Datum:

01.09.2012. 11:42

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4640 pregleda

Uprkos opštoj ekonomskoj krizi, čije posledice sve više oseća i automobilska industrija, u Ferrariju očekuju rekordnu prodaju i zaradu u 2012. godini.

Svetski automobilski sektor strahuje od neizvesne budućnosti. Rast kineskog automobilskog tržišta, koje je pojedinačno i najveće na svetu, polako se usporava. Američki auto-giganti, uprkos pozitivnim tendencijama, i dalje nisu imuni na recesiju, dok je veći deo evropskog tržišta automobila ozbiljno uzdrman. 

Uprkos svemu, iz Ferrarija stižu veoma optimistična predviđanja za tekuću 2012. godinu. 

“Prema poslednjim podacima, oečkuje nas još jedna rekordna godina kada je reč o prodaji automobila i ukupnoj zaradi”, izjavio je predsednik Ferrarija, Luca di Montezemolo. 

Svi dosadašnji rezultati govore u prilog ovoj tvrdnji. Naime, Ferrari je 2011. godine prodao rekordnih 7.195 automobila uz profit koji je iznosio 321 milion evra. 

Zaključno sa junom 2012, italijanska kompanija isporučila je 3.664 jedinica, što je za 7 odsto bolji rezultat u odnosu na isti period 2011. godine. Na tržištu SAD ovo povećanje iznosi čak 25 %. 

U Ferrariju su naročito ohrabreni podatkom da je ovaj rezultat u 2012. ostvaren bez značajnog prodajnog aduta, modela F12berlinetta, koji je predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi u martu, a koji će se na evropskom tržištu pojaviti u septembru. 

Očekuje se da će F12berlinetta italijanskoj kompaniji u drugoj polovini 2012. doneti nove kupce i samim tim povećati prodaju predstojećem periodu.

Luca Di Montezemolo je istakao da bi profit Ferrarija u prvoj polovini 2012. godine bio čak i veći, da kompanija nije uložila značajna sredstva u razvoj novog motora za njihov tim koji se takmiči u F 1. 

Nova pravila u F1, koja stupaju na snagu od 2014, nalažu zamenu postojećiih 2.4 litarskih atmosferskih V8 motora, novim 1.6 litarskim turbo-punjenim V6 agregatima. 

“To je bio veoma veliki izdatak i opterećenje za jednu relativno malu kompaniju kao što je naša”, požalio se Luca di Montezemolo. Stručnjaci inače procenjuju da razvoj poptuno novog motora za Formulu 1 traje oko dve godine i košta 40-60 miliona evra. 

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)