Datum:

09.03.2011. 13:00

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

1 komentara 64039 pregleda

Kuga 2.5 T pruža nesvakidašnje uzbuđenje sa dvesta konjskih sanga i haldex pogon točkovima. Ali koliko je prikladno ovoliko snage za jedan ženski auto?
Ako vas pitaju: Znate li tačno kolika je Ford Kuga, u poređenju sa X5 ili pak X3…? Ne ne… Pitanje je malo varljivo, nema odgovora. Jer je Ford Kuga manja od X3, otprilike se približava dimenzijama X1 ili VW Tiguanu. Možemo ga nazvati i krossover, SUV, mini terenac ili auto za slobodno krstarenje, osnovu mu ne menja. Samo ga treba pogledati i zakljičiti šta je Kuga.

Ford Kuga 2.5 Te

Cena: 32 500 EUR
Zapremina motora: 2500 cm3
Snaga motora: 143 kW/200 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: n/a kg
Dužina: 4443 mm
Visina: 1677 mm
Širina: 1842 mm

Obrtni momenat: 320 Nm/1750
Menjač: Automatski – 5 brzina
Maksimalna brzina: 205 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 8.8 s
Gume i felne: 235/55R17

Potrošnja
U gradu: 14.6/100 km
Na otvorenom: 7.8/100 km
Kombinovano: 10.3/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (6), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne.

Podignuta prednjica, pogon na sva 4 točka, visoka pozicija sedenja i lepota ovog auta

Podignuta prednjica, pogon na sva 4 točka, visoka pozicija sedenja i lepota ovog auta. I pored toga što ovo nije najelegatniji primerak ove kategorije, pripada lepšim modelima. Ispresavijana hauba sa svih strana jako lepo pokazuje i izdiže model, a lepi su i masivni blatobrani kao i zadnji koji su još lepši zahvaljujući dvema velikim izduvnim cevima i čudnim zadnjim stop svetlima. Šteta što sklad elemenata nije ispoštovan u celosti. Na prvi pogled prostor za putnike je velik i lepo dizajniran, ali na drugi pogled utisak je pijačarski. Ima puno šljaštećih delova, u testiranom modelu već na prvi pogled su osetljivi delovi na ogrebotine tipa kontrolna tabla, a nije prešao ni 20.000km. Upotreba materjala je srednje klase, korišćenje tih materjala kotradiktorno je kožnom volanu i udobnim kožnim sedištima. Prostorna ponuda napred-nazad je zadovoljavajuća, prtljažni prostor takođe: nema problema, kapacitet od 410l do 1405l.

U testiranom modelu već na prvi pogled su osetljivi delovi na ogrebotine

Motor se startuje na dugme. Posle dugo vremena sam otkrio, da posle klime mi je startovanje motora bez ključa omiljeni extra dodatak. Nadam se da posle izvesnog perioda mogu da zaboravim na upotrebu kjuča. Puno vremena i energije čovek uštedi sa time što umesto kopanja po džepu tražeći ključ on korakne do auta otvori vrata, uskoči i startuje motor. Kiša, sneg, mraz ili napakovan, sistem funkcioniše.
Dve sekunde su prošle od otvaranja vrata do startovanja motora. Petocilindrični turbo motor, 2.5l su na početku samo u ugrđivali u Volvo, pa su kasnije počeli i u Ford. Ovaj motor je ugrađen u Ford Focus ST i RSu, u prethodnoj je 225KS dok u poslednjem proizvodi 305KS. Kod Kuge manjeg je značaja ubrzanje, nego u prethodno spomenuto dva modela, od toga je bitnija potrošnja, nije ni čudo što su petorocilindrični spustili na 200KS.

Prostorna ponuda napred-nazad je zadovoljavajuća

U donosu na sportsku verziju Focusa, Kuga je solidno ispala, samo što to ovom autu uopšte ne priliči. U osnovi ovo je jedna divlja životinja, za 8.8 sekundi ubrzava od 0 do 100 i graviran je na 210km/h. Nažalost nisam video prednost ovog motora u autu, u odnosu na dizel verziju.
Sa petocilidričnim motorom baš nemam nikakav problem, naprotiv, jak, divlji, sa velikim brojem obrtaja, ima neobičan zvuk, samo što nije prikladan za ovaj auto. To je stilski i slatki auto, namenjen ženskoj populaciji, pa pretpostavljam da će ih neko voziti u reli stilu. Za klasičnu gradsku vožnju ovaj motor je bučan i puno troši. U gradu sa njim nije problem potrošiti 17l benzina. Nije da navodim mane, ali ni na auto putu pri vožnji od 80 do 100 km/h nije moguće spustiti potrošnju ispod 10l.

Dve sekunde su prošle od otvaranja vrata do startovanja motora

Ako neko kojim slučajem u Ford Kugi vidi povećanje testosterona, razočaraće se, ali ne u motor, već će imati problem sa vešanjem. Vešanje Ford Kuge je kruto. U pojedinim momentima sam osetio da je stvarno kruto i loše, najbolje sam osetio na rupičastim – lošim beogradskim putevima. Nažalost to nije samo jedini problem. Pri hajčenju-brzoj vožnji, Kuga se zanosila i ljuljala. Ovako baš nije delovalo uzbudljivo, dok na zemljanim terenima je druga priča. Ako me sećanje ne vara mislim da se Froster XT ponašao slično kao kuga na putu. Korman vuče na SUV upravljač, ima tri opcije podešavanja osetljivosti volana, čak smo i sa trećim setup-om koji pruža sportski užitak vožnje daleko od sportske filing vožnje. Menjač još nisam ni spomenuo. Apsolutno je neprimetan pri upotrebi i mnogo tiho radi svoj posao. Ako bi smo želeli naglu i brzu promenu brzine to bi bilo kontra prethodnom opisivanju, promena i prebacivanje bi nam u trenutku iskidalo živce.
Smatram da je Ford Kuga dobar auto, ali po datoj deskripciji u ovo članku baš ne bi stekli neki dobar utisak o njemu. Dizajn je fenomenalan, unutrašnjost preovladava prostranošću, upotreba materjala – mogli su da izaberu i kvalitetnije materijale pre serijske proizvodnje. Motor je odličan, mada puno troši, vešanje nije loše osim toga što u pojedinim situacijama je jako mekan a u drugom jako krut osećaj koji pruža, haldex pogon točkova pripada boljoj kategoriji. Generalno Kuga je dobila ocenu četiri zvezdice, ali od mene samo tri zvezdice.

U osnovi ovo je jedna divlja životinja, za 8.8 sekundi ubrzava od 0 do 100 i graviran je na 210km/h

Jednostavno nisam našao sklad jer se u ovaj dizajn se ne uklapa turbo motor od 200KS. Ako da, onda uz motor ne paše vešanje, o lakom automatskom menjaču bolje da ni ne pričam. Kod petocilindričnog, turbo modela, treba isključiti stabilizator, ali za to nema posebnog opcionog dugmeta na kontrolnoj tabli.
Pored ove verzije turbo motora ima i dvolitarska benzin verzija od 136KS koja košta oko 7.97 miliona , i 2.5 litarski benzin verzija koja je za 1.000 evra skuplja. Kada uporedim ove dve verzije motora, veoma rado bih doplatio četvorostruku cenu za dizel verziju smo da ostane prilepljen za asfalt. Ovaj model pretežno kupuju gospođe, a malo njih je sportskog duha, tako da je njima bitnija razlika u potrošnji nego uživanje u vožnji.
I pored upotrebljenog materijala, svidela mi se Kuga, ako bih kupio ovo devojci, sigurno bih izabrao dizel verziju i zaboravio bih na pogon na čeiri točka jer je jeftinija i teška 25.000 evra. Ovo već nije tako paprena cena za tako komfornog, prostranog crossovera, SUV, terenca ili kako već hoćete.

Autor: Gyula Vitéz

1 komentar
  1. ime

    zenski auto??? vrlo los text. pozdrav

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)