Datum:

26.07.2017. 22:11

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Ako do revolucije u tehnologiji baterija i dođe, do 2025. godine bi ostalo samo oko 10% automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Po mišljenju mnogih, kompanija Hyundai Motor Group je prilično konzervativna kada je u pitanju usvajanje novih tehnologija vezanih za alternativna goriva. Umesto fokusiranja na jedan koncept, oni investiraju u širu strategiju, od hibrida, preko plug-in hibrida, električnih vozila do modela koji koriste vodonične gorive ćelije, odnosno, sede na više od jedne stolice.

Po Li Ki-Sangu, višem potpredsedniku Hyundai Motor kompanije, ukoliko dođe do revolucije u tehnologiji baterija, 2025. godinu ćemo dočekati sa 90% električnih automobila na tržištu. Po njegovom mišljenju, konvencionalne litijum-jonske baterije (sa tečnim elektrolitima) navodno polako gube bitku.

Jedna od mnogobrojnih novih tehnologija koja najviše obećava po korejskoj kompaniji, jeste tehnologija čvrste baterije (litijum-sumporne ili litijum-vazdušne ćelije). Ostaje samo da se vidi da li će te baterije moći da se nađu u tržišno prihvatljivom formatu. Li Ki-Sang očekuje tehnološki proboj između 2020. i 2025. godine, koji će dodatno razjasniti da li će evolucija litijumskih baterija predstavljati budućnost.

Ukoliko ne dođe do pojavljivanja nove tehnologije, investicije u gorive ćelije onda neće biti stopirane, bar ne što se Hyundai-ja tiče. U naredne 3 godine, Hyundai planira lansiranje deset hibrida, osam plug-in hibrida, osam električnih modela i dva modela sa gorivim ćelijama.

Međutim, što se kupaca tiče, tehnologija uopšte ne mora da ode predaleko u odnosu na ono što postoji danas, bar ne kada je reč o gustini trenutnih baterija. Niko ne zahteva da ćelije budu gušće, već se zahteva da baterije budu jeftinije.

Naime, list Korea Herald je nedavno objavio vest da Hyundai razvija sopstvene baterije, i da su već uspostavljena proizvodna postrojenja. Svakako će biti interesantno videti da li će Hyundai usavršiti tehnologiju čvrstih baterija, odbaciti gorive ćelije i hibride i na kraju postati konkurent Samsung ili LG kompanijama.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)