Datum:

11.05.2016. 22:24

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Osnovno pravilo pri konstrukciji motora je da je zapremina cilindara identična. Honda je patentirala rešenje koje poništava ovo pravilo, jer je reč o motoru koji poseduje cilindre različitih zapremina.

Ideja se bazira na tome da komore za sagorevanje različite veličine pružaju više fleksibilnosti kada se neka kombinacija cilindara deaktivira. Dakle, različiti brojevi mogu biti kombinovani na različite načine, što donosi optimalniji rezultat nego u slučaju cilindara iste zapremine. Primera radi, 2,0-litarski četvorocilindraš ima sve cilindre zapremine 500 ccm, tako da pri deaktivaciji imamo fiksnu vrednost. Kada bi cilindri bili zapremina 300, 425, 600 i 675 ccm, to bi motoru omogućilo 15 različitih radnih zapremina umesto četiri.

Rezultat ovih različitih virtuelnih zapremina bi bio bolje ostvarivanje efikasnosti u odnosu na sistem deaktivacije cilindara kod konvencionalnih motora. Hondin patent prikazuje cilindre istog prečnika, ali hod klipa varira, odnosno rastojanje između ose osnovnog i letećeg rukavca kolenastog vratila. Što je duže rastojanje, duži je hod i veća je zapremina određenog cilindra.

Ovaj koncept je za redne i V motore različitih veličina. Podnet je marta 2014. a objavljen januara ove godine. Da li će i kada ući u serijsku proizvodnju ne znamo, ali prednosti koje donosi izgledaju obećavajuće.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)