Datum:

16.04.2018. 16:32

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Ferrari je poznat po proizvodnji automobila sa osmocilindričnim i dvanaestocilindričnim agregatima. Čak je konstruisao i pozamašan broj modela sa V6 motorima. Međutim, model sa fotografija iznad teksta ima samo četiri cilindra.

Kao da će to sprečiti da bude prodat za nekoliko miliona dolara kada se nađe na aukciji u Monaku sledećeg meseca.

Reč je o modelu iz 1953. godine koji nosi ime Ferrari 625 Targa Florio. Jedan je od svega tri primeraka ikada napravljenih, a jedini za koji se zna da je preživeo 65 godina.

Njegovo srce čini DOHC redni četvorocilindrični agregat radne zapremine 2,5 litara, koji je dizajniran od strane Aurelia Lampredija za bolide iz Formule 2, gde je legendarni Alberto Askari, sa vozilom u kojem se nalazio upravo ovaj motor, osvojio dve uzastopne titule. Kasnije je ovaj agregat montiran na šasiju sportskog automobila, koji je bio lak i izuzetno dinamičan.

Ono po čemu se ovaj model svakako izdvaja od ostalih je naravno njegova karoserija. Nju je u originalu konstruisala kompanija Vignale kao aerodinamični kupe. Zanimljivo je to što Enco Ferrari njome nije bio impresioniran, te je naredio da se ona modifikuje u roadster. Za to je zadužena kompanija Scaglietti, koja je modifikovala karoseriju i na nju stavila manju masku (rešetku) hladnjaka.

Ovaj automobil je učestvovao na brojim takmičenjima. Za njegovim volanom su sedeli Majk Havtorn (koji je kasnije postao šampion Formule 1) i Umberto Maglioli (pobednik šampionata Carrera Panamericana 1954. godine).

Nakon što je okončao svoju trkačku karijeru, ovaj model je prolazio kroz ruke brojnih privatnih vlasnika u Italiji i južnoj Americi. Međutim, bio je zaboravljen na više od deceniju pre nego što je pronađen na otpadu u Napulju 1974. godine. Nakon toga je on restauiran u svoje originalno stanje, te je učestvovao u još nekim trkama… Sada ovaj Ferrari sa četvorocilindričnim agregatom ide na aukciju.

Aukcijska kuća Bonhams očekuje da će se ovaj automobil prodati po ceni između 4,5 i 6,5 miliona evra. U odnosu na cenu po kojoj se prodaju drugi legendarni automobili kompanije Ferrari, uz činjenicu da je jedini primerak na svetu, to i nije tako puno, zar ne? 

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)