Datum:

29.12.2012. 17:36

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 6815 pregleda

Prvih 30.000 automobila “fijat 500 L” su praktično razgrabljeni. Ne stižemo da napravimo zalihe – kaže Antonio Ćesare Ferara, direktor “Fiat automobila Srbija”.

Poslednji mesec ove godine za “Fiat Srbija” biće značajan kao vreme u kom je završena instalacija najskuplje opreme na svetu. Posao je trajao četiri godine i vredan je više od milijardu evra. Samo za šest prethodnih meseci, u novoj fabrici u Kragujevcu i kod sedam ključnih kooperanata iz Italije, posao je našlo oko 2.900 radnika. Sada je “Fijat Srbija” spreman da proizvodi više od 17.000 automobila mesečno.

Ovako je, u razgovoru za “Novosti”, Antonio Ćesare Ferara, direktor “Fiat automobila Srbija”, predstavio rezultat četvorogodišnjeg rada i investiranja u novu Fabriku automobila u centru Šumadije.

– Prvih 30.000 automobila “fijat 500 L” su proizvedeni i praktično razgrabljeni – kaže Ferara. – Ne stižemo da napravimo odgovarajuće zalihe za izvozni vagonski i drumski saobraćaj. Dnevno proizvodimo oko 480 vozila, a na parkingu u ovom trenutku imamo tek oko 400 vozila. I taj kontingent automobila već narednog dana kreće put Evrope. Spremamo i automobil sa sedam sedišta. Taj posao ćemo završiti do polovine naredne godine.

Direktor “Fiat automobila Srbija” podseća i da je u delu fabrike poznatijem kao “Karoserija” montirano oko 320 robota, a u ostalim delovima firme još oko stotinu.

– Tvrdim da to nemaju druge kionkurentske fabrike – napominje Ferara. – Čovek može da pogreši, ali ovi kompjuteri najnovije generacije – nikako. Imamo program koji nam potvrđuje da nam je svaki šraf dobro postavljen. I za to kompjuter izbaciju odgovarajući sertifikat. To prilažemo svakom kupcu – od Amerike do Australije, ako je potrebno.

Za sada se u Kragujevcu ne odustaje od proizvodnje “punta”. U pitanju je najprodavaniji “Fijatov” automobil koji je doživeo tri verzije i koji je prodat u skoro sedam miliona primeraka.

– Imamo dobar automobil koji je izuzetno tražen na tržištu severne Afrike – u Maroku, Tunisu i Egiptu – napominje Ferara. – Proizvodićemo ga sve dok postoji potražnja.

– O tome se manipuliše u medijima. Većina naših radnika nema staž duži od šest meseci i normalno je da oni primaju početanička primanja. Oni vuku prosek, koji ne predstavlja redovna prosečna primanja radnika koji, recimo, rade duže od deset godina. Ali, garantujem da svi radnici koji rade više godina, a njih je daleko više od 500 – primaju, u proseku, veću platu od prosečne u Srbiji. Šta je u tom slučaju prosek? I ti novi radnici koji ostanu na poslu mogu da očekuju veće plate.

Autor: M. Đošović, Izvor: Novosti

1 komentar
  1. djoka paracinac

    Neznam gde i kako su prvi FIAT-i razgrabljeni ali ovde gde zivim jedan trgovac automobila se usudio da stavi FIAT-ova vozila u svoj asortiman i mogu da kazem samo jedno. ZAJEBO SE GADNO!!! Negde oko polovine godine jos se i moglo videti po neko vozilo FIAF-a na putevima dok danas gotovo nikako, gde su se deli svi ti prodati automobili nije jasno ali ih nema na ulicama ….
    Neko jako mnogo laze …!!!

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)