Datum:

16.02.2017. 10:26

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nakon glasina, stigle su potvrde iz PSA grupe i General Motorsa da je došlo do diskusija o potencijalnoj prodaji Opela PSA grupi, kao deo inicijative koja za cilj ima pobojšanje profitabilnosti i operativne efikasnosti.

GM kaže da je tekuća saradnja sa PSA generisala „značajnu sinergiju“ za obe kompanije. U okviru ovog plana, GM i PSA istražuju mogućnosti dodatne ekspanzije i mogućnosti kooperacije.

Slično saopštenje je izdao i francuski proizvođač, par sati pre General Motorsa. 

Proizvođač Peugeot, Citroen i DS automobila, zajedno sa General Motorsom deli proizvodnju SUV i minivan modela, što je recidiv ranijeg pokušaja ostvarivanja temeljnije saradnje iz 2013. godine.

Ovom kombinacijom bi se zauzelo 16 odsto evropskog tržišta, što bi za posledicu imalo preticanje Renaulta i ostvarivanje pozicije broj dva, iza Volkswagen grupe. Zajedno, PSA i Opel bi kontrolisali 16,3 odsto evropskog automobilskog tržišta (Volkswagen 24,1 odsto).

Rojters izveštava da bi zvaničan dogovor mogao da bude objavljen u toku nekoliko dana. GM je prodao sedam odsto udela francuskom partneru 2013.

PSA razmatra preuzimanje u cilju povećanja svog obima poslovanja i pristup Opelovom inženjeringu i tehnologiji električnih automobila, što bi ujedno donelo značajnu uštedu. Za GM bi ovo značilo čist izlazak iz Evrope, naročito nakon Brexita.

Ranija (neuspešna) kooperacija između GM-a i PSA za posledicu je imala spasavanje uz pomog francuskih vlasti i kineskog Dongfeng Motora, gde oba entiteta drže 14 odsto udela uz porodicu Peugeot. Pod šefom, Karlosom Tavaresom, PSA je ponovo počela da ostvaruje profit fokusirajući se unosnije modele.

GM, u međuvremenu, bio je prisiljen da odloži planove da vrati Opel na „pozitivnu nulu“, navodeći kao razlog troškove vezane za planove Velike Britanije da napusti Evropsku Uniju. GM-ove evropske operacije su ostvarile gubitak od 257 miliona dolara u 2016. godini, nakon deficita od 813 miliona dolara godinu dana ranije.

GM ima Opel pod svojim okriljem od 1929. godine, međutim, ova evropska filijala ima teškoća da ostvari profit pored izuzetno jake konkurencije u vidu Hyundai Motora i Škode, koji imaju značajno manje troškove iz sasvim jasnih razloga.

Nakon General Motorsovog bankrota, američki gigant je bio blizu odluke da proda Opel 2009. godine, ali ga je na kraju ipak zadržao da bi i dalje imao značajno prisustvo u Evropi. Značaj Opela je porastao nakon što je GM povukao Chevrolet iz Evrope.

Predstavnici nemačkih radnika u Opelu su izjavili da su iznenađeni razgovorima. „Ukoliko je istina da postoje pregovori između GM-a i PSA sa ciljem prodaje Opel/Vauxhalla, to bi bilo kršenje svih nemačkih i evropskih prava odlučivanja na relaciji radnici-menadžment, i to bez presedana“, saopštili su IG Metall sindikat i Opelov radnički savet u zajedničkoj izjavi.

Radnici u velikim industrijskim kompanijama u Nemačkoj po običaju imaju velika prava u odlučivanju, tako da predstavnici radnika mogu da blokiraju velike strateške poteze. 

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)