Datum:

11.10.2010. 19:07

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , , ,

Statistika:

2 komentara 34610 pregleda

U Srbiji se i dalje voze izrazito stari automobili, mada je u periodu od 2000. godine do danas prosek vozila snižen sa 15 na „čak“ nešto manje od 14 godina starosti. Prosečna starost vozila u Srbiji, kako pokazuju podaci istraživanja „TGI Serbia, Mediana Adristarost“, 2010. godine iznosi tačno 13,8 godina.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja slažu se da u Srbiji i dalje među starim vozilima prednjače „Zastavini“ automobili, a naši sagovornici su podjednako jedinstveni u oceni da se najveći broj starih četvorotočkaša nalazi na jugu Srbije, dok ih je znatno manje u Beogradu, u kom zapravo prednjače vozila novije proizvodnje. Prema pomenutom istraživanju, prosečna starost automobila u Srbiji 2007. godine iznosila je 15,2 godine, a u protekle tri godine njihova starost je neznatno „opadala“, pa je tako već naredne godine bila 14,9 godina.

Pre toga, tokom 2008. godine obavljeno je još jedno istraživanje koje je uradila kompanija „Sinovejt“, a koje je predstavljeno na tadašnjem Sajmu automobila.

Tada je ustanovljeno da je od 73 odsto domaćinstva u Srbiji koja poseduju automobil, čak 52 odsto imalo vozilo starije od 15 godina! Ovo istraživanje pokazalo je da trećina vlasnika automobila u našoj zemlji vozi Zastavu (31 odsto), zatim je sledio Opel (18 odsto), pa Volkswagen (16 odsto), dok je Ladu, FIAT i Renault vozilo po sedam odsto građana.

/Prema ovom istraživanju, u Srbiji je najzastupljeniji model Zastavinih vozila Yugo Coral, među Opelovim vozilima model Kadet, a kod Volkswagenovih prednjači Golf.

Procentualni odnos ispravnih i neispravnih vozila
Ispravni 55%
Neispravni 45%
*Podaci AMSS

Procentualni udeo neispravnosti u ukupnom broju pregledanih vozila
Kočioni sistem 40%
Osvetljenje 22%
Upravljanje 18%
Gasovi 7%
Vuča 1%
Ostalo 12%
*Podaci AMSS

Prosečna starost vozila u poslednje četiri godine
2007. 15,2
2008. 14,9
2009. 14,3
Maj 2010. 13,8
Izvor: TGI Serbia, Mediana Adria

Šta kaže situacija u okruženju i Evropi?

Hrvatska – prosečna starost 10,3 godina
Island – prosečna starost 10,2 godina
Nemačka – prosečna starost 8,1 godina
Francuska – prosečna starost 8,1 godina
Italija – prosečna starost 7,5 godina
Velika Britanija – prosečna starost 6,7 godina

A sada predstavljamo favorite Srbije:

2 komentara
  1. Miko

    jbg.
    zasto vozim auto iz 90-te, Yugo, zato sto ostade mi od pokojnog oca,
    i sto nemam prihode, samim tim kako cu drugcije za rashode,
    neg voziti Yugo-a ….
    i da vam kazem, ulazem u njega osnovno, da moju glavu cuva, i po mogucstvu nove delove stavljam (srecom pa ih jos ima na “skoro” svakom cosku i po povoljno Srbskim cenama), prelazim tehnicki redovno i ispravno, bez veza i vezica (sad kad se od Nove bude moralo dva puta, ici cu), i sluzi me zato, bez problema!
    Sad, znamo svi kako se voze bolja i kvalitetnija auta, ne ispod 100 km/h, sto je nenormalno, a pogotovu ovi mladi klinci, imaju uslova, pa odma sednu u novi i brzi auto, pa divljaju ulicama i putevima, koji su nazalost (bar 60%) jos uvek sa rupama, i presvacili se po milion puta, a vozaci drze volan sa jedva dva prsta i pedalu gasa “do daske”, da se nelazemo, i sta onda ocekivati ….
    Ja Yugo-a sredim komplet za 200-300 evrica, a toliko kosta far na novom autu, pitam,
    kolika mi onda plata treba da bih odrzavao novi ili bar skroman auto (a da mu starost ne prelazi 10 god) ?

    aj zdravo, da ne filozofiram vise …..
    (zabole me glava, a i prsti)

  2. kristijan

    Kad sam polozio ( 1998) tata i ja smo djelili stojadina, pa sam kupio yugo 55…. No da sam imo ovakvog kakvih vidim danas po internetu, svi komadi bi bili moji…

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)