Datum:

06.08.2017. 23:21

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

“Ford fokus” je stalno u vrhu po prodaji u svom segmentu, a čak dve godine je bio i najprodavanije vozilo na planeti.

Naslednik legendarnog “ford eskorta” pojavio se sada već davne 1998. godine, a samo ime “fokus” ukazivalo je na čvrstu rešenost “Forda” da napravi automobil koji će dominirati na drumovima u svojoj klasi.

Od tada do danas, kroz tri generacije (poslednja je predstavljena 2011, a naslednik se očekuje 2019), uz stalna usavršavanja i praćenje trendova, “ford fokus” je stalno u vrhu po prodaji u svom segmentu, a čak dve godine je bio i najprodavanije vozilo na planeti.

Recept koji su primenili u “Fordu” je u stvari veoma jednostavan: napravite atraktivno vozilo, nakrcate ga najsavremenijom opremom (bar za korak ispred rivala), potrudite se da koristite vrhunske materijale, da ga snabdete vrhunskim motorima…

“Fokus” je i na našem tržištu dostupan u mnogobrojnim verzijama. od modela sa četvora vrata (sedan), hečbeka, karavana, pa do “čistokrvnih sportista”, zavodljivih “fokusa RS” i “fokusa ST”.

Na našem testu imali smo hečbek verziju, ali ono što nas je najviše radovalo je motor pod haubom. Naime, baš tih dana pre početka našeg testiranja, “Ford” je šesti put uzastopno dobio prestižnu nagradu za svoj “1.0 ekobust” motor.


Isključuje cilindre

Jednolitarski “ekobust” motor sa tehnologijom isključivanja cilindara će od početka 2018. godine vlasnicima omogućiti smanjenje troškova za gorivo tako što će automatski zatvarati jedan od cilindara kada nije potrebna puna snaga motora, kao što je to slučaj pri slobodnom kotrljanju točkova (rad motora na praznom hodu – leru) ili pri “krstarenju” automobila, sa manjim zahtevima za snagom. Radi se o tehnologiji koja može da isključi ili ponovo uključi jedan cilindar u 14 milisekundi – 20 puta brže od treptaja oka, bez gubitka performansi.


Jasno, drugari iz “Grand motorsa”, uvoznika “Forda” za našu zemlju, odmah su nam izašli u susret i dali nam baš verziju sa “ekobustom”.

Tri cilindra. Poveliki “fokus”, kako ta kombinacija funkcioniše, da li je to pravi izbor?

Ali da prvo “predstavimo” i “fokus”. Verzija s petora vrata je i dalje veoma atraktivna, lepih, skladnih, sportskih linija. Naravno, “sitnim intervencijama” (svetlosne grupe, dnevna svetla) “Ford” je “zaustavljao vreme” na svom modelu, koji je na našem tržištu dostupan u čak pet nivoa opreme (“trend”, “ST lajn”, “biznis”, “titanijum” i “titanijum iks”) i sa izuzetno velikim izborom agregata.

Tu su benzinci 1.0 “ekobust” u verzijama sa 100, 125 i 150 KS, zatim 1.5 GTDi “ekobust” sa 150 KS, 1.6 TiVCT sa 105 i 120 KS, dizelaši 1.5 TDCi 85, 120 KS, 2.0 TDCi sa 150 KS…Upareni sa manuelnim, automatskim menjačima… Izbor je zbilja veliki i zadovoljava najprobirljivije ukuse.

Svi motori su, naravno, poslednje “evro 6” specifikacije, sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom štetnih gasova.

Već u početnom paketu opreme “trend”, rekli bismo, nema šta nema. Tu su prednji i bočni vazdušni jastuci, svi mogući sistemi asistencije za vozača, od ABS, ESP, pomoći pri kretanju uzbrdo, pojačanja sile kočenja… Tu su klima-uređaj, radio-CD, tač-skrin ekran, komande na upravljaču (koji je kao i ručica menjača obložen kožom)… Zatim start-stop sistem, blutut… Sve je skrojeno po meri vozača, a sedište se, na primer, može podešavati u četiri pravca.


Podaci

  • 4.560 mm je dužina
  • 277 l je zapremina prtljažnika

U zavisnosti od paketa opreme, u “ford fokusu” se nalaze i sistemi koji će uparkirati vozilo, “videti” dolazak automobila iz “mrtvog ugla”, upozoriti vas kad neželjeno napuštate kolovoznu traku… Sleduju vam i vrhunska navigacija, sportska sedišta presvučena kožom, tač-skrin ekran od osam inča…

I naravno, hit motor 1.0, trocilindraš “ekobust”. Rekosmo, šest godina proglašavan za najbolji motor na svetu. Od 2012, kada je predstavljen, do danas, niko nije napravio pravog takmaca ovom trocilindričnom motoru s turbinom.

Mali po radnoj zapremini, ali opremljen moćnom turbinom, ovaj agregat se sada ugrađuje u svako peto “Fordovo” vozilo. Raspon snage je 100, 125 i 140 KS, uz obrtni moment od 170 Nm.

Na našem testu imali smo verziju od 100 KS – ali sa stvarno razigranim “konjićima”. “Fokus” ide sjajno, ubrzava izuzetno kada uzmete u obzir masu od 81.350 kilograma i snagu vozila, start-stop sistem je odličan, pa je i potrošnja ovog benzinca za svaku pohvalu.

Fabrički podaci kažu da u gradu 1.0 “ekobust” sa 100 KS troši 5,9, na otvorenom 4,2 i u kombinovanom režimu 4,8 litara benzina na 100 pređenih kilometara, uz emisiju štetnih gasova od 109 grama CO2 po pređenom kilometru. Mi smo u vožnji po gradu imali nešto nižu, a na otvorenom putu nešto veću potrošnju od deklarisane, što je za svaku pohvalu.

Ubrzanje od 0 do 100 km na čas je 12,7 sekundi, a maksimalna brzina 185 km na čas. Cena “ford fokusa” sa jednolitarskim “ekobust” motorom kreće od 13.680 evra, ali kako su u “Grand motorsu” skoro uvek neke akcije i sniženja, ovu cenu treba uzeti samo kao orijentacionu i raspitati se u najbližem prodajnom salonu.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)