Datum:

22.04.2011. 22:01

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 11063 pregleda

Pogledajte na delu na koji način se može pospešiti prodaja proizvoda kog potencijalni kupci vide kao proizvod van svoje kupovne moći. Da li je u pitanju zaista genijalan gerilski smišljen marketinški plan ili je pak u pitanju sabotiranje konkurenata, procenite sami na osnovu donjeg mini istraživanja koje je sprovela kompanija Mercedes-Benz.

Problem: ciljna grupa Mercedes-Benz Sprinter-a misli da ne može sebi da priušti vozilo marke Mercedes-Benz jer zna da to i nije brend koji je baš čuven po niskim, pristupačnim cenama. U realnosti, Mercedes-Benz Sprinter je veoma lako priuštiti, kada se uporedi sa drugim kombijima u svojoj ligi. Ali, problem je u tome što potencijalni kupci misle da ne mogu da kupe nov kombi i što, samim tim, na internetu traže neke jeftinije alternative. Kako bi pokazali ljudima da je bolje da potroše malo više novca na nov Mercedes-Benz Sprinter nego da kupe polovan od konkurencije, kompanija je došla na malo neuobičajenu ideju.

Ideja: umesto promovisanja novog Sprinter-a, kompanija je počela da prodaje polovne kombije svoje konkurencije. Na holandskom Ebay-u koji se zove Markplaats, najpopularnijem sajtu na kom ljudi prodaju svoje automobile, postavili su lažne oglase svojih suparnika. Na prvi pogled oni su u potpunosti izgledali kao sasvim normalni oglasi ljudi koji pokušavaju da prodaju svoj kombi. Ali, ako pažljivo biste pregledali slike, videli biste da je u pozadini slike parkiran potpuno nov Sprinter! Na njemu, velikim slovima ispisanim sa strane, piše da je bolje da kupite ovaj glanc novi Sprinter nego polovnjak iz oglasa. Kada ljudi pozovu priloženi broj telefina, govorna pošta ljutitog prodavca kaže sledeće: ”Pretpostavljam da ne zovete u vezi mog kombija. Verovatno zovete zbog Mercedes Sprinter-a u pozadini. To nije moj kombi, pa ako ste zainteresovani, idite do Mercedes-Benzovog prodavca ili posetite www.mercedes-benz.nl. Zdravo!”. Kada su zainteresovani kupci slali e-mail, automatski im je stizala poruka istog sadržaja.

Rezultati: oglasi su bili pregledani više od 20.000 put adnevno, a prosečan pregled oglasa na Marktplaats-u je 20 puta. Ubrzo ga je uočio i Autoblog.nl, najveći sajt o automobilima u Holandiji sa preko milion jedinstvenih poseta, a nakon njega su usledili i drugi slični sajtovi. Stvar je počela da se širi i po socijalnim mrežama, pa je dospela čak i do vesti. Kompanija je primila ogromnu količinu govorne pošte i e-mail odgovora u kojima su se ljudi raspitivali za Sprinter-a. Dva lažna oglada na Marktplaats-u, koja su ukupno koštala 150 evra i mnogo besplatnog publiciteta pretvorili su ovu kampanju u stvaran uspeh.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)