Datum:

19.01.2012. 16:51

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3097 pregleda

Prodaja automobila u Evropi u 2012. godini pašće za oko četiri odsto, na približno 13 miliona vozila, procenjuju konsultanti agencije „Prajsvotershaus Kuper“. To posrtanje sa prošlogodišnjih 13,5 miliona automobila, će biti peti uzastopni pad u odnosu na 2007. godinu, kada je isporučeno rekordnih 16 miliona vozila.

Analitičari „Sitigrupe“ predviĐaju period recesije u Evropi naredne godine i pad od 1,2 odsto. Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj, prošlog meseca je upozorila da će se region suočiti sa „ozbiljnim rizicima“ globalnog rasta. Kompanije, kao što su francuski „Pežo-Sitroen“ (PSA), „Reno“ i „Fijat“ biće suočene sa najvećim problemima zbog velike zavisnosti i oslanjanja na evropsku prodaju, kaže Arnd Elinghorst, londonski analitičar „Kredi Svisa“.

Na smanjivanje prodaje vozila znatno će uticati i pad poverenja potrošača u Evropi, koje je ovog meseca skliznulo na najniži nivo u poslednje dve godine. Američki i azijski proizvođači kola takođe su pogođeni krizom u regionu. Kompanija „Dženeral motors“ će najverovatnije ove godine finansijski loše proći u Evropi, iako su početkom 2011. godine uveravali da očekuje novi preokret na tom tržištu.

Evropska prodaja „PeŽoa“, drugog najvećeg proizvođača u Evropi posle „Folksvagena“, smanjena je za 13 odsto prošlog meseca. Kompanija sa sedištem u Parizu mogla bi tako ukinuti oko 6.800 radnih mesta, uključujući stalno i privremeno angažovane radnike. Francuski drugi proizvođač „Reno“, takođe će biti prinuđen da zbog krize odloži investicione projekte i da smanji zalihe kako bi sačuvao svež kapital.

U nemačkoj privredi, najvećoj u Evropi, u poslednje vreme rastu podsticaji ohrabrivanju za kupovinu vozila, a prosečan popust koji nude dileri glavnih robnih marki porastao je na 11,1 odsto u novebru. Takođe, da bi sprečio pad prodaje, nemački „Folksvagen“ je na svim evropskim tržištima povećao broj modela.

Povećan udeo

U borbi za podizanje prodaje, „Fijat“ je uspeo da poveća udeo u američkoj grupi „Krajsler“, trećem po veličini proizvođaču automobila u SAD. On od jula 2011. ima 53,5 odsto udela, što će kompaniji pomoći da smanji zavisnost od Evrope. Američka prodaja „Krajslera“, koji poseduje robne marke „Dodž“ i „Džip“, do novembra ove godine porasla je 25 odsto.

Autor: Petar Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)