Datum:

22.01.2021. 21:12

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

EQA je naziv novog ulaznog modela u potpuno električni svet Mercedes-EQ vozila. Dinamični dizajn njegove SUV karoserije nagoveštava odlične vozne karakteristike i užitak u vožnji.

Nudeći odličan kompromis između performansi i troškova, EQA je prvi potpuno električni član segmenta kompaktnih Mercedes-Benz vozila. Bliskost sa modelom GLA donosi sve uzbudljive karakteristike tog vozila, u ovom slučaju kombinovanog sa efikasnim električnim pogonom. Cene u Nemačkoj počinju od 47.540,50 evra.

Efikasno zadovoljstvo u vožnju:

EQA je na trzištu dostupan kao EQA 250 (kombinovana potrošnja električne energije: 15,7 kWh/100 km; kombinovana emisija CO2: 0 g/km) snage 140 kW i dometom prema NEDC od 486 kilometara. Naknadno će uslediti dodatne verzije u cilju ispunjavanja specifičnih zahteva kupaca. One će s jedne strane obuhvatiti seriju još dinamičnijih modela sa pogonom na sva četiri točka, dodatnim električnim pogonom (eATS) i snagom od 200 kW ili više, a sa druge strane verziju sa dometom većim od 500 kilometara (WLTP). Mercedes-EQ ne vidi ključ većeg dometa isključivo kroz veće baterije, nego u sistematskom poboljšanju efikasnosti svih komponenti vozila.

Automatska anticipativna vožnja sa predviđanjem:

Navigacija sa električnom inteligencijom (“Electric Intelligence”) izračunava putanju koja će vas najbrže dovesti do odredišta, uzimajući u obzir vremena punjenja, uklanjajući tako stres kod planiranja rute za vozača. Na osnovu kontinuiranih simulacija dometa, sistem uračunava sva neophodna zaustavljanja zbog punjenja, kao i brojne druge faktore, poput topografije i vremena. Takođe je u stanju da dinamički reaguje na promene, na primer na stanje u saobraćaju ili lični stil vožnje.

Pogodno punjenje i plaćanje:

Sa Mercedes me Charge, kupci imaju pristup trenutno najvećoj mreži punjenja na svetu: ona trenutno ima više od 450.000 punjača za naizmeničnu i jednosmernu struju u 31 državi. Mercedes me Charge omogućava kupcima pogodno korišćenje punjača različitih dobavljača, čak i kada putuju u inostranstvo. Registrujući se samo jednom, mogu imati koristi od integrisane funkcije plaćanja jednostavnim postupkom naplate.

Održivo, zeleno punjenje:

Mercedes me Charge omogućava klijentima da dopunjuju vozila na više od 175.000 javnih mesta za punjenje širom Evrope; Mercedes-Benz osigurava deo energije iz održivih, odnosno obnovljivih izvora energije.

Veći domet zahvaljujući manjem otporu:

Niski koeficijent otpora vazduha donosi visoku efikasnost – nešto što je posebno važno kod električnih vozila. EQA je prvi Mercedes-EQ model čiji se aerodinamički razvoj u potpunosti odvijao digitalno. Sledeća merenja obavljena u vazdušnom tunelu pokazala su vrednost Cd od 0,28, čime su potvrdili visok kvalitet numeričke simulacije. Čeona površina A iznosi 2,47 m2. Među najvažnijim aerodinamičkim merama su potpuno zatvoreni sistem upravljanja vazduhom za hlađenje u gornjem delu, aerodinamički efikasni prednji i zadnji branici, vrlo glatka, gotovo potpuno zatvorena donja ploča, posebno optimizovani Aero točkovi i posebno prilagođeni spojleri za prednji i zadnji točak.

Sofisticirani sistem za upravljanje toplotom sa toplotnom pumpom u standardnoj opremi:

Efikasnost je bila ključna i pri dizajniranju toplotne arhitekture. Zahvaljujući toplotnoj pumpi koja je standardno ugrađena, višak toplote koji proističe iz električnog pogona može se koristiti za zagrevanje putničkog prostora. Ovo drastično smanjuje trošenje baterije na sistem grejanja, povećavajući na taj način domet. Takođe je moguće podesiti predklimatizaciju unutrašnjosti EQA pre starta. Ovom funkcijom se upravlja direktno iz MBUX infotainment sistema ili putem aplikacije Mercedes me.

Sistematsko prigušivanje buke i visok nivo izolacije:

Izuzetan napor uložen je u to da automobil donese nizak nivo buke i visok nivo komfora, u skadu sa ustaljenim standardima brenda, uključujući sistematsku izolaciju električnog pogonskog sklopa od šasije i karoserije. Brojne mere prigušenja dizajnirane su sa istom svrhom.

Inteligentni sistemi pomoći u vožnji uz kooperativnu podršku vozača:

Standardno je uključena aktivna pomoć pri zadržavanju kolovozne trake “Active Lane Keeping Assist” i aktivna pomoć pri kočenju “Active Brake Assist”. U kritičnim situacijama svrha pomenutog sistema za kočenje je sprečavanje sudara pomoću autonomnog kočenja ili ublažavanje njegove težine. Sistem takođe detektuje stacionarna vozila i pešake pri tipičnim gradskim brzinama. Poboljšane funkcije Paketa pomoći “Driving Assistance Package” u vožnji uključuju, na primer, funkciju manevrisanja pri skretanju, funkciju formiranja koridora za hitne službe, funkciju upozorenja pri izlasku koja upozorava vozača na približavanje biciklista ili vozila i upozorenje kada se pešaci otkriju u blizini pešačkih prelaza. ECO Assist podržava posebno opuštenu vožnju uz pomoć DISTRONIC sistema.

Koncept zaštite specifičan za Mercedes-EQ i opsežni testovi sudara:

Uzimajući za osnovu robusnu strukturu GLA-a, karoserija modela EQA prilagođena je da zadovolji posebne zahteve sa kojima se suočava električni automobil. Baterija se nalazi u posebno razvijenom okviru napravljenom od metalnih delova izrađenih izvlačenjem/istiskivanjem. Na taj način su ispunjeni strukturni zahtevi. Štitnik za baterije u prednjem delu baterije u stanju je da zaštiti jedinicu za skladištenje energije od probijanja stranih predmeta, a samim tim i sprečava posledične štete. Naravno, EQA je takođe morao da prođe kroz uobičajeni i vrlo temeljni program ispitivanja sudara. Takođe se primenjuju strogi zahtevi za bateriju i sve komponente koje nose električnu energiju.

Pravi Mercedes i u pogledu zaštite putnika:

Vazdušni jastuci za vozača i suvozača, jastuci za kolena za vozača i jastuci za prozor deo su standardne opreme. Vazdušne zavese pokrivaju prvi i drugi red sedišta. Bočni vazdušni jastuci u prednjem delu su takođe standardni i dostupni su kao dodatna oprema za drugi red sedišta. U kombinaciji sa PRE-SAFE® sistemom (opcionalna oprema), prednja sedišta su opremljena električnim, reverzibilnim zatezačima kaiša.

Elektro-estetika dizajna signalizira koncept “Progressive Luxury”:

EQA se isporučuje sa tipičnim Mercedes-EQ dizajnom prednjeg dela vozila: rešetka hladnjaka “Black panel” sa centralnom zvezdom. Sledeća standardna tipična dizajnerska karakteristika potpuno električnog sveta Mercedes-EQ vozila je neprekidna svetlosna traka napred i pozadi: vodoravna optička traka povezuje dnevna svetla punih LED farova, obezbeđujući visok nivo prepoznatljivosti i pri dnevnom svetlu i noću. Unutrašnjost farova je visokog kvaliteta sa mnoštvom detalja. Takođe tipično za Mercedes-EQ podbrend su plave trake na farovima. Zadnja LED svetla se neprimetno spajaju u zarubljenu LED svetlosnu traku, dajući tako i automobilu poseban izgled sa zadnje strane.

Pozadinski osvetljeni ukrasni elementi i izuzetni detalji unutrašnjosi u novoj rose gold boji:

Brojni su pokazatelji električnog karaktera EQA u unutrašnjosti. U zavisnosti od linije opreme, oni mogu uključivati pozadinski osvetljene ukrasne elemente – što predstavlja premijeru za Mercedes-Benz. Dalji ekskluzivni detalji uključuju rose gold ukrasne elemente na ventilacionim otvorima, sedištima i ključu vozila. Specijalni model Edition 1 dodatno poseduje perforirana kožna sedišta kroz koja se vidi tkanina u karakteritičnoj Mercedes-EQ plavoj boji. Instrumenti, sa svojim ekranima specifičnim za električna vozila, imaju istu šemu boja sa rose gold i plavim detaljima. Pločica Mercedes-EQ na medijskom displeju može se koristiti za pozivanje menija koji se odnose na opcije punjenja, potrošnju i protok električne energije.

Dobro opremljena ulazna tačka u svet Mercedes-EQ-a:

Standardna specifikacija EQA uključuje takvu opremu kao što su LED farovi visokih performansi sa Adaptive Highbeam Assist, peta vrata sa EASY-PACK električnim otvaranjem i zatvaranjem, 18-inčni naplatci od lake legure, ambijentalno osvetljenje sa 64 boje, dvostruki držač čaše, luksuzna sedišta sa četvorosmerno podesivom lumbalnom potporom, kamerom za vožnju unazad za dodatnu pogodnost i bolji pregled prilikom manevrisanja i multifunkcionalni sportski upravljač u koži. Takođe su standardno uključeni intuitivni infotainemt sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i sistem Navigation with Electric Intelligence. Novi model može biti personalizovan sa dve linije dizajna i opreme Electric Art i AMG Line, kao i sa Night paketom.

Kratka verzija

Novi EQA – Električni sportista u kompaktnom formatu

Štutgart. EQA je ime novog ulaznog modela u potpuno elektični svet Mercedes-EQ vozila. Elektro-estetika njegovog dizajna pokazatelj je progresivnog luksuza brenda Mercedes-EQ. Pametni asistenti podržavaju vozača u mnogim oblastima: na primer, u pogledu izbegavanja nezgoda, anticipativne i izuzetno efikasne radne strategije sa predviđanjem situacije u sadejstvu sa sistemom Navigacije pomoću Električne inteligencije. Pored toga, automobil ima razne izuzetne Mercedes-Benz funkcije, kao što su ENERGIZING Comfort i MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQA je član uspešne porodice kompaktnih vozila brenda Mercedes-Benz. Bliska povezanost sa modelom GLA pruža sve uzbudljive karakteristike tog vozila, u ovom slučaju kombinovane sa električnim pogonom. Novi EQA će se proizvoditi u Rastatu (Nemačka) i Pekingu (Kina). Baterije za EQA proizvodi Mercedes-Benz filijala Accumotive iz Kemenca. Fabrika baterija u Javoru u Poljskoj se takođe priprema za proizvodnju baterija za kompaktne Mercedes-EQ modele. Od proleća 2021. godine, ovaj električni terenac će biti dostupan u evropskim dilerstvima.

“Mercedes-EQ teži da preuzme vođstvo na polju električnih pogonskih sistema i softvera za vozila. U tu svrhu, definisali smo neke ambiciozne ciljeve razvoja proizvoda i odlučili da nastavimo ubrzanim uvođenjem novih tehnologija na tržište”, kaže Markus Schäfer, član Upravnog odbora Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovoran za Daimler Group Research i Mercedes-Benz Cars COO. “Novi EQA omogućava nam da pokažemo način na koji zamišljamo e-mobilnost prilagođenu potrebama naših kupaca. Nudićemo čitavu porodicu EQA modela, snage od 140 do više od 200 kW, sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka. A za one kojima je pitanje dometa posebno važno, naš potfolio će s vremenom takođe uključiti posebnu verziju EQA sa dometom većim od 500 km prema WLTP. EQA dokazuje da je, korišćenjem proverene arhitekture, moguće postići odličan kompromis između performansi, troškova i vremena za izlazak na tržište.”

EQA se lansira kao EQA 250 (kombinovana potrošnja električne energije: 15.7 kWh/100 km, kombinovana CO2 emisija: 0 g/km ) sa 140 kW i sa dometom prema NEDS od 486 kilometara. “Dvospratna” litijum-jonska baterija, koja se nalazi kao strukturni element u donjem delu vozila, ima energetski sadržaj od 66.5 kWh. Kako bi se ispunili visoki standardi komfora buke i vibracije, preduzete su složene mere za izolovanje električnog pogonskog sklopa od šasije i karoserije. Brojne mere prigušavanja vibracija pojačavaju ovaj efekat.

EQA 250 će biti dostupan u Nemačkoj po ceni od 47,540.50 eura. Na osnovu neto kataloške cene od 39,950 eura, kupci mogu da iskoriste ekološki bonus od 6,000 EUR koje nudi savezna vlada Nemačke i 3,000 EUR od Mercedes-Benz-a kao proizvođača.

“Napredni dizajn i intuitivni rad dva su najvažnija elementa EQA. Sa ovim modelom, po prvi put svojim kupcima nudimo potpuno električni Mercedes u kompaktnom segmentu sa širokim asortimanom koji osigurava njegovu održivost u svakodnevnoj upotrebi. Kao takav, EQA je važno vozilo na putu ka elektrifikaciji naše game vozila”, izjavila je Britta Seeger, član Upravnih odbora kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovorna za prodaju i marketing Mercedes-Benz Cars.

“Zahvaljujući MBUX-u, naša vozila su danas postala mobilni asistenti. Sa EQA, idemo korak dalje: pametne funkcije kao što su Navigcija sa električnom inteligencijom su intergisane u MBUX, što ga čini još lakšim za upotrebu”, naglašava Sajjad Khan, član Upravnog odbora kompanije Mercedes-Benz AG, CASE. “Pored toga, EQA pokazuje kako smo uspeli da pomirimo vrhunski i održiv sistem električnog pogona sa osnovnom vrednošću brenda Mercedes-Benz – bezbednošću.”

Elektro-estetika dizajna signalizira progresivni lukzus

EQA poseduje rešetku hladnjaka na crnoj ploči sa centralnom zvezdom koja je obeležje brenda Mercedes-EQ. Sledeća prepoznatljiva karakteristika dizajna potpuno električnog sveta Mercedes-EQ vozila je jednodelna svetlosna traka napred i pozadi. Horizontalna optička traka povezuje dnevna svetla sa punim Led prednjim svetlima, obezbeđujući visok nivo prepoznatljivosti i pri dnevnom svetlu i noću. Unutrašnjost farova završena je visoko kvalitetno, detaljno i precizno. Istaknute plave boje untar farova naglašavaju Mercedes-EQ izgled. LED lampe na zadnjim farovima se neprimetno spajaju u zarubljenu LED svetlosnu traku, naglašavajući utisak širine zadnjeg dela EQA. Registarska tablica je takođe premeštena na branik. Ekskluzivno za ovaj model, točkovi od lakih legura u dvobojnom ili trobojnom dizajnu, veličine do 20 inča, u nekim slučajevima sa rose-gold ili pravim ukrasnim oblogama.

“Progresivni luksuz u svojoj najsportskijoj formi. Rođen je potpuno električni SUV dizajniran za održivu mobilnost budućnost, u obliku kompaktnog, modernog EQA”, kaže Gorden Wagener, direktor dizajna kompanije Daimler AG. “Savršene proporcije eksterijera i spektakularni enterijer postavljaju nove standarde.”

Indikaciju električnog karaktera enterijera u EQA pruža, u zavisnosti od dizajna i opreme, osvetljeni element novog dizajna sa ukrasima u rose-gold boji na ventlacionim otvorima, sedištima i ključu vozila. Specijalni model Edition 1 dodatno sadrži perforirana kožna sedišta kroz koja se vidi plava tkanina. Instrumenti sa ekranima specifičnim za električni automobil imaju istu šemu boju sa rose gold i plavim naglascima.

Položaj za sedenje je visok i uspravan, što je i tipično za SUV vozila – to ga čini ne samo udobnim za ulazak i izlazak, već i dobrim u pogledu sveobuhvatne vidljivosti. Korisnost je bila jedna od glavnih fokusa razvoja. Zadnja sedišta sa obaranjem-podelom naslona u odnosu 40:20:40.

Efikasnost je ključni faktor, od aerodinamike do Navigacije električnom inteligencijom

Sa Cd vrednošću od 0.28, EQA postiže odlične rezultate. Čeona površina A iznosi 2.47 m2. Među najvažnijim aerodinamičkim merama su potpuno zatvoreni sistem upravljanja protokom vazduha za hlađenje u gornjem delu, aerodinamički efikasni prednji i zadnji branici, vrlo glatka, gotovo potpuno zatvorena donja ploča, posebno optimizovani aero točkovi i specijalno prilagođeni spojleri.

Standardno ugrađena toplotna pumpa čini deo sofisticiranog sistema upravljanja toplotom. Brojni inovativni detalji, kao što je ponovna upotreba tople vode iz rashladnog sistema električnog pogona, čine da sistem bude konfigurisan za izuzetnu efikasnost i time maksimalni domet. Takođe je moguće podesiti predklimatizaciju unutrašnjosti EQA pre startovanja. Ovom funkcijom se upravlja direktno iz MBUX infotejment sistema ili preko Mercedes me aplikacije.

Svakodnevna jednostavnost korišćenja EQA je dodatno olakšana navigacijom sa električnom inteligencijom. Ona izračunava najbrži put do date destinacije. Na osnovu kontinuiranih simulacija dometa, sistem uzima u obzir sva neophodna zaustavljanja za punjenje, kao i brojne druge faktore, poput topografije i vremena. Takođe je u stanju da dinamički reaguje na promene, na primer u saobraćajnoj situaciji ili ličnom stilu vožnje.

Sa uslugom Mercedes me Charge, kupci imaju pristup trenutno najvećoj svetskoj mreži za punjenje: ona trenutno sadrži više od 450,000 AC i DC punjača u 31 zemlji. Mercedes me Charge omogućava Mercedes-EQ korisnicima pogodno korišćenje stanica za punjenje razlizličitih dobavljača, dok takođe imaju koristi od integrisane funkcije plaćanja sa jednostavnim procesom naplate.

Sa visokokvalitetnim serifikakatima o poreklu, Mercedes-Benz garantuje da energija iz obnovljivih izvora napaja Mercedes me Charge mrežu za punjenje. Mercedes me Charge omogućava kupcima punjenje na više od 175,000 javnih mesta za punjenje širom Evrope; Mercedes-Benz osigurava naknadnu kompenzaciju obnovljivom energijom.

Tehnički podaci[1]

EQA 250

Tp pogonskog sistema

Prednji pogon

Električni motor, prednja osovina

Model

Asinhroni naizmenični motor

Maksimalna snaga kW 140

Maksimani obrtni moment

Nm (Njutn metara) 375

Ubrzanje 0-100 km/h s 8.9

Maksimalna brzina[2]

km/h 160

Kapacitet baterije, iskoristiv (NEDC)

kWh 66.5

Kombinovana potrošnja energije (NEDC)[3]

kWh/100 km 15.7

NEDC domet3

km 486

Vreme punjneja[4]

na „wallbox“ uređaju ili javnim stanicama za punjenje (AC punjenje)

h 5:45

Vreme punjenja[5]

na stanicama za brzo punjenje (DC)

min 30

Inteligentni sistemi pomoći pri vožnji uz kooperativnu podršku vozača

Sistemi Active Lane Keeping Assist and Active Brake Assist deo su standardne opreme. U mnogim situacijima, svrha drugog sistema je sprečavanje sudara autonomnim kočenjem ili ublažavanje njegovih posledica. Sistem takođe može reagovati kočenjem na vozila koja stoje ili na pešake. Poboljšanje funkcije Driving Assistance paketa uključuju, na primer, funkciju manevrisanja skretanjem, funkciju koridora za hitne slučajeve, funkciju upozorenja na izlazak koja upozorava vozača na približavanje bicikliste ili vozila, i upozorenje kada su pešaci detektovani blizu pešačkih prelaza.

EQA je takođe pravi Mercedes kada je u pitanju pasivna bezbednost. Na osnovu robusne strukture GLA, karoserija EQA je prilagođena da zadovolji posebne zahteve električnog automobila. Baterija se nalazi u okviru napravljenom od istisnutih delova. Ovi elementi preuzimaju funkciju koju su do sada vršili poprečni noseći elementi u delu ispod poda vozila. Štitnik za baterije u prednjem delu baterije može sprečiti probijanje jedinice za skladištenje energije stranim predmetima. Naravno, EQA je morao da prođe uobičajeni i veoma temeljni program ispitivanja sudara. Takođe se primenjuju stogi uslovi za bateriju i sve komponente koje nose električnu struju.

Vrhunski nivo opreme, instrumenti sa displejima specifičnim za Mercedes-EQ

Intuitivno operativan MBUX infotejment sistem (Mercedes-Benz User Experience) deo je standardne opreme. MBUX se može individualno konfigurisati uz pomoć različitih opcija. Ključne prednosti sistema su: moćan računar, sjajni ekrani i grafika, prilagodljiva prezentacija, head-up displej u boji (opciono), navigacija sa proširenom stvarnošću (opciono), softver za učenje i glasovna kontrola aktivirana ključnom rečju “Hey, Mercedes”.

Mercedes-EQ pločica na medija displeju može se koristiti za otvaranje menija koji se odnose na opcije punjenja, potrošnje električne energije i protok energije. Desni ekran u instrument tabli je vat metar (pokazivač snage), ne brojač obrtaja. Gornji deo prikazuje procenat utrošene snage, donji deo rekuperaciju. Levi instrument se može koristiti da pokaže da li se do odredišta može stići bez zaustavljanja zbog punjenja. Boje se menjaju u zavisnosti od situacije u vožnji: na primer, tokom boosta, ekran se menja u belu boju. U zavisnosti od raspoloženja ili prilagođenosti određenom enterijeru, korisnik ima na raspolaganju četiri različita stila. Progresivna varijanta uključuje specijalnu Mercedes-EQ šemu boja.

Sveobuhvatna standardna specifikacija modela EQA uključuje takve karakteristike kao što su LED High Performance prednja svetla sa Adaptive High Beam Assist sistemom za sprečavanje zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju, EASY-PACK vrata prtljažnika sa električnim otvaranjem i zatvaranjem, 18-inčni natplatci od lakih legura, embijentalno osvetljenje sa 64 boje, dvostruki držač čaše, luksuzna sedišta sa četvorosmernom podesivom lumbalnom potporom, kamera za vožnju unazad za dodatnu pogodnost i bolji pregled prilikom manevrisanja, i višenemenski sportski, kožni menjač. Novi model može biti personalizovan sa jednom od dve linije dizajna i opreme AMG Line i Electric Art, kao i sa Night paketom.

Spojnica prikolice sa brzim i lakim otključavanjem

Spojnica prikolice sa ESP stabilizacijom prikolice dostupna je kao opciona oprema za EQA. Posebno pogodna karaktersitika je sistem električnog otključvanja kuglične spojnice. Prekidač za otključvanje i indikatorska lampica nalaze se unutar zadnjih vrata. Jednom otključana spojnica može se okrenuti ili, kad nije u upotrebi, vratiti iza obloge branika. Kapacitet vuče (bez kočenja/sa kočenjem) EQA 250 je 750 kg, a težina oslnjena na kuglu može biti do je 80 kg. Spojnica prikolice je odobrena za upotrebu sa nosačem za bicikle. Modeli sa pogonom na sva četiri točka nudiće još veći kapacitet vuče.

[1] WLTP vrednosti za navedene modele su primenjive za tržište Nemačke

[2] Elektronski ograničena

[3] Potrošnja energije se definiše u skladu sa smernicama EU ( Commission Regulation (EC) 692/2008). Potrošnja energije i domet zavise od konfiguracije vozila

[4] Vremena punjenja se odnose na punjenje od 10-100% kapaciteta baterije na „wallbox“ uređaju ili na javnim stanicama za punjenje (AC (naizmenično) minimalne snage 11 kW, sa 16 A po fazi)

[5] Vremena punjenja se odnose na punjenje od 10-80% kapaciteta baterije na DC brzim punjačima (jednosmerna struja) sa naponom punjnjenja od 400 V, i strujom punjenja od najmanje 300 A.

Izvor: Moj auto

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)