Datum:

27.08.2013. 22:29

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4084 pregleda

U organizaciji Muzeja istorije Jugoslavije, u saradnji sa Udruženjem istoričara automobilizma i Udruženjem ljubitelja “fiće” iz Kragujevca, u subotu 24. avgusta, na platou ispred Muzeja 25. maj, održano je drugo po redu Druženje sa “fićom”.

Posetioci su imali priliku da vide revijalnu izložbu od preko 30 automobila Zastava 600, 750 i 850 koji su stigli iz gradova širom Srbije, da izaberu najsimpatičnijeg “fiću”, čuju zanimljiva predavanja o tom nekada veoma popularnom automobilu. Osim toga, organizovano je i predavanje o automobilskoj industriji u nekadašnjoj Jugoslaviji, a priređena je i revijalna vožnja ulicama Beograda.

Posetioci su se podsetili da je popularni “fića”, koji je nekada bio prvi automobil u većini jugoslovenskih porodica, ostao simbol motorizacije za mnoge bivše Jugoslovene. “Fića” (Zastava 600, 750, 850) proizvodio se u kragujevačkoj fabrici Crvena Zastava, po licenci FIAT-a, na bazi nekadašnjeg modela FIAT 600, u periodu od 30 godina.

Od 1955. do 1985. proizvedeno je 923.487 primeraka ovog automobila.

80655358521b27f2a1ca0239214602_640x33485

FIAT 600 proizvodio se i u drugim zemljama – u matičnoj Italiji do 1969. godine, Španiji do 1973. i Argentini do 1982, kao i u Čileu, a najduže u Jugoslaviji do 1985, dok se Kolumbiji izrađivao u koprodukciji sa sa Zastavom.

“Fića” je u Jugoslaviji služio i kao službeni automobil milicije, godinama je bio jedino vozilo za obuku vozača, učestvovao je na trkama Nacionalne klase, a ostalo je zabeleženo da se “fićama” čak igrao i fudbal na Tašmajdanu!

Tokom poslednjih godina raste interesovanje za ovaj automobil, pa se organizuju okupljanja u mnogim gradovima u Srbiji, a u Kragujevcu je pokrenuta inicijativa da se “fići” podigne spomenik.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)