Datum:

09.07.2019. 9:03

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

“Lightyear One” je automobil sa solarnim panelima na krovu uz pomoć kojih se pune baterije. Ali da li je zaista u pitanju auto koji ide na sunce zavisi od toga kako i koliko ga vozite.

Automobil koji je proizveo holandski startap “Lightyear”, ima ulaz za punjenje na struju, dok solarni paneli za sat vremena proizvode struju dovoljnu za prelazak tek oko 12 kilometara. Ovo je sporo u odnosu na punjenje na utičnicu i na prvi pogled nefunkcionalno. Međutim, ako parkirate automobil napolju po sunčanom danu, dok ste na poslu nakupiće više nego dovoljno energije za prosečnu dnevnu vožnju po gradu.

“Tokom leta u Holandiji, oko dva meseca verovatno nećete imati potrebe da punite automobil na utičnicu”, rekao je direktor “Lightyeara” Leks Hoefslot, dodajući da se to podrazumeva za prosečnu dnevnu vožnju.

Kompaniju “Lightyear” 2016. godine osnovalo je nekoliko članova Tehnološkog Univerziteta iz Ajndhovena koji su pobedili na takmičenju u konstrukciji automobila na solarni pogon. Ukoliko njihov automobil počne da se serijski proizvodi, “Lightyear One” će biti kompanijin prvi model automobila.

Kompanija tvrdi da baterija skladišti energiju dovoljnu za oko 725 kilometara vožnje, a da solarni paneli rade čak i dok je automobil u pokretu, što znači da se po sunčanom danu deo utrošene energije odmah nadoknađuje. Tokom dugih vožnji, energija iz sunca može da uveća kapacitet baterije za oko 80 kilometara.

Auto je dizajniran tako da je izuzetno arodinamičan, a svaki točak ima vlastiti ekektrični motor koji ga pokreće. Smeštanje motora što je bliže moguće točkovima povećava efikasnost, a pošto motori istovremeno rade i kao generatori energije tokom kočenja, pogon na četiri točka se pokazao kao efikasniji od onog na dva točka.

Prednost automobila na solarni pogon je u tome što je mnogo lakše parkirati ga nego obične električne automobile, čiji vozači su u problemu tražeći prazno parking mesto u blizini punjača baterije. Pošto se ovaj automobil parkira na suncu, a ne u hladu, klima uređaj se može daljinski uključiti pre nego što se uđe u auto, tako da temperatura u njemu bude prijatna kada dođe do vožnje.

Vožnja na sunce iako zvuči besplatno iz ugla cene energenta, uopšte nije jeftina. Za sada je napravljeno samo nekoliko prototipova ovog automobila koji su još u fazi testiranja, a serijska proizvodnja trebalo bi da počne 2021. godine. Rezervacija vozila košta oko 119 hiljada evra, a procenjuje se da će puna cena sa porezima u Holandiji iznositi oko 150 hiljada evra.

Kompanija će se prvo koncentrisati na evropsko tržište, a tek kasnije model će stići i u SAD.

Izvor: N1

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)