Datum:

18.07.2011. 19:19

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 15283 pregleda

Iz policije apeluju na vozače da,kada napuštaju vozilo, ne ostavljaju ključeve u kontakt bravi jer se na taj način ukrade najviše vozila.

Prvi savet iz MUP-a građanima je da krađu što pre prijave policiji na broj 92. Iz policije apeluju na vozače da,kada napuštaju vozilo, ne ostavljaju ključeve u kontakt bravi, jer se na taj način ukrade najviše vozila. Treći savet je da se saobraćajna dokumenta ne ostavljaju u vozilima, a četvrti da vlasnici ugrade bilo kakvu vrstu zaštite –mehaničke ili električne. Peti savet je da građani odmah pozovu policiju ako ih lopovi pozovui zatraže novac za otkup ukradenog automobila.

Pad broja ukradenih vozila pripisuje se efikasnijem radu policije koja je sve bolje povezana sa policijama susednih država i, naravno, saradnji preko Interpola. Kod nas su popularni mnogi načini krađe i razne vrste postupaka sa ukradenim automobilima. Od klasičnog obijanja i odvoženja, preko otimanja uz pretnju oružjem ili odnošenja vozilima tipa „pauka“, pa sve do pažljivog praćenja „žrtve“ koja će na tren, dovoljan lopovu, ostaviti vozilo sa motorom koji radi ili sa ključevima u kontakt bravi.

Na meti kradljivaca najčešće se nalaze „folksvageni“, potom „zastave“, „opeli“, „renoi“, „audiji“…

Skupoceni automobili često se nude vlasnicima uz otkup koji obično iznosi 20 odsto od njihove realne cene i ovaj način postupanja kriminalcima donosi znatan prihod i prostor za manipulaciju nad „žrtvom“. Veliki broj posebno starijih vozila završi u nekoj garaži gde ih brusilica, odvijač i ostali alat začas pretvore u gomilu rezervnih delova spremnih za plasman na tržište, naravno, uz prikrivanje dokaza o kom vozilu se radi.

Postoji mnogo načina i modaliteta za otuđenje vozila. Sve zavisi od opremljenosti kradljivaca i njihove organizacione strukture, ali i drugih okolnosti. Ukoliko nije u pitanju klasična otmica ili prepad, već ono što bismou žargonu nazvali „odvoženje“, kod organizovanih grupa postupak teče uglavnom na sledeći način.

Najpre se određuje i prati vozilo koje se želi otuđiti. Lopovi posebno analiziraju mesta na kojima se vozilo zadržava, ostavlja, pogotovo preko noći, kao i dodatne mere zaštite koje ima, te eventualni video nadzor i sisteme praćenja. U skladu sa tim, planira se akcija u kojoj učestvuje više ljudi.

Zanimljivo je da se svi ovi učesnici krađe, kod dobro organizovanih grupa, gotovo uopšte ne poznaju. Sa njima kontaktira „koordinator“ koji je veoma blizak organizatoru celog „poduhvata“. Upravo zbog svega policiji je teško da uđe u trag glavnim organizatorima i zato najčešće bivaju uhvaćeni samo neposredni izvršioci.

Iako je trend smanjenja broja krađa u prvih šest meseci ove godine u odnosu na isti period prošle, nije na odmet savetovati – veliki oprez vlasnicima četvorotočkaša.

Autor: D. Telesković/Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)