Datum:

04.06.2016. 17:31

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Višegodišnja dominacija malolitražnih trocilindraša je prekinuta, pošto je za “Međunarodni motor godine 2016.” izabran Ferrarijev 3.9 bi-turbo V8. Sa druge strane, motori sa 3 cilindra i dalje vladaju u nižim kategorijama ovog izbora.

Protivnici takozvanog “daunsajzinga” pogonskih jedinica najzad su dočekali svojih pet minuta. Nakon trogodišnje vladavine Fordovog 1.0 EcoBoost motora sa 3 cilindra, 2015. nagradu za najbolji motor godine (International Engine of the Year) odneo je BMW-ov 1.5 litarski trocilindraš, da bi se 2016. žiri odlučio za nešto sasvim drugačije.

Ovogodišnji pobednik stiže iz pogona Ferrarija, a reč je o 3.9 litarskom bi-turbo V8 benzincu, koji pokreće modele Ferrari 488 GTB, 488 Spider i California T.

Proizvođač iz Maranela trijumfovao je i u kategoriji za najbolji motor preko 4.0 litra, u kojoj je pobedio njegov 6.3 litarski V12 iz Ferrarija F12tdf.

Ford je za utehu ponovo najbolji u klasi do jednog litra, sa pomenutim 1.0 EcoBoost agregatom sa 3 cilindra. U katergoriji od 1.0 do 1.4 litra za najbolji motor proglašen je trocilindarski 1.2 litarski turbo benzinac kompanije PSA Peugeot Citroen, dok je u klasi 1.4 – 1.8 litara trijumfovao prošlogodišnji ukupni pobednik, BMW-ov trocilindarski 1.5 litarski turbo motor iz modela i8.

Prvi u katregoriji 1.8 – 2.0 litarskih agregata je Mercedes-AMG četvorocilindarski 2.0 turbo benzinac, a Audijev 2.5 litarski petocilindraš pobedio je u klasi 2.0 – 2.5 litara.

Za najbolji motor zapremne od 2.5 do 3.0 litra proglašen je 3.0 litarski bi-turbo “bokser” sa 6 cilindara iz porodice modela Porsche 911.

U kategoriji “Najbolji ekološki motor”, pobedio je električni agregat iz Teslinih modela S i X.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)