Datum:

03.11.2010. 11:26

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6617 pregleda

Pomenuta trojica muškaraca su imali odlučujući uticaj na automobilsku istoriju: Đorđo Đuđaro (Giorgio Giugiaro), Hartmut Varkus (Hartmut Warkuss) i Valter da Silva (Walter de Silva). Dizajneri sa svetskom slavom. Svaki od njih je dizajnirao ikone koje će odoleti testu vremena. Jedna stvar sjedinjuje ova tri muškarca: Golf. Jer generacije Golfa koje su najvažnije u pogledu stila – I, IV i VI su evoluirale pod njihovim pokroviteljstvom. Sada su se trojica dizajnera okupili kako bi analizirali fenomen “Golfa”.

Giorgio Giugiaro koji je bio direktor Italdesign-a i dizajnirao je prvu Golf generaciju 1974. godine, vraća seu prošlost na dizajn Golfa: “Nije bilo teško napraviti prelaz sa Bube na novi tip vozila. Kada je u pitanju kriterijum za fini dizajn, proporcije se nalaze na vrhu liste”. A proporcije Golfa I su bile dobre; 6,78 miliona vozila je prodato do 1983. godine.

Koliko je direktor Italdesign-a doprineo dizajnu Golfa, u istoj meri je doprineo i Hartmut Warkuss. Strasni pilot amater je bio glavni dizajner u Volkswagen AG sve do penzije, 2003. godine. On i njegov tim su kreirali Golf četvrte i pete generacije. “Počeli smo sa Golfom IV 1993. godine. U to vreme sam se pitao kako bi ga Giorgio Giugiaro dizajnirao. I tako smo ponovo kreirali vanvremensku formu i pojačali karakter Golfa karakterističnim C stubovima, između ostalog. Dizajn mora biti izbalansiran. Njegove proporcije moraju biti dobre”. Za mnoge stručnjake, Golf IV, koji je prodat u 4,3 miliona primeraka, danas već predstavlja klasiku sutrašnjice.

Walter de Silva je takođe jedan ova tri stručnjaka. On je bio direktor za dizajn VW Grupe od 2007. godine. “Giugiaro i Warkuss su kreirali fundamentalni dizajn Golfa kao Volkswagen-a. Giugiaro i Warkuss su napisali ovo divno muzičko delo, a moj tim je pokušao da pruži pravilnu interpretaciju ovog muzičkog dela”.

Šesta generacija Golfa je pokazala koliki još potencijal ima ova muzika. Prema rečima de Silve, Volkswagen će ostati jedinstven u budućnosti i samim tim univerzalan. Konstatne promene bi doprinele nepouzdanosti i nepoverenju kod kupaca. Najnovije cifre to i dokazuju. U toku prvih osam meseci samo u ovoj godini, Volkswagen je ubedio oko 250.000 kupaca više da kupe vozilo sa VW oznakom. Izgleda da su ljudi trajno hipnotisani ovom muzikom.

Izvor: Motorblog

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)