Datum:

12.04.2016. 19:36

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Tehnologija autonomne vožnje uznapredovala je još jedan korak napred, početkom testiranja Fordovog Fusion Hybrid autonomnog istraživačkog vozila po noćnim uslovima, bez upaljenih farova.

Testovi se sprovode u Fordovom Arizona Proving Ground istraživačkom centru, a ovaj proizvođač kaže da oni predstavljaju važan razvojni korak u polju tehnologije autonomne vožnje. Oni će dokazati da LiDAR senzori i softver virtuelnog vozača kojima je opremljen ovaj automobil imaju dovoljno snage da bez greške upravljaju automobilom na putu, bez upotrebe kamera.

Kako bi mogao da se kreće u veoma tamnom okruženju, automobil koristi 3D mapu visoke rezolucije koja ima informacije o putu, kao i detalje o važnim obeležjima okoline kao što su saobraćajni znaci, okolne zgrade i drveće. On zatim koristi LiDAR signale kako bi odredio svoju lokaciju na mapi u realnom vremenu. Ford priznaje da je svakako bolje da ovakva vozila imaju višestruke senzore, kao što su kamere, radari i LiDAR, koji bi radili zajedno, ali ipak smatra da je LiDAR dovoljan kako bi se automobil kretao samostalno.

Džim MekBrajd, tehnički direktor za Fordova autonomna vozila, kaže: “Zahvaljujući LiDAR-u, testni automobili se ne osljanjaju na sunčevu svetlost niti na kamere koje detektuju bele linije na putu. Zapravo, LiDAR autonomnim vozilima obezbeđuje da se podjednako dobro kreću po mraku kao i po dnevnoj svetlosti.”

Tehnologija autonomne vožnje mogla bi spasiti brojne živote kada se koristi noću. Naime, Nacionalna saobraćajna administracija u SAD je ustanovila da su saobraćajne nesreće sa fatalnim ishodom za oko tri puta češće tokom noći nego danju.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)