Datum:

25.06.2012. 16:29

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7795 pregleda

Ko nikada nije prodavao polovni automobil, taj ne zna šta je zabava. To bi, doduše, mnogi nazvali i mukom jer brojni ljubitelji polovnjaka zovu, zapitkuju, interesuju se, a na kraju odustanu, neki čak i bez gledanja.

Jedna od dilema prodavaca je kako privoleti nekoga ko ih pozove, jer je oglas za prodaju automobila video na internetu, da na kraju i kupi to vozilo ili makar učini prvi korak – dođe da ga pogleda. Odgovori na pitanja ponekad ne znače mnogo, ali je dobra konverzacija sredstvo koje može biti putkokaz za pravi put.

Iskristalisala su se barem tri pitanja koja uvek postavljaju potencijalni kupci već pri prvom telefonskom razgovoru, iako su tek načinili prvi korak. Koliko je imao vlasnika, koliko ima urađenih servisa (da li poseduje servisnu knjižicu u kojoj je sve revnosno beleženo), ali prodavac mora dati smišljen odgovor i na pitanje koliko automobil troši.

– Ovome svakako treba dodati i pitanje da li je automobil uvezen, iz koje zemlje i kada, i na koga se vodi. U suštini, iskrenost se uvek isplati – savetuju stručnjaci sa portala mojauto.rs.  

„Ma, samo ga је moja ženavozila do pijace i nazad“
Ako brojna pitanja kupaca umeju da izvedu iz takta jer se često ponavljaju, onda postoje i odgovori prodavca za koje u startu kupac sumnja da su u bilo kakvoj vezi sa istinom. Iskustva govore da je većina prodavaca sklona da pretera u hvalisanju tako što će reći da je auto očuvan jer ga je samo njegova žena vozila vikendom do pijace i nazad. Ovo se ubraja u najčešću laž prodavaca.

Kada kupac pita koliko je automobil imao vlasnika treba biti iskren i na taj način uveriti osobu koja kupuje da nema razloga za bilo kakvu sumnju.

– Ukoliko postoji kvar trebalo bi o tome obavestiti kupca i u tom smislu predočiti mu kakvi troškovi ga očekuju nakon kupovine, i da li kupac mora da plati troškove carinjenja vozila – kažu na potralu mojauto.rs, i dodaju da, nažalost, kod nas malo ljudi na taj način prodaje auto.  

Nema sumnje da će prodavac izbeći svaku raspravu na temu koliko je vozilo puta servisirano činjenicom da vozilo poseduje servisnu dozvolu. U slučaju da ona ne postoji, nije zgoreg čuvati sve račune urađenih servisa koji bi bili smešteni u jednoj svesci, a koji su opet garant da je o automobilu vođena briga ili da su rezervni delovi promenjeni onda kada je to bilo neophodno.

S obzirom na današnju situaciju, može se zaključiti da je svakom kupcu koji pikira polovni automobil veoma važno to koliko troši goriva, ako to nije i najvažnija stavka. Kod odgovora treba navesti prosečnu potrošnju goriva u vožnji kroz grad i na otvorenom putu.

– Često se pribegava smanjivanju za litar dva, ali to nije dobro rešenje kod iskusnih kupaca. Oni ipak znaju da, primera radi, jedan benzinac sa 1,4 motorom ne može potrošiti manje od 10 litara na 100 pređenih kilometara u gradskim uslovima – kažu sa portala mojauto.rs.  

Kod uvoza automobila takođe ne treba smišljati priče, jer kupac lako može da proveri iz koje je zemlje uvezeno neko vozilo, a čak možda i da ga pronađe na internetu na nekom od sajtova, unoseći njegove karakteristike.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)