Datum:

09.12.2015. 16:27

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 3483 pregleda

Hyundai je objavio prvu „tizer“ fotografiju novog hibridnog modela Ioniq.

Nakon meseci nagađanja i „špijunskih“ fotografija, približilo se predstavljanje prvog punokrvnog hibrida iz Hyundaija Twituj ovo!. Model će se, kao što je već poznato, zvati Ioniq i biće najpre prikazan na matičnom, južnokorejskom tržištu u januaru, dok bi „pohod po svetu“ mogao da počne od marta, sa evropskom i severnoameričkom premijerom na salonima u Ženevi i Njujorku.

Prema navodima proizvođača, njihova vizija je da ponude bogat izbor opcija pogona, bez bilo kakvog „kompromitovanja“ izgleda vozila i uživanja u vožnji. Hyundai takođe eksplicitno iskazuje svoje pretenzije da postane „lider na globalnom tržištu ‘zelenih’ automobila“.

Hyundai za sada tehničke podatke drži obavijene velom tajne, ali, ako se može suditi po ovom „tizeru“, vidi se da bi vozilo trebalo da bude u formi prilično velikog hečbeka sa petoro vrata, sa niskom haubom i visokim zadnjim krajem vozila, sa oblikom koji pomalo podseća na „blizance“ Opel Ampera / Chevrolet Volt. Pa ipak, čini se da bi osnovna linija karoserije ipak mogla da bude aerodinamičnija (i elegantnija), a u skladu sa aktuelnom modom očekuju se i prednja i zadnja LED svetla.

Prema navodima južnokorejskog giganta, Ioniq će biti „prvi automobil bilo kog proizvođača koji će ponuditi tri opcije pogona u jednom obliku karoserije“: hibridni pogon sa kombinacijom benzinskog i električnog motora, isti takav tip pogona, ali sa „plug-in“ opcijom, kao i čisto električni pogon.

Vozilo se zasniva na potpuno novoj platformi, koja je projektovana namenski za pomenute raznolike vidove pogona. U „čisto električnoj“ (EV) varijanti pogona, novi Hyundai pokretaće litijum-jonske baterije velikog kapaciteta i visokog nivoa iskorišćenja. „Plug-in“ hibridni model (PHEV), sa druge strane, teži da ostvari optimum u pogledu autonomije vožnje i redukcije emisije štetnih gasova. I konačno, hibridna varijanta (HEV) koristiće benzinski motor, dok će se kretanje vozila iskorišćavati za punjenje baterija. Za sada se ne navodi koji tip baterija će se koristiti za varijante HEV i PHEV.

Iz Hyundaija su se potrudili i da objasne genezu imena vozila.

Prva tri slova (Ion) naravno treba da probude asocijacije na jone i naelektrisanje i da podsećaju na „inteligentnu kombinaciju“ električnih pogona, dok Q prema objašnjenju iz kompanije treba da označava „potpuno svež, novi pristup u projektovanju ovog naprednog modela sa niskom emisijom gasova“. Mi bismo pre rekli da nas Q u ovom kontekstu više podseća na šifrovano ime šefa tima tehničkih genijalaca iz filmske sage o Džejmsu Bondu.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)