Datum:

07.11.2012. 10:48

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4616 pregleda

Tojota Srbija“ je nedavno predstavila dva nova modela svojih hibrida, upotpunjujući bogatu ponudu vozila sa ovim pogonom. Tako je posle, dobro poznatog „prijusa“ i „aurisa“ hibrid, uz „prijusa plag in“ kojeg doduše nema na srpskom tržištu, u „vatru“ i borbu za zdraviju životnu sredinu, ubačen i „prijus plus“ i „jaris hibrid“.

Podatak da „Tojota“ u Srbiji i ne nudi svoj „prijus plag-in“ je i pravi povod za temu „Auto dodatka“, jer je odgovor porazan.

– To što i ne nudimo „tojotu plag in“ u Srbiji, vozilo koje koristi isključivo električnu energiju za pogon je sasvim razumljivo jer ne postoji nijedna stanica na kojoj bi mogli da napunite svoje vozilo – kaže Boban Radoičić, generalni direktor „Tojote Srbija“. – Naša zemlja je nažalost jedna od retkih u regionu koja nema niti jednu stanicu, o nekakvoj mreži ili strategiji da i ne govorimo.

Ukinuto

Srbija je tek prošle godine počela stidljivo da dodeljuje i subvenciju od 100.000 dinara za vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Tada su i mnogi gradovi u Vojvodini uveli i besplatno parkiranje za vozila sa „eko frendli sertifikatom“, brojne lizing kuće, osiguravajuća društva, najavili su mnoge beneficije, ali…

– U međuvremenu je Novi Sad ukinuo besplatno parkiranje za ova vozila – kaže Miodrag Piroški, novinar koji je bio jedan od idejnih tvoraca „eko frendli sertifikata“.

Da će još dugo vremena proći pre nego što se i Srbija svrsta u svetske trendove, pokazuje i činjenica na koju nam je pažnju skrenuo prvi čovek kompanije „Tojota Srbija“.

– Od januara ove godine nismo ni za jedno vozilo koje smo prodali uz subvenciju države od 100.000 dinara dobili povraćaj sredstava. Radi se o skoro 50 vozila, značajnoj sumi, koja nam u ovo teško vreme predstavlja veliko opterećenje – kaže Radoičić, koji napominje da subvencija nije ukinuta, ali da u praksi sve to jednostavno više ne funkcioniše.

Rešenje bi bilo nepopularno sa stanovišta kupaca.

– Mi ih obavestimo da subvencija postoji, ali da oni moraju prilikom kupovine da plate puni iznos cene, pa kada nam se uplati tih 100.000 dinara mi ćemo im vratiti novac – navodi Radoičić.

Ta mera je, po rečima Radoičića, sasvim sigurno destimulativna, ali je trenutno jedino moguće rešenje za ovu kompaniju.

Stimulans

U svetu se poreskom politikom, značajno stimuliše kupovina ovih vozila. Zato i ne čudi da je, na primer, samo u Sjedinjenim Američkim Državama prodato više od dva miliona modela „tojota prijus“. U Evropi je prodato više od 400.000 automobila, ali podatak da „Tojota“ sada ima prodaju od oko 100.000 vozila na mesečnom nivou, pokazuje da su svi shvatili prednosti „eko“ automobila.

U Srbiji je „Tojota“ do sada prodala samo 133 hibridna vozila (78 „prijusa“), što dovoljno govori o našim naporima da živimo u lepšoj i čistijoj zemlji.

Pored davanja subvencija za ekološka vozila i poreske politike, svuda u svetu se nizom mera poput besplatnog parkiranja, dozvoljenog ulaska u centre gradova i zaštićene prirodne rezervate, stimuliše nabavka ovih vozila. Razvijena svest vozača u Evropi, „naterala“ je „Tojotu“ da oformi ogromni reciklažni centar u Nemačkoj, gde će se prikupljati sve istrošene i uništene baterije iz cele Evrope.

Prodaja

– U suštini za ovih 15 godina otkako je počela prodaja „prijusa“ nijedna baterija nije „crkla“ – kaže Aleksandra Graovac, zadužena u „Tojoti Srbija“ za odnose sa javnošću. – To dovoljno govori o kvalitetu i svrsishodnosti ovih sistema.

Nisu samo hibridna vozila, obuhvaćena ovom subvencijom za ekološka vozila. Tu ima dosta brendova sa više modela čiji savremeni motori ispunjavaju osnovni uslov o emisiji CO2 manjoj od 100 grama po pređenom kilometru. Sa tom subvencijom koju je odobrila država, ova vozila su i veoma konkurentna na našem tržištu.

Nedavno je i „Micubiši“ ponudio svoje električno vozilo „m-iev“ na našem tržištu, ali je i uz subvenciju od 100.000 dinara ono i dalje preskupo (preko 30.000 evra) za naše uslove. Slične „muke“ imaju i „Honda“, „Pežo“…

Novi modeli

Tojota“ je na beogradskoj Adi Ciganliji održala nedavno promociju dva nova hibridna modela, „prijus +“ i „jaris HSD“.

Jaris HSD“ je prvi model na hibridni pogon u „B“ segmentu. Sa emisijom od 79g/km CO2, snagom hibridnog motora od 100 KS i prosečnom potrošnjom od 3.5L/100 km „jaris HSD“ nema premca među konkurencijom.

Prijus +“ je proširio čuvenu „Prijus“ porodicu. To je vozilo koje je projektovano da zadrži ekološke karakteristike, ali bez kompromisa sa prostorom. „Prijus +“ nudi prostranu unutrašnjost sa tri reda sedišta. Unapređen hibridni pogon daje ovom vozilu odlične vozne karakteristike, potrošnju od 4.1L/100 km i emisiju CO2 od 96 g/km, što ga čini vodećim u svojoj klasi.

INFO
Nedavno je u Srbiji održan prvi „Tesla reli“ koji je bodovan za Svetski kup FIA. To ga čini najvećim po rangu auto-moto takmičenjem održanim u našoj zemlji. Učestvovala su vozila na alternativni pogon. Posade su, kako navodi direktor 1. „Tesla relija“ Dragan Škrnjić, došle iz Španije, Italije, Slovenije, Grčke, BiH, a najmanje ih je bilo iz Srbije.
 
Izvor: Novosti
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)