Datum:

25.01.2012. 22:34

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara 5720 pregleda

Neko opšte pravilo kada je reč o kupovini polovnjaka je da treba izbegavati modele sa početka proizvodnje. Varijante napravljene pred sam kraj životnog veka nekog modela generalno su najbolji izbor jer su takva vozila očišćena od početnih problema nastalih u proizvodnji. Tom logikom se rukovodio i vlasnik „ford fijeste“ koju ovom prilikom predstavljamo.

Reč je o modelu iz poslednje godine proizvodnje (2009.), kada se naslednik već uveliko pojavio pa su se dve generacije, peta i šesta „fijesta“, nakratko zajedno prodavale. O tome da je ovo bila pravilna odluka govori i činjenica da sa svojim automobilom nije imao nikakvih problema iako je do sada prešao preko 30.000 kilometara. Ovakva „ford fijesta“ pete generacije je jednostavan i racionalan automobil, poput svojih prethodnika. Kao i čuvene „fijeste“ iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka kakve se i dan danas mogu videti po srpskim drumovima i prethodna, peta generacija ovog legendarnog modela, poznata je kao proveren i pouzdan model. Tradicionalno ona ne donosi materijale vrhunskog kvaliteta, svemirski dizajn i neobične detalje. Umesto toga, ona nudi jednostavnu unutrašnjost, jeftinu ali lepo uklopljenu plastiku i solidan unutrašnji prostor.

Ono što može da zasmeta je izražena buka u unutašnjosti pri većim brzinama nezavisno od toga da li je motor benzinac ili dizelaš. Sa druge strane, prostora za putnike ima dovoljno, menjač je precizan, a servo upravljač za ovu klasu prilično direktan. Najčešći izbor kupaca su praktične varijante sa petora vrata, a takva je i testirana „fijesta“. Ona spada u specijalnu seriju „klasik“ kakva se prodavala paralelno sa sada aktuelnom „fijestom“ šeste generacije. Iako relativno mlada, za dve godine prešla je preko 30.000 kilometara, a vlasnik je za sve to vreme, jednom godišnje, odnosno na svakih 15.000 kilometara, radio samo redovne servise. Pregledom donjeg trapa vozila na dizalici nisu utvrđeni nedostaci iako je ova „fijesta“ vožena gotovo isključivo po domaćim putevima. Pregled na dijagnostici prijavio je problem sa sagorevanjem, najverovatnije uzrokovan lošim gorivom. Na vlasniku preostaje da preduzme dalje korake i prati eventualni razvoj ovog problema, a treba reći i da su pregledani i diskovi pa je tom prilikom utvrđeno da mogu da izdrže još najmanje 15.000 kilometara.

 Najviše problema bilo je na modelima proizvedenim pre 2003. godine. Ove varijante imale su određene nedostatke u sistemu za snabdevanje gorivom što je rezultovalo nemirnim radom i povremenom gašenju motora u praznom hodu. Ovaj problem je zahvatio kako benzinske tako i dizel motore. Ipak, problem je rešen, a većina automobila koji su napravljeni pre 2003. pozvan je na doradu u zvanični servis. To je i glavni nedostatak polovnih „fijesti“, a serviseri pominju da na nekim primercima dolazi do prodiranja vode u kabinu usled loše izolacije vetrobrana. Problemi nastali usled lošeg goriva ne zaobilaze ni „fijestu“, pa je u zvaničnom servisu zabeleženo više slučajeva gde je čišćenje brizgaljki bilo neophodno.

Sa druge strane, još jedan specifičan problem automobila koji se voze na našim prostorima je stradanje elemenata ogibljenja usled loših puteva, međutim, kod „fijeste“ to nije izraženo. Štaviše, u servisu tvrde da su kugle, spone i amortizeri i te kako izdržljivi i retko se pojavi potreba za zamenom, a da to nije havarijska izmena. Slično je sa elektronikom koja je u „fijestama“ nakon redizajna pouzdana i ne pravi tipične probleme za savremene automobile. Kod „fijesti“ koje godišnje prelaze malu kilometražu i sveukupno malo se voze, usled dugog stajanja može da procuri kućište ekspanzione posude rashladne tečnosti.

U tom slučaju neophodna je njegova zamena. Bitna stvar za kupce polovnih „fijesti“ je i izduvni sistem. Kupovna ovog dela je prilično veliki izdatak pa treba obratiti pažnju na njegovo stanje. Kako nam je u servisu rečeno, onaj na „fijesti“ je prilično dugotrajan i tek sada im na njegovu zamenu dolaze ovi modeli sa početka proizvodnje.

Ford Fiesta
Dužina (mm) 3.916
Širina (mm) 1.683
Visina (mm) 1.468
Međuosov. rastojanje (mm) 2.486
Prtljažnik (l) 284/613
Rezervoar (l) 45
Motor benzinski/4 cilindra
Zapremina (cm3) 1.388
Snaga (KS) 80
Obrtni momenat (Nm) 124 pri 5.700 o/min
Pogon prednji
Menjač ručni, 5-stepeni
Potrošnja (l) 6,4
Maksimalna brzina (km/h) 168
Ubrzanje do 100 km/h (s) 13,2
Cena: 5.500 evra

Izvor: Blic

1 komentar
  1. Yobani

    If you like diinrvg, it has to be the Focus. Having owned two, they’re actually very reliable and amazingly fun, whereas the Golf, and Fabia, are a bit boring and middle-aged.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)