz-a, a nadamo se još boljim modelima u budućnosti…

Kako god, ostaje nam da uživamo u dosadašnjoj ponudi.

Izvori fotografija: Wikipedia/Mercedesklub.rs/Mercedes AMG

Mercedesklub.rs

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)